رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 314491

خواص نشاسته | معجزه نشاسته برای سرطان و پوست

اگر به نشاسته علاقه دارید و میخواهید از این ماده ارزشمند حداکثر استفاده را ببرید این مطلب شما را در انجام این کار به بهترین شکل یاری خواهد کرد.

نشاسته
html>

خواص نشاسته

غذا های حاوی نشاسته منبع خوبی انرژی است و در برنامه غذایی ما نقش مهمی دارند.این غذا ها دارای فیبر،آهن، ویتامین بی و کلسیم میباشند.در این مقاله قصد داریم تا شما را با خواص نشاسته بیشتر آشنا کنیم:

در رژیم غذایی تبدیل گلوکز به انرژی تنها وظیفه ی نشاسته است.هنگامی که شما نشاسته را میجوید بذاق دهان آن را به مالتوس که کربوهیدرات ساده تری میباشد تبدیل میکند.مالتوس نیز هنگام ورود به روده کوچک تبدیل به گلوکز میشود.در آخر گلوکز نیز از طریق دیواره های روده به طور مستقیم جذب خون شده و به سلول ها انرژی میرساند.

خواص نشاسته برای پوست

نشاسته دارای خاصیت چسبندگی است و به وسیله ی همین خاصیت پوست را به خوبی تمیز میکند و جرم های پوستی را برطرف میسازد.همچنین نشاسته درمانی برای آکنه ها نیز میباشد،این ماده با تنظیم چربی پوست صورت جوش ها را کاهش میدهد.

از این ماده در گذشته به عنوان پودر بچه برای بهبود سوختگی پوست نوزادان استفاده میشد.به علاوه به علت خاصیت تسکینی از آن به عنوان تسکین دهنده درد های آبله مرغان استفاده میکردند.همچنین از آن برای تسکین عرق سوزی های کشاله ران و زیر بغل استفاده میشود.

اگر شما دارای پوستی با جنس خشک هستید ماسک نشاسته و ماست را به شما توصیه میکنم.این ماسک سبب شادابی و لطافت پوست شما خواهد شد

نشاسته باعث از بین رفتن تیرگی پوست و سفید شدن آن میشود برای نمونه اگر تیرگی پوست دستتان شما را آزرده است،به مدت یک ربع ترکیب یک قاشق نشاسته،یک قاشق مخمر،یک قاشق آبلیمو در یک چهارم لیوان شیر را نگهداشته و سپس آن را بر روی محل تیره شده قرار دهید و پس از آن با آب نیمه گرم آن را بشویید.

خواص نشاسته برای قلب

تغذیه در بیماری های قلبی و عروقی بیشترین تاثیر را دارد.استفاده از مواد غذایی سالم و طبیعی مانند نشاسته نه تنها کالری مورد نیاز بدن را تامین میکند بلکه تاثیرات زیادی بر سلامت بدن و قلب دارد.

خواص نشاسته برای بارداری

استفاده از نشاسته در سه ماهه اول بارداری توصیه نمیشود زیرا سبب ایجاد نقص در لوله های عصبی و نخاعی میشود و ممکن است باعث سقط جنین شود.بهتر است در دوران بارداری از مصرف آن خود داری شود.

خواص نشاسته برای پیشگیری از سرطان

میدانید که خاویار و شیر توانایی کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ را دارد.اخیرا پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که نشاسته نیز دقیقا همان فواید را برای روده دارد.پس مصرف نشاسته که با مصرف گوشت قرمز رابطه دارد میتواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

خواص نشاسته

خواص نشاسته درطب سنتی

برای تسکین درد چشم های خود میتوانید مقداری نشاسته را با سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و بر روی آن بکشید.

برای درمان خناق و ورم گرم میتوان از ترکیب سرکه و نشاسته استفاده کرد.

برای درمان درد سینه،قطع خون هنگام بواسیرو سرفه گرم از از جوشانده آن با نبات و یا روغن بادام استفاده کنید.

فواید نشاسته در بدنسازی

از بهترین راه حل ها برای حجم گیری در بدن سازی استفاده از مواد دارای کربوهیدرات است.مصرف کربوهیدرات های نشاسته ای به تسریع جذب کالری کمک کرده و باعث میشود کالری دریافتی روزانه شما افزایش پیدا کند.

این کربوهیدرات ها در عضلات بدن به عنوان گلیکوژن ذخیره شده و با کمک به ذخیره ی آب و مواد مغذی در سلول های عضلانی سبب رشد سلولهاس عضلانی میشود

خواص نشاسته برای درمان گلو درد

از دیگر خواص نشاسته درمان گلو درد و سرفه است

به این منظور مقدار 2 تا 3 قاشق نشاسته را در لیوانی بزرگ از آب سرد حل کنید.مایع را در شیر جوش ریخته و آن را آرام آرام تا زمانی که غلیظ شود هم بزنید.برای بهتر شدن طعم معجون میتوانید مقدار کمی شکر نیز به آن اضافه کنید.

مضرات نشاسته

اگر از مواد نشاسته ای استفاده نمائید این مواد در معده نفخ و گاز به وجود می آورند و دیر هضم هستند پس اگر معده درد دارید از نشاسته استفاده نکنید.

اگر باردار هستید در چند ماهه ابتدای بارداری نشاسته موجب نقص در جنین می گردد.

اگر حساسیت پوستی دارید نشاسته برای شما مناسب نیست.


نشاسته باعث یبوست در بدن می گردد.

افرادی که به سیب زمینی حساسیت دارند ممکن است به نشاسته هم حساسیت داشته باشند.

مصرف نشاسته ممکن است ایجاد خستگس بیش از حد در بدن گردد.

افرادی که از چاقی رنج می برند از مصرف بیش از حد نشاسته خودداری نمایند.

دیگر کابردهای مهم نشاسته

نشاسته در بسیاری از غذاها ، به عنوان مثال در گندم ، ذرت و سیب زمینی یافت می شود. آنها بخشی از غذاهای اصلی مانند آرد ، نان و غلات هستند.

برای تولید غذاهای فرآوری شده ، به عنوان مثال برای تهیه سس ، خامه و سوپ ، برای خمیر کوتاه و بیسکویت ، برای گوشت ، غذای کودک و تولید آبجو.

به عنوان یک کمکی دارویی ، به عنوان مثال به عنوان یک پرکننده پوست، به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده ، به عنوان یک چسب ، به عنوان یک پایه پماد مورد استفاده قرار میگیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها