رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 303857

افزایش ۲ برابری نرخ دیابت در آمریکا طی سه دهه اخیر

ساعت 24- تحقیقات جدید نشان می‌دهد ابتلا به دیابت در ۲۹ سال گذشته در آمریکا به ۲ برابر افزایش یافته و چاقی مهم‌ترین دلیل ابتلای مردم این کشور به دیابت است.

style="text-align:justify"> بر اساس آمار و ارقام به دست آمده از یک بررسی،میزان موارد ابتلا به دیابت در 29 سال گذشته در ایالات متحده 2 برابر افزایش یافته و این در حالیست که چاقی مهم‌ترین دلیل ابتلای مردم این کشور به دیابت است.

مطالعات نشان می‌دهد، اقلیت‌های قومی، کسانی که از حداقل بهداشت برخوردارند و آنهایی که دچار چاقی یا اضافه‌وزن هستند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به دیابت هستند.

محققان از بیمارستان جان هاپکینز در مریلند از سال 1988 داده‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی را تجزیه و تحلیل کرده‌اند و دریافتند، از 5.5 درصد از مردم، اکنون 10.8 درصد از جمعیت مبتلا به این بیماری افزایش یافته‌اند.

کارشناسان هشدار می‌دهند، با وجود اینکه شرایط پیشگیری از دیابت بهتر از گذشته شده و عمده مردم با توجه به توصیه پزشکان بیش از قبل به فکر سلامت خود هستند و مراقبت‌های لازم برای عدم ابتلا به دیابت را انجام می‌دهند، اما همچنان تعداد افرادی که مبتلا به دیابت می‌شوند رو به افزایش است و افراد چاق بیش از هر گروه دیگری در معرض خطر هستند.

به گفته پزشکان، بسیاری از افرادی که بعد از سن 40 سالگی دچار دیابت می‌گردند با رعایت یک رژیم غذایی مشتمل بر مصرف سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و ماهی و محدود کردن شدید فرآورده‌های شیرینی‌پزی و شکر و محدود کردن دریافت کربوهیدرات می‌توانند حال خود را بهبود بخشند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها