رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 378805

زیباترین ملکه و شاهزاده های تاریخ + عکس

ساعت 24-در قدیم هر ساله فهرستی از زیباترین زنان جهان تهیه می شد. اگر دوست دارید با زیباترین شاهدخت های جهان آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید

5
همیشه در دنیا زیبایی، به خصوص برای خانم ها، از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است. نه تنها امروزه، بلکه در دوران گذشته نیز زنان زیبا مورد توجه همگان قرار می گرفتند به طوری که هر ساله فهرستی از زیباترین زنان جهان تهیه می شد. این زیبایی به خصوص در میان ستاره ها و افراد سرشناس جهان مانند شاهدخت ها بسیار رواج داشت. اگر دوست دارید که با زیباترین شاهدخت های جهان آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

فوزیه، شاهدخت مصر

فوزیه، متولد ۵ نوامبر ۱۹۲۱از اسکندریه مصر، شاهزاده ‌ای مصری، خواهر ملک فاروق پادشاه مصر و نخستین همسر محمدرضا شاه پهلوی بود. او بزرگترین دختر ملک فؤاد یکم و همسر دومش نازلی صبری بود. فوزیه شهروند مصر ولی از تبار چرکسی، آلبانیایی و فرانسوی و از دودمان پادشاهی محمد علی پاشا بود. خاندان محمد علی از تبار آلبانیایی بودند که در زمان فرمانروایی عثمانی ها در مصر به مدارج بالا رسیدند. جد مادری او جنرال محمد شریف پاشا نخست‌ وزیر و وزیر خارجه و یکی دیگر از اجداد او سلیمان پاشا از افسران ارتش ناپلئون بود که به اسلام گروید و نظارت بر بازسازی ارتش مصر را به عهده گرفت. پرنسس فوزیه تحصیل کرده سوئیس و به زبانه ای انگلیسی و فرانسه علاوه بر عربی مسلط بود.

زیباترین ملکه,زیباترین شاهدخت,زیباترین شهبانو,ملکه زیبا,فوزیه
فوزیه، شاهدخت مصر

ازدواج او با محمدرضا به هنگام ولیعهدی او در تاریخ ۱۶ مارس ۱۹۳۹ در قاهره انجام گرفت. پس از برگشت از ماه عسل، مراسم ازدواج در تهران نیز تکرار شد. بزرگترین مشکل برای این ازدواج، اصل سی و هفتم متمم قانون اساسی ایران بود که بر اساس آن مادر ولیعهد الزاما باید ایرانی تبار می ‌بود. مجلس در اقدامی بی‌ سابقه نه تنها به فوزیه تابعیت ایران داد، بلکه او را ایرانی ‌تبار نامید.

فوزیه در دوران ولیعهدی محمدرضا پهلوی به مدت یک سال همراه با همسرش در کاخ مرمر تهران اقامت داشتند. دو سال بعد محمدرضا جانشین پدرش رضاشاه شد. با آغاز سلطنت محمدرضا، روابط سرد میان این زوج به سرعت رو به تیرگی نهاد. حاصل ازدواج محمد رضا با فوزیه دختری به اسم شهناز بود. ازدواج فوزیه و شاه ایران به جدایی انجامید. ثبت رسمی طلاق در ایران به سال ۱۹۴۸ انجام شد. فوزیه جزو یکی از زیباترین شاهدخت های جهان بود به طوری که از نظر زیبایی اغلب با ستاره هایی مثل ویوین لی و هدی لامار مقایسه می ‌شد.

گریس کلی

گریس کلی، زاده ۱۲ نوامبر ۱۹۲۹، بازیگر مشهور هالیوود و برنده جایزه اسکار است. او پس از ازدواج با رینیه سوم، حکمران شاهزاده ‌نشین موناکو، ملکه آن کشور و ملقب به عنوان سلطنتی گریس موناکو شد. انجمن فیلم آمریکا وی را از جمله بزرگترین بازیگران زن تمامی دوران‌ ها می‌ داند. البته شهرت او تنها محدود به مهارت بازیگری اش نیست، بلکه او به عنوان یکی از زیباترین شاهدخت های جهان نیز شناخته می شود.

زیباترین ملکه,زیباترین شاهدخت,زیباترین شهبانو,ملکه زیبا,گریس کلی
گریس کلی

او با ازدواج با شاهزاده موناکو در ۱۹ آوریل سال ۱۹۵۶ بازی در فیلم را کنار گذاشت. برای چندین سال نیز نمایش و پخش فیلم ‌های گریس کلی در قلمروی شاهزاده ‌نشین موناکو، ممنوع بود. گریس کلی در ۱۳ سپتامبر ۱۹۸۲ در حادثه اتومبیل به ‌شدت مجروح شد. او یک روز بعد و در سن ۵۲ سالگی در بیمارستانی که بعدها نام بیمارستان مرکزی پرنسس گریس را بر آن نهادند، درگذشت.

ریتا هیورث

ریتا هیورث، متولد ۱۷ اکتبر ۱۹۱۸، بازیگر آمریکایی برنده جایزه گلدن گلوب بود. در کنار هنرنمایی او در سینما، زیبایی او نیز زبانزد خاص و عام بود.

زیباترین ملکه,زیباترین شاهدخت,زیباترین شهبانو,ملکه زیبا,ریتا هیورث
ریتا هیورث

ریتا هیورث در سال ۱۹۴۹ با علی خان محلاتی شاهزاده هندی ازدواج کرد که از او دختری به نام یاسمین دارد. او در ۱۴ مه ۱۹۸۷ در ۶۸ سالگی بر اثر بیماری آلزایمر درگذشت. یاسمین، مادرش را در طول بیماری در خانه ‌اش در نیویورک نگهداری کرد و آوازه همین فداکاری باعث شد که انجمن حمایت از بیماران آلزایمر به وجود آید.

ماری ادینبورگ

ماری ادینبورگ، زاده ۲۹ اکتبر ۱۸۷۵، ملکه رومانی اهل آلمان بود. او از همان دوران جوانی به عنوان یکی از زیباترین زنان جهان شناخته می شد. چشم های آبی رنگ، موهای ابریشمی و ظرافت چهره اش درکنار هم، او را تبدیل به یکی از زیباترین زنان جهان کرد.

زیباترین ملکه,زیباترین شاهدخت,زیباترین شهبانو,ملکه زیبا,ماری ادینبورگ
ماری ادینبورگ

او دارای 6 فرزند و در طول جنگ جهانی دوم پرستار بود. ماری در نهایت در سال 1938 بر اثر بیماری سیروز درگذشت.

ایزابلای پرتغال

ایزابلای پرتغال، زاده 24 اکتبر ۱۵۰۳، سیاست ‌مدار اهل اسپانیا بود. او دوران کودکی فوق العاده ای را پشت سر گذاشت و در جوانی یکی از زیباترین دختران جهان شد. او در سال 1526 با پادشاه اسپانیا، چارلز پنجم، ازدواج کرد و تبدیل به شاهدخت اسپانیا شد. آنها ازدواج شاد و موفقی داشتند تا زمانی که ایزابلای در ۱ مه ۱۵۳۹ در دوران بارداری اش به دلیل مشکلاتی درگذشت.

زیباترین ملکه,زیباترین شاهدخت,زیباترین شهبانو,ملکه زیبا,ایزابلای پرتغال
ایزابلای پرتغال

از آن پس، همسرش چارلز اعلام کرد که باقی عمرش را لباس سیاه خواهد پوشید و هیچگاه ازدواج نخواهد کرد. او از یکی از نقاشان معروف با نام «Titian» خواست که تصویر همسرش را برایش نقاشی و زیبایی او را همیشگی کند.

امیره الطویل

امیره الطویل در نوامبر سال 1983 به دنیا آمد و اکنون جزو یکی از زیباترین پرنسس های جهان شناخته می شود. او همسرش، ولید بن طلال، را زمانی که دانش آموز بود ملاقات کرد و شانس آن را داشت که با او مصاحبه ای داشته باشد. در همان دیدار بود که شعله های عشق در میان آن دو جرقه زد و برخلاف اختلاف سنی زیاد، آنها با هم ازدواج کردند. اگر چه ازدواج آنها دوامی نداشت، به طوری که آنها در سال 2013 از هم طلاق گرفتند.

زیباترین ملکه,زیباترین شاهدخت,زیباترین شهبانو,ملکه زیبا,امیره الطویل
امیره الطویل

فعالیت های بشردوستانه امیره الطویل زبانزد خاص و عام بود. به عنوان مثال او در سخنرانی هایش در مورد حقوق زنان، دین اسلام و باورهای غلطی که درباره این دین در میان مردم رواج پیدا کرده، حرف می زد. در کنار این فعالیت ها، او به زیبایی نیز شهرت داشت به طوری که نامش در میان زیباترین شاخدهت های جهان ثبت شده است.

رانیا عبدالله

رانیا یاسین ملقب به ملکه رانیا همسر ملک عبدالله دوم و ملکه اردن است. او در تاریخ ۳۱ اوت ۱۹۷۰ از پدر و مادر فلسطینی ‌تبار، در شهر کویت به دنیا آمد. رانیا یاسین تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدرسه انگلیسی کویت گذراند و در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه آمریکایی قاهره در رشته مدیریت بازرگانی فارغ التحصیل شد. ملکه رانیا همچنین برای مدتی در کمپانی‌ های سیتی ‌بانک و اپل مشغول به کار بود. او در سال ۱۹۹۵ در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت از دانشگاه ژنو سوئیس فارغ‌ التحصیل شد.

زیباترین ملکه,زیباترین شاهدخت,زیباترین شهبانو,ملکه زیبا,رانیا عبدالله
رانیا عبدالله

آشنایی ملکه رانیا با ملک عبدالله دوم در ژانویه ۱۹۹۳ طی یک مراسم شام صورت گرفت. پس از دو ماه، وی به نامزدی شاهزاده عبدالله دوم درآمد و بالاخره در تاریخ ۱۰ ژوئن ۱۹۹۳ با یکدیگر ازدواج کردند. ملکه رانیا هم اکنون مادر چهار فرزند است. او در مکان های مختلف در مورد موضوعاتی چون فقر، بیماری، تحصیل و موضوعات مذهبی و... سخنرانی می کند و به فکر راه حلی برای بهبود شرایط جامعه است. هوش و در کنار آن زیبایی ظاهری، دو خصوصیتی ست که مردم او را با آن می شناسند.

نفرتیتی

نفرتیتی همسر بزرگ سلطنتی(همسر اصلی) فرعون مصر، آخناتون بود. او و همسرش به خاطر یکتاپرستی و تغییر دین در تاریخ فراعنه پرآوازه هستند. نِفِرتیتی همچنین در تاریخ مصر به خاطر گردن کشیده و زیبایش مشهور است. او در طول حیات خود شش دختر به دنیا آورد.

زیباترین ملکه,زیباترین شاهدخت,زیباترین شهبانو,ملکه زیبا,نفرتیتی
نفرتیتی

تندیس نفرتیتی، که سرشناس ترین تندیس پیونددار با مصر باستان است، در موزه مصر شناسی برلین نگاههداری می ‌شود. در مارس ۲۰۰۹ با سی ‌تی ‌اسکن این تندیس مشخص شد که یک مجسمه دیگر در داخل آن قرار دارد که چهره نفرتیتی را به گونه ‌ای متفاوت، با جزئیات بیشتر و با زیبایی کمتری تجسم کرده ‌است. لودویگ بورشارت، مصرشناس مشهور آلمانی در حفاری‌ های سال ۱۹۱۲ میلادی، تندیس نفرتیتی را یافت و آن را به آلمان فرستاد. ادعای مالکیت بر مجسمه نیم‌ تنه او، موضوع مناقشه دائم مصر و آلمان است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها