رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 343093

مصرف بلندمدت قهوه موجب تشدید آلزایمر میشود

ساعت24 - دانشمندان عنوان می کنند مصرف بلندمدت قهوه می تواند علائم عصب شناسی را در افراد مبتلا به آلزایمر تشدید کند.

قهوه اسپرسو
دانشمندان عنوان می کنند مصرف بلندمدت قهوه می تواند علائم عصب شناسی را در افراد مبتلا به آلزایمر تشدید کند.


مشکلات حافظه مشخصه اصلی بیماری آلزایمر است. در این بیماری که نوعی زوال عقل یا دمانس است، علائمی نظیر اضطراب، بی تفاوتی، افسردگی، توهم و پارانوئید به شیوه های مختلف تشدید می شوند.

اخیرا قهوه یا کافئین به عنوان شیوه ای برای پیشگیری از دمانس توصیه شده است، چراکه موجب توقف مولکول های که عامل بروز این بیماری در سن پیری هستند، می شود.

اما برخی شواهد هم نشان می دهند زمانیکه مشکل شناختی بروز می کند، ممکن است کافئین تاثیرات معکوس داشته باشد. در یک مطالعه جدید، محققان دانشگاه بارسلونا اسپانیا همراه با محققان موسسه کارولینسکا سوئد به بررسی موش های آزمایشگاهی مبتلا به آلزایمر پرداختند.

«راکل بتا کورال»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه بارسلونا، در این باره می گوید: «علائم بیماری آلزایمر در موش های مبتلا به این بیماری بسیار شبیه به انسان است. ما موش ها را تحت درمان خوراکی بلندمدت با دوز بسیار پایین کافئین (۰.۳ mg/mL) که معادل سه فنجان قهوه برای انسان است قرار دادیم و آنها را با موش های سالم مقایسه کردیم.»

نتایج نشان داد کافئین موجب تغییر رفتار موش های سالم شد و علائم عصب شناسی موش های مبتلا به آلزایمر را تشدید کرد.

«لیدا گیمنز لورت»، عضو دیگر تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مشاهدات ما در مورد تاثیرات معکوس کافئین در بیماری آلزایمر همراه با مشاهدات بالینی قبلی نشان می دهد که تشدید علائم رفتاری و روانی دمانس عمدتا با تاثیرات سودمند شناختی کافئین تداخل می یابند.»

محققان تاکید می کنند باید در مورد تاثیر درمانی قهوه برای زوال عقل بازنگری شده و تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

منبع:مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها