رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 291113

نقش مدیران در تولید محتوا

هنگامی که شما برای جستجوی مطالب مورد نظر خود وارد یک صفحه وب، روزنامه، مجله و … می‎شوید، اولین چیزی که از آن انتظار دارید، پاسخگویی به نیازها و سوالات ذهن شماست.

dir="RTL" style="text-align:right">نکاتی کلیدی و مهم در تولید محتوای سایت

هنگامی که شما برای جستجوی مطالب مورد نظر خود وارد یک صفحه وب، روزنامه، مجله ومیشوید، اولین چیزی که از آن انتظار دارید، پاسخگویی به نیازها و سوالات ذهن شماست. ممکن است در حین مطالعه متن، برای شما سوالاتی مطرح شود، که توقع دارید، در ادامه متن به این سوالات پاسخ داده شود. در ناخودآگاه ذهن هر انسانی تمایل به دانستن، وجود دارد و از این رو تمامی متونی که چاپ و منتشر میشوند باید در راستای اشاعه اطلاعات نوین باشند. گفتن صحبتها و مطالب کلیشه ای در کتابها، وب سایت ها، مجلات و نه تنها جذابیتی برای مخاطبان ندارد، بلکه از میزان محبوبیت رسانه هم میکاهد. بنابراین تولید محتوا امری مهم می باشد که باید توجه ویژه ای به آن داشت.

نقش مدیران در تولید محتوا

مدیران یک رسانه اعم از رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام و یا لینکداین ، ملی و یا وب سایتها نقش مهمی در تولید محتوا ایفا میکنند. مدیران باید درک درستی از محتوای تولید شده داشته باشند. کار تیمی در تولید محتوای سایت موفقیت آمیز خواهد بود. مدیر نمونه کسی است که بتواند میان تیم تولید محتوا ارتباط برقرار نماید. ارتباط مناسب و سازنده میان نویسندگان، عکاسان، فیلمبرداران و خبرنگاران به معنای هماهنگی برای تولید یک محتوای مطلوب و باکیفیت است. اعضای تیم تامین محتوا به مثابه یک سیستم عمل میکنند، که به هر میزان میان اجزای این سیستم هماهنگی برقرار باشد، میزان خروجی سیستم نیز افزایش پیدا میکند.

مدارک علمی مدیران تولید محتوا

مدیران موفق باید دارای تجارب زیادی در کار تولید محتوا باشند و در کنار آن، مدرک تحصیلی نیز میتواند در مهارتهای رهبری، پایبندی به اصول تامین محتوا، ارتباطات میان اعضا تیم، مدیریت محتواهای تولید شده و تاثیرگذار باشد. با توجه به اینکه غالباً محتواها به منظور تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات شرکتها صورت میگیرد، لذا داشتن مدرک کارشناسی در رشته ارتباطات بازاریابی خالی از لطف نیست. در واقع داشتن مدرک بازاریابی به معنای آشنایی کامل مدیر با تکنیک های بازاریابی و در نتیجه توانایی پیاده سازی استراتژی تولید محتوا با کمک تیم خود میباشد. همچنین شما می توانید با سفارش ترجمه و رعایت بعضی اصول بنیادی محتوا های خوبی تولید نمایید. ( طراحی سایت شرکتی )

مهمترین نکات مهم در تولید محتوا

عدم کپی برداری و داشتن منابع معتبر برای ایجاد محتوا

حصول اطمینان در استفاده بهینه متن از کلمات کلیدی مورد هدف

نشر و ترویج مطالب از طریق کانالهای متعدد با فاصله زمانی

اندازه گیری و سنجش نتایج و تنظیم استراتژی

نظارت بر تولید محتوا و پاسخ به نظراتی که در رابطه با محتوا از سوی کاربران ارائه میشود

مدیریت صحیح محتوا که با توجه به نوع پروژه متفاوت میباشد

استفاده از راههای تامین محتوا

برای تولید محتوا سه راه وجود دارد:

استفاده از کاربران برای تولید محتوا

استفاده از نویسندگان و وبلاگ نویس ها

استفاده از تیم تولید محتوا که کادری است که در درون شرکت مشغول فعالیت هستند.

هر یک از این روشها معایب و مزایای خاص خود را دارند. برای تولید یک محتوا خوب میتوان از هر سه روش استفاده کرد. زمانی که عوامل داخلی شرکت با اصول تولید محتوا آشنایی کامل داشته باشند، کار با آنها آسانتر خواهد بود. اما اگر این پتانسیل در میان پرسنل شرکت نباشد میتوان از نویسندگان خارج از محیط کار نیز استفاده کرد و یا به فریلنسر ها روی آورد و استخدام فریلنسر کرد.. این کار به معنای استفاده از انرژی و نیروهای فراسازمانی است و به ورود اطلاعات جدید در شرکت کمک میکند. در روش استفاده از کاربران برای تولید محتوا، ورود نظرات عوامانه به شرکت زیاد خواهد بود اما در میان خیل عظیم نظریات میتوان موارد و نکات ارزشمندی را بدست آورد.

شناخت انواع مختلف محتوا

محتواها به انواع مختلفی تقسیم بندی می‏شوند. بطور کلی محتوا را می‏توان به چندین دسته صوتی، نوشتاری، تصویری و صوتی ـ تصویری تقسیم بندی کرد. محتواهای نوشتاری شامل متنهای نوشتاری، محتوای تصویری تصاویر اینفوگرافیک و محتواهای صوتی ـ تصویری شامل بازیهای آنلاین و کلیپهای ویدئویی می‏باشد. محتواهای صوتی نیز شامل کلیپهای صوتی از قبیل آهنگ، سخنرانی، دکلمه، کتاب صوتی و است.

محتوای نوشتاری

مطالب و متونی که در وب سایتها قرار می‏گیرد، محتوای نوشتاری می‏باشند. محتواهای نوشتاری نیازمند رعایت نکات و اصول خاصی است. بیشتر مطالبی که در درون سایتها بارگذاری می‏شود، به شکل نوشتاری هستند. محتواهای نوشتاری حجم کمتری دارند و از این رو بارگذاری سایت با سرعت بیشتری انجام می‏شود. ارائه اطلاعات، آگاهی بخشی و برقرار ارتباط با مشتریان می‏تواند از طریق محتواهای نوشتاری صورت بگیرد. بطور کلی مهمترین نوع محتوا، نوشتاری می‏باشند و همه انواع محتواهای دیگر به میزانی از محتوای نوشتاری نیاز دارند.

محتوای صوتی

فایل‌های صوتی یکی از انواع محتواهایی است که در سالهای اخیر بسیار رایج شده و ممکن است به صورت فایل‌های mp3 مستقل روی وب سایت‌ها (مانند فایل های صوتی ویکی محتوا و رادیو متمم) و یا به صورت پادکست‌های صوتی و یا به صورت CD و DVD‌های آموزشی بارگذاری شوند. براساس تحقیقات به عمل آمده، محتواهای صوتی بیش از پیش رونق پیدا کرده است. یکی از نکاتی که در زمان تهیه محتواهای صوتی باید مورد نظر قرار داد، کاهش میزان حجم کلیپها می‏باشد. همچنین می‏توان محتوای صوتی را با چندین کیفیت در سایت بارگذاری نمود. این کار گزینههای مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‏دهد.

محتوای تصویری

گاهی توضیح و شرح یک مطلب رسا نیست و مخاطب نمی تواند مفهوم مورد نظر نویسنده را درک کند. محتواهای تصویری یا اینفوگرافیک می‏توانند در این زمینه موثر واقع شوند. گاهی یک تصویر بیشتر از هزار کلمه و حتی مقاله می‏تواند پیام خود را منتقل سازد. به عبارت دیگر، محتوای تصویری که بشکل عکس، نقشه، دیاگرام، نمودار و می‏باشد، مجموعه‌ای از داده‌ها و اطلاعات پیچیده را به‌گونه‌ای نشان می‏دهند که پیام به شیوه‌ای سریع و قابل ‌فهم به مخاطب منتقل می‏گردد.

محتوای صوتی ـ تصویری

محتواهای صوتی ـ تصویری در قالب فایلهای ویدئویی و بازیهای آنلاین ارائه می‏گردد. ویدئوها به دلیل اعتبار بالایی که در نحوه رفرنس دهی دارند، همواره مورد توجه مخاطبان می‏باشند. به این معنا که در دیگر محتواها، تنها با ذکر نام و یا بیان یک مطلب می‏توان پیام خود را به مخاطب و بازدیدکننده منتقل کرد. این در حالی است که در ویدئوها بازدیدکننده بی واسطه با منبع اصلی ارتباط برقرار می‏نماید و از این رو با اعتماد بیشتری محتوای سایت را دنبال می‏کند.

از سوی دیگر، هر روز بر حجم طرفداران بازیهای آنلاین افزوده می‏شود. این موضوع موجب شده تا وب سایتها جهت افزایش میزان بازدیدکننده در کنار سایر محتواها، از بازیهای آنلاین نیز استفاده کنند.

نکاتی در تولید انواع محتوا

محتواهایی که در وب سایت قرار می‏گیرند باید گویا، رسا و بدون ابهام باشند. برای مثال اگر تصاویر گنگ و نامفهوم هستند، باید در کنار آن، از محتوای نوشتاری نیز استفاده کرد. در واقع انواع محتواها برای یکدیگر نقش مکمل را بازی می کنند.

محتواهای نوشتاری طولانی، از حوصله کاربر خارج است و به همین دلیل وجود محتوای تصویری در کنار آن می‏تواند جذابیت خاصی به آن ببخشد.

کاهش حجم محتوا بویژه در رابطه با محتواهای صوتی و صوتی ـ تصویری از دیگری نکاتی است که باید به آن توجه شود. حجم بالا موجب افزایش زمان بارگذاری صفحات وب و در نتیجه کاهش رتبه سایت می‏شود.

استفاده از تمامی انواع محتواها در وب سایت ضرورت دارد. وجود تنها یک نوع محتوا، خسته کننده است. ایجاد تنوع و زیبایی سایت از طریق بارگذاری انواع محتوا صورت میگیرد.

منبع: wikimohtava.com

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها