رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 343964

طرز تهیه ی کیک خوش طعم و لذیذ لامینگتون | نحوه تهیه ی کیک لامینگتون

کیک خوش طعم و لذیذ لامینگتون یکی از کیک های محبوب و خوش طعم است که خصوصا به عنوان کیک تولد می تواند در مهمانی ها سرو شود در این مطلب هر آنچه در خصوص نکات مهم تهیه این کیک لازم است بدانید برای شما آماده کردیم.

کیک استرالیایی
html>

کیک لامینگتون

اگر شما از ان دسته افراد هستید که به دنبال طعم های جدید برای میان وعده ی خود هستید، جالب است بدانید که این کیک خوش مزه ی استرالیایی بر عکس اسم عجیبی که دارد طرز تهیه ی خیلی ساده ای دارد . این کیک به خاطر ساده بودن ان و قابلیت ان برای انواع تزئین ها بسیار مورد استقبال استرالیایی ها قرا گرفت و اگر شما نیز میخواهند کیک و شیرینی فرنگی را امتحان کنند و با تزئین های زیبا از یک میان وعده ی خوب یا صبحانه لذت ببرند، به شما پیشنهاد می کنیم که این کیک ساده و خوشمزه را درست کنید .

طرز تهیه ی کیک خوش طعم و لذیذ لامینگتون

مواد لازم :

3 عدد تخم مرغ

آرد 350 گرم

یک فنجان شیر

شکلات تلخ 220 گرم

شکر 220 گرم

خامه پر چرب 250 میلی لیتر

کره 190 گرم

وانیل دو قاشق چایخوری

پودر نارگیل یک فنجان

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه چیز کیک شکلاتی ترکیه

طرز تهیه ی کیک لامینگتون

یک ظرف بردارید و شکر و کره را در ان بریزید. با استفاده از هم زن برقی مواد را با سرعت بالا هم بزنید .بعد از اینکه 2 دقیقه مواد را هم زدید نوبت اضافه کردن تخم مرغ و یک قاشق از وانیل می باشد.

مایع را به خوبی هم می زینم تا مواد کاملا مخلوط شه و تخم مرغ پف کند.سپس آرد و شیر را کم کم به مخلوط اضافه می کنیم. دوباره مواد را با همزن هم میزنیم تا وقتی که مایع به دست امده کاملا یک دست شود.( در این مرحله باید توجه داشته باشید که کل آرد وشیر را هم زمان نباید به مایع اضافه کرد چون این کار باعث گوله گوله شدن مایع میشود و مایع یک دست نمی شود برای همین ارد را کم کم به مایع خود اضافه کنید.)

یک قالب مربع و کم عمق بر میداریم و کف ان را با استفاده از روغن چرب می کنیم.حالا مایع کیک را داخل قالب می ریزیم و به مدت یک ساعت داخل فری که از قبل در دمای 180 درجه گرم شده قرار می دهیم و صبر می کنیم تا کیک کاملا بپزد.بعد از اینکه از پخت کامل کیک مطمئن شدیم، کیک را از فر خارج میکنیم و حدد 5 دقیقه کنار می گذاریم تا سرد بشه. کتری را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاد و بخار کنه.

شکلات و خامه و وانیل را داخل ظرفی میریزیم .ظرف را برروی کتری در حال جوشش می گذاریم ( حرارت غیر مستقیم).حالا 20 الی 30 دقیقه صبر می کنیم تا شکلات کاملا ذوب بشه و با مواد دیگر ترکیب شود.

مایع را رو و دور تا دور کیک میریزیم و ژودر نارگیل را بر روی آن میپاشیم.کیک را داخل یخچال قرار می دهیم تا خنک شود و شکلات روی آن نیز از حالت مایع خارج بشه.کیک شما آماده ی سرو میباشد.

کیک لامینگتون

همچنین میتوانید کیک لامینگتون را در یک قالب با سطح بزرگ تر درست کنید و در نهایت کیک را به مربع های یک اندازه تقسیم کنید وانهارا روی هم گذاشته و بین هر لایه را خامه، شکلات، مارمالاد و... بزنید و شکلات را در نهایت روی سطح کیک و دور آن با نارگیل بریزید و برای تزئین ان از میوه هایی مثل شاتوت توت فرنگی، البالو ، موز و... استفاده کنید.

کیک مناسب کودک

این کیک در اندازه های مختلف سرو میشود به صورتی که کیک را حتی میتوانید به مربع های کوچک 5 در 5 تقسیم کنید و مثل روش قبل روی هم گذاشته 0در اندازه های کوچک پیشنهاد میشود بیشتر از دولایه کیک روی هم نگذارید) و دورتا دور آن را با شکلات و پودر نارگیل پر کنید تا برای کودکان شما شکل جالب تری داشته باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک بانتیانا

طرز تهیه کیک مخملی استرالیایی

مواد لازم :
آرد دو و یک دوم فنجان
نمک ۱ قاشق چایخوری
شکر ۲ فنجان
کره ۱ فنجان
تخم مرغ ۲ عدد
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
رنگ قرمز خوراکی یک و یک دوم قاشق غذاخوری
دوغ ۱ فنجان
وانیل ۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین یک دوم قاشق چایخوری

مواد لازم برای کرم پنیر :
پنیر خامه ای ۲۲۵ گرم
کره ۱ فنجان
وانیل ۲ قاشق چایخوری
پودر شکر ۴-۵ فنجان

طرز تهیه ی کیک خوش طعم و لذیذ لامینگتون | نحوه تهیه ی کیک لامینگتون

طرز تهیه :
برای تهیه کیک مخملی استرالیایی در ابتدا فر را روشنم نمایید تا گرم گردد درجه 180 باشد بعد یک کاسه مناسب را بردارید و کره را به همراه شکر در آن بریزید و با هم زن برقی به خوبی مخلوط نمایید در حدی که ترکیب روشنی حاصل گردد سپس وانیل را اضافه نموده و مخلوط نمایید حالا در اینجا نوبت اضافه کردن تخم مرغ است دانه دانه آن را در کاسه بریزید و هم بزنید آنقدر هم بزنید تا ترکیب مان لطافت خوبی داشته باشد .
کاسه دیگری بردارید و آرد و نمک و جوش شیرین را در آن سه بار الک نموده بعد دوغ را آرام آرام بیافزایید و هم بزنید و کاسه را در کناری قرار دهید
در ظرف دیگری پودر کاکائو و رنگ قرمز را ترکیب نمایید تا در هم حل گردند و آن را به کاسه ترکیبی کره و شکر بیافزایید و در آخر کاسه دوغ و آرد را کم کم به مواد اضافه نموده و هم می زنیم
قالب مناسبی را انتخاب نمایید من از قالب گرد و ساده استفاده کردم قالب را با کمک روغن چرب نموده و کمی آرد در آن بریزید تا کیک از قالب به آسانی جدا گردد . مواد را در قالب بریزید و در فر قرار دهید مدت زمان پخت نیم ساعت است
حالا به تهیه کرم کیک می پردازیم برای این کار کاسه مناسبی را بردارید و پنیر خامه ای و کره و وانیل را در آن بریزید و با هم زن خوب مخلوط نمایید تا ترکیب نرم و یکدستی حاصل گردد در آخر شکر را آرام آرام اضافه نموده و مرتب هم بزنید تا ترکیب کرکی حاصل گردد.
بعد از اینکه کیک پخت و به خوبی خنک گردید کیک را به دو نیمه بریده و کرم را مابین آن قرار دهید و روی آن را بت خامه تزئین نمایید اگر هم دوست دارید کیک را نبرید کرم را روی کیک ریخته و با قیف روی کیک را با کرم تزئین نمایید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک دارچین اسپانیایی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها