رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 330308

خواص کره | فواید بی نظیر کره برای پوست| طرز تهیه ماسک کره

کره فواید زیادی برای سلامت پوست دارد و بسیاری از ما تاکنون به خواص آن آشنا نیستیم در این مطلب قصد داریم به گوشه ای از این خواص بیشمار اشاره کنیم با ما همراه باشید.

خبر
html>

خواص کره

همه ما کره را به عنوان یک ماده غذایی مفید میشناسیم و تا حدودی از خواص و اثرات آن آگاهیم. این ماده غذایی مفید عمدتا از چربی تشکیل شده است و در نتیجه کالری زیادی هم دارد. از همین رو برای تامین انرژی مورد نیاز بدن به ویژه انرژی مورد نیاز کودکان و تامین مواد لازم برای رشد و نمو آنها بسیار مفید میباشد. کمک به سلامت قلب و عروق، محافظت از پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماریها، تامین کلسیم مورد نیاز بدن و کمک به تقویت و استحکام استخوانها همانند سایر مواد غذایی گروه لبنیات از مهمترین خواص کره و فواید مصرف آن است. در ادامه این مطلب تعدادی از خواص کره گردآوری شده است.

خواص درمانی کره

مزاج کره حیوانی تازه، گرم و تر است اما هر چقدر که بماند و به اصطلاح کهنه شود رطوبت آن کمتر شده و رو به خشکی می رود.

برخی از خواص کره و فواید مصرف این ماده لبنی پرخاصیت عبارتند از:

ویتامین کا آنتی اکسیدان
کلسیم ویتامین آ
منیزیم ویتامین B12
ویتامین D ویتامین E

کره سرشار از ویتامین کا و عناصر معدنی کلسیم و منیزیم میباشد، از همین رو به درمان مشکلاتی همچون پوکی استخوان و ورم مفاصل کمک کند.

با توجه به اینکه کره سرشار از مواد آنتی اکسیدان است، از بدن در برابر آسیب‌های سلولی و آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. بنابراین یکی از مهمترین خواص کره کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن میباشد.

کلسیم موجود در کره همانند سایر محصولات لبنی برای تقویت و استحکام ساختمان استخوانها و عضلات مفید است و در رشد و نمو نقشی ویژه دارد.

استعمال موضعی و مالیدن کره بر بدن و خوردن آن با شکر و خشخاش به شدت باعث چاقی افراد لاغر می شود.

کره‌ طبیعی سرشار از ویتامین آ است که برای تقویت بینایی و دید شما خوب است. مصرف کره در حالت طبیعی‌اش از بیماری‌های تیروئید جلوگیری می‌کند.

یکی از خواص کره محافظت از پوست میباشد. چربی موجود در کره به پوست کمک می‌کند تا صاف و نرم شود. همچنین مصرف کره از پوست در برابر بیماری‌های پوستی همچون آکنه و جوش‌ها محافظت می‌کند.

خواص کره

ویتامین های موجود در کره

این ماده غذایی یک منبع غنی از ویتامین هاست. شرح زیر در خصوص ویتامین ها و مواد معدنی موجود در کره می باشد:

ویتامین A :یک ویتامین فراوان در کره بوده به طوری که در یک قاشق غذاخوری آن یا 14 گرم آن می توانید 11 درصد از میزان ویتامین A نیاز روزانه ی خود را دریافت کنید.

ویتامین D :کره منبع مناسبی از این ویتامین خورشیدی است.

ویتامین E :آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که اغلب در غذاهای چرب یافت می شود.

ویتامین B12:این ویتامین که کوبالامین هم نامیده می شود، درمواد غذایی با منشا حیوانی مانند تخم مرغ و گوشت و محصولات لبنی یافت می شود.

ویتامین K2:کره حاوی شکلی از این ویتامین به نام menaquinone است که که می تواند در برابر بیماری های قلبی و پوکی استخوان موثر باشد.

خواص کره برای پوست

هر فردی می خواهد که پوست زیبایی داشته و روی پوست خود هیچ لکه، جوش، چروک و یا تغییر رنگی مشاهده نکند. اما به دلایل طبیعی و یا شیمیایی این مشکلات به وجود آمده و با بالا رفتن سن و با قرار گیری در محیط های آلوده انواع مشکلات پوستی روی پوست مشاهده می شود. زیرا پوست عضو حساسی از بدن بوده و با کمی بی توجهی آسیب های غیر قابل جبرانی می بیند. به همین دلیل توصیه می شود که از پوست بهتر مراقبت کرده و با مراقبت های صحیح و تغذیه مناسب پوستی شاداب و زیبا به دست آورد. برای دست یابی به این هدف در این مقاله از سایت رژلب ساخت ماسک صورت کره آموزش داده شده است که با کمک آن می توان از بروز جوش و یا چروک جلوگیری کرد.

طرز تهیه ماسک صورت کره و توت فرنگی

توت فرنگی خاصیت ضد پیری داشته و آنتی اکسیدان داشته و پوست های مرده پوست را از بین می برد. همچنین این ماسک لکه ها و آکنه را از بین برده و در آن از موادی مانند زرده تخم مرغ هم استفاده می شود که زرده تخم مرغ خود خاصیت رطوبت رسانی داشته و با مرطوب کردن پوست از بروز چروک جلوگیری می کند.

مواد لازم:

کره آب لیمو
توت فرنگی له شده زرده تخم مرغ
خیار


طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا تمام مواد را در یک ظرف ریخته و هم بزنید تا مخلوط یک دستی به وجود بیاید.

مرحله دوم:

مخلوط به دست آمده را روی صورت زده و 15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود.

مرحله سوم:

پس از آن با یک حوله ولرم و یا با کمی آب ولرم ماسک خشک شده را از روی پوست پاک کنید.

مرحله چهارم:
پس از شستن صورت از یک مرطوب کننده استفاده کرده و پوست صورت را کمی مرطوب کنید.

خواص کره

طرز تهیه ماسک صورت کره و انبه

هم کره و هم انبه سرشار از ویتامین آ هستند که این ویتامین ها هم برای مرطوب کردن پوست و جلوگیری از چروک منابع مناسبی هستند.


مواد لازم:

انبه روغن زردآلو
کره روغن بابونه
1 زرده تخم مرغ

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.

مرحله دوم:

سپس مخلوط به دست آمده ر روی پوست بمالید. دقت کنید که زیر چشم ها را خالی بگذارید.

مرحله سوم:

ماسک را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت نگه داشته و صبر کنید تا خشک شود.

مرحله چهارم:

پس ازآن مدت ماسک را با یک پارچه از روی صورت برداشته و با آب بشویید.

مرحله پنجم:
در آخر از یک مرطوب کننده استفاده کرده و پوست را مرطوب کنید.

خواص کره

میزان مناسب مصرف کره

طبق نظر پزشکان حوزه سلامت و رژیم درمانی مقدار مناسب استفاده از کره در هر فردی فرق می کند دو قاشق سوپ خوری کره یک مقدار مناسب برای فردی است که بیماری ندارد این مقدار 200 کالری دارد در واقع بهتر است در مصرف آن متعادل بود کیفیت کره هم یک عامل مهم است توجه نمائید که استفاده از کره ارگانیک مناسب تر است کره را حتما در یخچال نگهداری نمائید.حتما به تاریخ مصرف روی بسته توجه کنید بهتر است که به جای دو قاشق سوپ خوری کره مقداری از کره و مابقی را از روغن های سالم مانند زیتون یا نارگیل ،ماهی یا آووکادو استفاده نمائید.

مضرات کره

لازم است بدانید، کره داغ مقدار زیادی از ویتامین‌های خود را از دست میدهد و ضمنا جذب آن برای بدن دشوار میگردد. بهترین نحوه مصرف کره، به صورت تازه و مصرف خام آن است.

  1. کره ای که در مقطع آن دانه های سفید دیده شود، ناسالم است زیرا این دانه‌ها عبارت است از کازئین و قطرات شیر منجمد شده که پس از 24 ساعت فاسد میگردد.
  2. زیاده‌روی در مصرف کره باعث ضعف و سستی دهانه معده و کاهش اشتها می شود.

اسیدهای چرب اشباع موجود در کره، کلسترول بد خون را بالا می برد و کلسترول اضافی با رسوب در عروق بدن باعث تنگی شریان‌ها شده و خونرسانی به اعضای بدن را مختل می کند. بنابراین توصیه پزشکان استفاده بیشتر از کره گیاهی (مارگارین) میباشد.

از خوردن کره بدون نگرانی لذت ببرید

انجمن تغذیه آلمان حداکثر مقدار روزانه 30 گرم را توصیه می کند. این امر در مورد مارگارین نیز صدق می کند.اگر سالم هستید لازم نیست از طعم کره چشم پوشی کنید و می توانید با اطمینان به سراغ آن بروید.

با این حال ، اگر قبلاً دیابت یا بیماری قلبی دارید ، بهتر است به مارگارین اعتماد کنید.با یک رژیم غذایی کم کلسترول ، به محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی و گردش خون کمک می کنید.

از نظر محتوای چربی ، کره از مارگارین پر چربی بدتر نیست. هر دو محصول حاوی حدود 80-90 درصد چربی هستند. با این حال ، هضم کره راحت تر است.

یکی دیگر از جنبه های مثبت کره ، محتوای کلسیم ، ویتامین های K2 ، A ، D و E و همچنین بسیاری از مواد معدنی مانند ید و سلنیوم است.

خواص کره |  فواید بی نظیر کره برای پوست| طرز تهیه ماسک کره

کره منبعی از لیپیدها

کره حاوی 80 درصد چربی است. این عمدتا حاوی اسیدهای چرب اشباع، اسیدهای چرب ترانس با منشاء طبیعی و کلسترول است. اثرات سلامتی مصرف کره تا حدی به لیپیدهای موجود در آن نسبت داده می شود.

در حالی که موافقیم که کره کلسترول را کاهش می دهد، اثرات آن همیشه ثابت نیست. نتایج مطالعه بسته به منابع اسیدهای چرب در مقایسه (روغن ها، مارگارین نرم، مارگارین هیدروژنه و غیره) و افراد مورد مطالعه (افراد با سطح چربی طبیعی خون در مقابل سایرین با کلسترول بالا) متفاوت است.

مطالعات نشان داده است که مصرف کره برای سلامت قلب و عروق مفیدتر از مصرف مارگارین هیدروژنه است. علاوه بر این، در حالی که به نظر می رسد جایگزینی کره با مارگارین غیرهیدروژنه از برخی جهات مفید باشد، محققان می گویند جایگزینی آن با مارگارین هیدروژنه مفید نیست. در نهایت، محققان مشاهده کرده اند که کره حتی می تواند به افزایش کلسترول HDL ("کلسترول خوب") کمک کند.

کره و اسیدهای چرب غیر اشباع با پتانسیل هیپوکلسترولمی

اسیدهای چرب غیراشباع 35 تا 40 درصد چربی کره را تشکیل می دهند. بر اساس مطالعات اپیدمیولوژیک، اسیدهای چرب چند غیراشباع بیشترین پتانسیل کاهش کلسترول را دارند و برخی از آنها خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر را کاهش می دهند. از سوی دیگر، آنها به مقدار کم در کره یافت می شوند (کمتر از 4٪ چربی کل).

اسیدهای چرب ترانس که بخشی از اسیدهای چرب غیراشباع هستند، به طور طبیعی در غذاهای خاصی مانند کره (2 تا 5 درصد کل چربی) وجود دارند. با این حال، منابع غذایی اصلی این نوع اسیدهای چرب، غذاهای فرآوری شده حاوی روغن های هیدروژنه یا "کوتاه کننده" هستند. اثرات نامطلوب اسیدهای چرب ترانس تولید شده در طول هیدروژنه شدن روغن های گیاهی بر سلامتی اکنون به خوبی مستند شده است. به طور خاص، آنها به افزایش کلسترول تام، کلسترول LDL و تری گلیسیرید و همچنین کاهش کلسترول HDL کمک می کنند.

کره به طور طبیعی حاوی مقدار کمی اسیدهای چرب ترانس است که حدود 2 تا 5 درصد از کل محتوای چربی آن است. اسید چرب ترانس اصلی در کره اسید واکسینیک است. با این حال، نسبت معینی (20٪) از این اسید در غذا می تواند با عمل یک آنزیم در بدن به اسیدهای لینولئیک مزدوج (CLA) تبدیل شود. بنابراین، نشان داده شده است که اسید واکسن، مانند پیش سازهای CLA، دارای خواص ضد سرطانی "غیر مستقیم" است. علاقه به اسیدهای چرب ترانس که به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد، نسبتاً جدید است. با این حال، کلسترول تأثیر کمی بر سطح چربی خون دارد

کره حاوی مقدار کمی کلسترول است که منحصراً در محصولات حیوانی و فرآورده های جانبی آن یافت می شود. هیچ مطالعه ای ارتباط مستقیم بین کلسترول کره و سطح چربی خون را ثابت نکرده است. به طور کلی، کلسترول رژیم غذایی، در مقادیری که معمولاً توسط اکثر افراد مصرف می شود، تأثیر کمی بر چربی خون دارد.

کره و اقدامات پیشگیرانه در برابر برخی سرطان ها

چربی شیر خاص است زیرا حاوی اسید بوتیریک است، یک اسید چرب اشباع با زنجیره کوتاه که در هیچ غذای رایج دیگری یافت نمی شود. این اسید چرب پتانسیل محافظت در برابر برخی سرطان ها، به ویژه سرطان روده بزرگ را دارد، زیرا بیشتر اسید بوتیریک در بدن از تخمیر فیبر غذایی در روده بزرگ به دست می آید. با این حال، اسید بوتیریک مدت زیادی در خون باقی نمی ماند. بنابراین، شواهد کمی از پتانسیل محافظتی آن در برابر سرطان های دیگر به جز روده بزرگ وجود دارد.

کره منبع خوبی از ویتامین A است

دو قاشق غذاخوری کره منبع ویتامین A است. ویتامین A یکی از همه کاره ترین ویتامین هاست که در چندین عملکرد بدن نقش دارد. از جمله باعث رشد استخوان ها و دندان ها، حفظ سلامت پوست و محافظت در برابر عفونت ها می شود. علاوه بر این، نقش آنتی اکسیدانی دارد و به بینایی خوب کمک می کند.

کره را به خوبی ذخیره کنید

در یخچال: در شرایط خوب، کره پاستوریزه به مدت چهار ماه در محفظه کره نگهداری می شود. اطمینان حاصل کنید که همیشه خوب بسته بندی شده است و آن را از غذاهای بسیار معطر دور نگه دارید، زیرا آنها می توانند بوی خود را به آن منتقل کنند. از تاریخ انقضای نوشته شده روی بسته بندی تجاوز نکنید.

برخی از فواید کره

- در مقادیر متوسط می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما تنها با ایجاد احساس سیری که به شما امکان می دهد

- به تمام غذاهای شما طعم و بافت می دهد .

- مزیت بزرگ آن این است که در برابر برخی عفونت ها، در برابر پیری پوست محافظت می کند .

- بدن شما آن را به راحتی هضم می کند، به خصوص زمانی که به لطف چربی های اشباع شده با زنجیره کوتاه آن را نمی پزید.

- از نظر فنی، چربی کره بسیار کمتر از روغن است (82 درصد چربی در مقایسه با 100 درصد روغن)

- از شما در برابر برخی عفونت ها، در برابر پیری پوست، محافظت می کند.

- حاوی مواد معدنی ، ویتامین D، پتاسیم و ویتامین E (با خواص آنتی اکسیدانی) است.

- با خرید کره سبک ، کره با 1/4 چربی کمتر مصرف خواهید کرد.

- نرم کننده مدفوع است.

- در برابر خشکی هایی که در بدن ظاهر می شود مفید است.

- اگر دندان های کودک خود را با آن بپوشانید، به رشد و ظاهر دندان ها کمک می کند.

- در برابر سرفه های ناشی از سرما و یا خشکی مفید است.

- اگزما را از بین می برد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها