رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 35372

کلنگ زنی یک هتل جدید با حضور معاون سازمان گردشگری

اصفهان صاحب یک هتل پنج ستاره جدید شد

ساعت 24- استان اصفهان یکی از شهرهای جذاب برای گردشگری در ایران و جهان محسوب می شود که با وجود جاذبه های فراوان در زمینه زیرساخت کمبودهای فراوانی دارد. این شهر با نزدیک به 10 هزار تخت برای پذیرایی در هتل ها و مهمانپذیرها در اختیار دارد اما در بیشتر اوقات این میزان امکانات رفاهی پاسخگوی جمعیت گردشگری که به این شهر هجوم می آورند نیست. همچنین یکی دیگر از چالش های اصفهان در زمینه هتلداری کمبود هتل های پنج ستاره و دارای امکانات و تشریفات کامل است. پس از سال ها کلنگ یک هتل پنج ستاره در اصفهان به زمین خورد تا نهضت هتل سازی که مدت هاست در این شهر به فراموشی سپرده شده بود، آغاز شود.

اصفهان صاحب یک هتل پنج ستاره جدید شد
div align="justify">زیر ساخت ها باید متناسب با اهداف تقویت شود
با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور،رییس و جمعی از اعضای شورای شهر اصفهان مراسم کلنگ زنی هتل پنج ستاره آتشگاه برگزار شد.
«مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم به ظرفیت های بالای گردشگری کشور، گفت: در این زمینه فرش خدمت گسترده ولی فرصت خدمت محدود است وبی شک ترکیب این دو تحول آفرین است.
وی گفت: اصفهان یک شهر استراتژیک در زمینه گردشگری است و ظرفیت های بسیاری در این زمینه دارد. وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی در راستای بهره گیری از ظرفیت های گردشگری کشور در دولت تدبیر و امید برنامه چهارساله در نظر گرفته است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: توسعه گردشگری خارجی به منظور کمک به رونق اقتصاد ملی، سازمان دهی و توسعه گردشگری داخلی به منظور بهره مندی مردم از مزایای آن و ایجاد اشتغال و همچنین تقویت فناوری اطلاعات در این زمینه سه راهبرد اصلی در زمینه گردشگری است.وی تصریح کرد: بی شک زیر ساخت ها نیز باید متناسب با این اهداف و راهبردها تقویت شود تا مهمان نوازی و خدمت رسانی به گردشگران با امکانات مناسب صورت گیرد.رحمانی موحد با اشاره به ظرفیت های بسیار استان اصفهان در زمینه گردشگری، گفت: این ظرفیت ها به چرخه تصمیم گیری بزرگ نیازمند است تا فرصت های بیشماری در این زمینه خلق شود.وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در این زمینه تلاش می کند با فراهم کردن بستر لازم و پشتیبانی از انبوه پروژه ها در این زمینه فضای مناسب برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری فراهم کند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: البته باید بدانیم که بسیاری از ظرفیت ها وابسته به منابع دولتی نیست و سرمایه گذاران علاقه دارند که از استعدادها و توانایی های خود در این زمینه استفاده کنند.وی تاکید کرد: آورده دولت در این پروژه ها حمایت و همراهی از چنین ایده ها و آسان سازی مسیر اجرایی آن است تا سرمایه گذار با دلخوشی بیشتر در این زمینه اقدام کند.
بر اساس آمایش توجه به گردشگری در اصفهان اولویت دارد
همچنین،« محمد علی طرفه»معاون عمرانی استانداری اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت وجود زیر بناهای لازم برای جذب گردشگری در اصفهان، گفت: در یک سال اخیر قفل بسیاری از پروژه ها برای سرمایه گذاری در گردشگری باز شده است .وی با اشاره به مصوبه دیماه سال گذشته دولت در زمینه ستاد خدمات سفر، گفت: با رویکرد جدید دولت تدبیر و امید در این مدت شاهد رونق گردشگری بوده ایم.طرفه اظهار کرد: توجهات دولت موجب شده است گردشگری در شش ماهه اول ۹۳ نسبت به دوره قبل رشد چشمگیری داشته باشد.
وی تصریح کرد: قفل برخی از پروژه هایی که ۱۰-۱۴ سال بلاتکلیف بود باز شد و فعالیت این پروژه ها آغاز شده است. وی با اشاره به آمایش صورت گرفته در استان، گفت: بر اساس این آمایش سرزمینی رویکرد توجه به صنعت گردشگری در اصفهان اولویت دارد.
طرفه با بیان اینکه در افق ۱۴۰۴ باید سالانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر جذب شوند، افزود: در این میان استان اصفهان به لحاظ ویژگی های تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و امثال آن سهم عمده ای از این جذب به عهده دارد و باید زیرساخت های آن در این زمینه تقویت شود.
وی گفت: در همین زمینه هتل سازی به عنوان یکی از زیرساخت های صنعت گردشگری در اصفهان آغاز شده است. وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰هزار تخت در هتل های استان موجود است که در برخی اوقات بیش از ۱۳۰هزار نفر متقاضی هستند و لذا باید انتظارات گردشگران در این زمینه پاسخ داده شود.
ایجاد یک هتل پنج ستاره تا سه سال دیگر
«محمود گلکار» سرمایه گذار هتل پنج ستاره آتشگاه اصفهان نیز با اشاره به معلق بودن این پروژه به مدت ۱۲ سال، خواستار همراهی های بیشتر دستگاههای اجرایی استانی و شهری شد. وی اظهار امیدواری کرد که این هتل تا سه سال دیگر به بهره برداری برسد و تصریح کرد: این هتل در زمینی به وسعت پنج هزار متر مربع، ۱۴ هزار متر زیر بنا در هفت طبقه احداث می شود.
وی ۲۵۰۰ متر پارکینگ، ۱۷۰ تخت، ۲۵۰۰ متر فضای باز، سالن های همایش، استخر، سونا، رستوران، سالن سرگرمی، دفتر خدمات هواپیمایی و فروشگاه صنایع دستی را از ویژگی های این هتل برشمرد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها