رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 239431

احتمال ابتلای دیابتیها به کبد چرب

ساعت 24- کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: دیابتی‌ها 80 درصد بیشتر از افراد سالم با سن و جنس مشابه احتمال ابتلاء به کبد چرب را دارند.

دیابت
وجیهه عرب شاهی با اشاره به اینکه کبد چرب با تجمع و رسوب چربی در کبد شناخته می‌شود و منجر به وضعیت التهاب در کبد می‌شود، افزود: سن، جنس، سابقه خانوادگی، چاقی شکمی، هیپرلیپیدمی، فعالیت بدنی کم و رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب اشباع و گوشت قرمز و فقیر از نظر منابع امگا 3 و میوه و سبزی ربسک فاکتورهای بیماری کبدچرب است.

وی تصفیه و انبار کردن خون، متابولیسم کربوهیدرات و چربی و پروتئین و هورمون‌ها، تصفیه سموم و مواد شیمیایی خارجی و داروها، تشکیل صفرا، ذخیره ویتامین‌ها و آهن، تشکیل فاکتورهای انعقادی، مقاومت در برابر عفونت‌ها را از اعمال و وظایف کبد عنوان کرد.

عرب شاهی با بیان اینکه بروز بیماری کبد چرب در وظایف و کارکرد کبد اختلال ایجاد می‌شود، تصریح کرد: درمان قطعی دارویی برای کبد چرب وجود ندارد.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اصلاح شیوه زندگی، داشتن سبک زندگی سالم، افزایش فعالیت بدنی، رعایت رژیم غذایی سالم و کاهش تدریجی وزن بدن را خط اول درمان در بیماری کبدچرب برشمرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها