رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 343014

همه چیز در مورد سفر به تایلند

رپورتاژ / تایلند با سواحل متعدد، جزایر زیبا و آب های زلال و طبیعت دست نخورده، مقصدی پر بازدید برای گردشگران است. فرهنگ خاص این مردم را در معابد بودایی می توان شاهد بود.

dir="RTL">اطلاعات عمومی

قبل از خرید تور تایلند بهتر است در مورد این کشور اطلاعاتی کسب کنید .کشور پادشاهی تایلند به پایتختی بانکوک، مردمی عمدتا با فرهنگ بودایی دارد که همین مسئله در صنعت گردشگری آن نقش مهمی دارد. شهرت این منطقه به خاطر جزایر متعدد، سواحل شنی و غذاهای خیابانی است. نام این کشور به معنی سرزمین لبخند است و مهمترین مقاصد سفری آن پوکت، پاتایا، بانکوک و استان کرابی است.

111

وضعیت آب و هوایی

پوکت

این منطقه در تمام سال از آب و هوایی داغ و مرطوب برخوردار است. از ماه نوامبر تا آوریل دارای فصول خشک است و از اول ماه می تا اکتبر فصول بارانی آن است

استان کرابی

این منطقه دارای دو فصل گرم وخشک، خنک و مرطوب است و در کل آب و هوایی گرمسیری دارد و دمای آن تقریبا در تمام طول سال از 27 درجه بالاتراست. بادهای موسمی باران زا در زمان ثابتی از سال جهتشان را تغییر نمی دهند و امکان دارد در فصل های خشک هم شاهد باران باشیم و یا در فصول بارانی چندین هفته هوا آفتابی باشد. فقط در هوای گرم وخشک ماه های مارس و آوریل ثبات اب و هوایی قابل پیش بینی است و دمای هوا حدود 37 درجه است و در ماه های دیگر به طور کلی بین 28 تا 32 درجه است. البته قابل توجه است که در هنگام باران های موسمی دما تا 24 درجه هم پایین می آید و در شب به 5 تا 10 درجه میرسد، بنابراین لباس مناسب به همراه داشته باشید. رطوبت هوا هم از 60 تا 90 درجه در نوسان است.

پاتایا

تور لحظه آخری پاتایا معمولا در ایران بسیار محبوب است.این منطقه در نزدیکی بانکوک است و آب و هوایی شبیه به آن دارد ولی به دلیل ساحلی بودن هوای خنک تری دارد. بهترین زمان برای دیدار از این شهر زمستان است که دارای آب و هوای مطلوبی است. در ماه آوریل هوا بسیار گرم است و از ماه می تا نوامبر فصول بارانی دارد که به صورت رگباری و کوتاه مدت است.

بانکوک

این شهر گرمسیری هم دارای دو فصل خشک و بارانی است. در تمام سال هوا داغ است و رطوبت حتی در فصول خشک هم بالاست. در ماه آوریل هوا بسیار داغ و در تابستان کمی خنکتر می شود. از ماه نوامبر تا آوریل فصل خشک است و دسامبرو ژانویه بدون باران است، و بهترین زمان برای سفر به بانکوک به شمار می آیند. اما شهر مدرن است و آمادگی کامل برای روزهای بارانی دارد.

صرفه جویی در هزینه ها

تور تایلند نیز مانند تور گرجستان طرفداران خود را در ایران دارد.اگر در تایلند مثل محلی ها زندگی کنید، هزینه کمتر دارید. برای مثال برای رفت و آمد از اتوبوس محلی استفاده کنید، غذاهای خیابانی بخورید و از نوشیدنی های محلی استفاده کند.

غذاهای خیابانی

تایلندی ها هر روز برای خوردن غذا در غرفه های خیابانی جمع می شوند، این غذاها از غذای رستوران ها سالم تر و ارزان تر است و کیفیت خوبی هم دارد.

مهمان مردم محلی شوید

به سایت "کوچ سرفینگ" سری بزنید و از آن دیدن کنید. این سایت فرصتی به مسافران میدهد تا به جای رزرو هتل و هاستل در کنار مردم بومی شهر شب را آنهم به صورت رایگان سپری کنند. در این سایت میتوانید ثبت نام کنید و درخواست بفرستید تا در مقصد مورد نظرتان شخصی به شما پاسخ دهد، به این ترتیب با سبک زندگی و فرهنگ مردم بیشتر اشنا می شوید و دوستانی هم پیدا می کنید.

شرکت در تور پیاده روی

برای دیدار از شهرهایی مثل پاتایا و تماشای محیط آن، بهترین و ارزان ترین کار شرکت در تورهای پیاده روی رایگان است که هر روز در نقاطی از شهر برگزار می شود و بهترین راه برای آشنایی با نقاط مختلف شهر است.

جاذبه های گردشگری

بانکوک

کاخ بزرگ بانکوک، بازارهای شناور، آیوتایا ( پایتخت سابق تایلند)، موزه ملی بانکوک، معبد وات آرون، کاخ سوان پاکاد، بازار چاتوچاک، از جمله جاذبه های گردشگری بانکوک هستند.

پاتایا

در سفر به پاتایا از این جاذبه ها دیدن کنید: تورهای دوچرخه سواری ( آر بی بی)، روستای فیل ها، مجسمه بودای بزرگ، معبد وات فرا یایی، مینی سیام، باغ نانگ نوچ، پناهگاه مذهبی حقیقت، موزه ریپلی، موزه بطری های شیشه ای.

پوکت

جزیره فانگ انگا یا جیمز باند، جزایر فی فی، تور پرواز هانومان، مراکز درمانی و چشمه های آب گرم، تورهای وحش گشت سیام، ساحل کاتا، بودای بزرگ پوکت، ساحل کامالا، رستوران لاگریتا، دماغه ی فرامپ سپ، پارک موضوعی پوکت فانتاسی آ، اینها از جمله مکانهای دیدنی پوکت هستند.

کرابی

دیدنیهای سفر به کرابی عبارتند از: غارها و سواحل ریلی، خلیج مایا، وات تام سوا، خلیج فانگ انگا، جنگل حرای آ او لاک، کوه پان یی، استخر زمردی، کوه پودا.برای خواندن اخبار بیشتر درباره تور تایلند، تور استانبول و تور لحظه آخری ، از سایت سفر با تو دیدن کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها