رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 378808

فستیوالهای استانبول و گرجستان

ساعت 24-در ادامه فستیوالهای استابول و گرجستان را می توانید ببینید.

dir="RTL" style="text-align:right">جشنواره و فستیوال های تابستانی استانبول

استانبول یکی از مقاصد معروف و بسیار محبوب گردشگران و توریست ها از سرتاسر دنیا، به خصوص برای ایرانیان است. ترکیه به دلیل نزدیکی و شباهت فرهنگی به کشورمان، مقصد بسیار عالی و دوست داشتنی برای ایرانیان می باشد. در تابستان در استانبول، علاوه بر جاذبه های توریستی استانبول که بسیار مورد بازدید توریست ها قرار می گیرند، جشنواره ها و فستیوال های متعددی نیز برگزار می شود که از آنها نیز استقبال بسیاری می شود. این جشنواره های تابستانی با شروع فصل گرما در استانبول به راه می افتند. آژانس مسافرتی مهرپرواز سعی دارد تا چند نمونه از این فستیوال ها را برای شما نام ببرد تا بتوانید در زمان مناسب و متناسب با علاقه و سلیقه و نیاز خود، با سفر به تور استانبول، در فستیوال و جشنواره مورد نظر در این شهر تاریخی و فوق العاده زیبا حضور به عمل رسانند. در مورد تور استانبول لحظه آخری در سایت سفر باتو بیشتر بخوانید.

جشنواره خرید استانبول

استانبول به داشتن مراکز خرید بسیار عالی و بهترین مراکز خرید در آسیا شهرت فراوانی دارد و از همین رو می توان گفت دلیل سفر بسیاری از توریست ها و گردشگران از سرتاسر دنیا به استانبول، بازارها و مراکز خرید محبوبش است. به دلیل استقبال بسیار زیاد و خوب توریست ها از مراکز خرید استانبول، هر ساله در فصل تابستان و ماه ژوئن، فستیوال خرید برگزار می شود. فستیوال و جشنواره خرید در استانبول بسیار محبوب و معروف شده است و یکی از بهترین جشنواره های استانبول به شمار می رود که در آن مراکز خرید به مدت نه روز و یا بیشتر تا پاسی از شب باز هستند و سرتاسر شهر پر است از کسانی که عاشق خرید هستند. در طول برگزاری این جشنواره بیشتر مراکز خرید شهر استانبول فروش های فوق العاده و تخفیفاتی در نظر می گیرند. چند نمونه از بهترین مراکز خریدی که می توانید در طول این فستیوال از آنها خرید خوبی داشته باشید عبارتند از : مرکز خرید استانبول مال، مرکز خرید فروم، مرکز خرید زورلو و مرکز خرید ایستینیه. زمان برگزاری این فستیوال و جشنواره از 8 ژوئن الی 30 ژوئن می باشد.بیشتر ببینید: تور ترکیه

جشنواره کنسرت های موسیقی کلاسیک استانبول

یکی دیگر از جشنواره ها و فستیوال های تابستانی استانبول، جشنواره کنسرت های موسیقی کلاسیک این شهر است. این فستیوال د رمحله کادیکوی شهر استانبول و سالن بزرگ و مجلل و با شکوه اپرا سوریای که ساخته شده در سال 1920 می باشد، با حضور بسیاری از هنرمندان معروف و گردشگران خاص و ستاره های باله برگزار می شود. گردشگران و توریست های علاقمند به شرکت در این جشنواره و فستیوال می توانند برای اواسط ژوئن رزرو تور خود را انجام دهند.

فستیوال موسیقی استانبول

از دیگر جشنواره های تابستانی استانبول که گردشگران و توریست ها نباید از دست بدهند، فستیوال موسیقی شهر استانبول است. در این جشنواره ارکس ترکی و نیز ارکس بین المللی به خوبی خودنمایی می کنند و می توانند هرکسی که در این مکان حضور دارند را شگفت زده کند و به وجد آورند. بیشتر از 22 کنسرت در طول این فستیوال اجرا می شود. این فستیوال بسیار مهیج و شاد از 4 ژوئن شروع می شود و تا 29 ژوئن ادامه پیدا می کنند. کسانی که در این تاریخ در این شهر شگفت انگیز هستند، بهتر است که این فستیوال را از دست ندهند و سفری با خاطره های فراموش نشدنی و بسیار عالی را برای خود رقم بزنند.

فستیوال‌های گرجستان

شناخت فرهنگ کشورها و آشنایی با آداب و رسوم ملی آن‌ها یک تجربه‌ی شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. برای آنان که شوق جهانگردی دارند، سفر به مناطق مختلف دنیا می‌تواند نقطه عطف مناسبی برای تحقق این امر می‌باشد. گرجستان، کشوری در شمال ایران در منطقه‌ی قفقاز است که دارای آداب‌ورسوم مختلف و گوناگونی است که شناخت آن خالی از لطف نیست. این کشور هرساله شاهد فستیوال‌ها و جشن‌های مختلفی است که هرساله هزاران نفر را از سرتاسر دنیا به این کشور می‌کشاند تا علاوه بر معرفی فرهنگ گرجی منجر به پیشرفت در حوزه‌ی صنعت گردشگری و توریست شود. در این مقاله به معرفی فستیوال‌های گرجستان می‌پردازیم.بیشتر بخوانید: تور گرجستان ارزان

تبلیسوبا (Tbilisoba)

تولد رخدادی است که یک بار در سال رخ می‌دهد و سعی می‌شود در برگذاری آن با شکوه و به‌یادماندنی باشد. فستیوال تبلیسوبا که به مناسبت سالروز تولد شهر تفلیس در اواخر ماه اکتبر در این شهر برگذار می‌شود. این فستوال به طور منظم بیش‌از ۳۰ سال است که برگذار می‌شود و مراسم‌های مختلفی در آن برگذار می‌شود. از جمله‌ی این مراسم‌ها می‌توان به کنسرت، آتش‌بازی، سرو میوه و شیرینی و نوشیدنی‌های مختلف و همچنین سرو برخی از غذاهای گرجی اشاره کرد. از ویژگی‌های جالب این فستیوال له کردن انگور است که جلوه‌ی شادی را به‌ویژه برای جوانان ایجاد کرده است. بهترین زمان برای گرفتن و رزرو کردن تور تفلیس در زمان برگذاری این فستیوال است.

فستیوال پنیر (Cheese Festival)

اگر علاقه‌مند به خوردن پنیر با طعم‌های به‌یادماندنی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که فستیوال پنیر در گرجستان را از دست ندهید. این فستیوال سالانه در شهر متسختا برگذار می‌شود که جذابیت‌های تور گرجستان را دو چندان کرده است. در طی این فستیوال افراد حاضر در این مراسم انواع مختلف پنیر با طعم‌های مختلف را تست می‌کنند که برخی از این پنیرها باروغن زیتون و یا عسل طعم‌دار می‌شوند. در فستیوال پنیر وسایل آشپزی سنتی گرجی نیزمعرفی می‌شوند که جلوه‌ی خاصی را ایجاد کرده است.

جاز تفلیس (Tbilis Jazz Festival)

فستیوال جاز تفلیس یکی از فستیوال‌های بزرگ در دو شهر تفلیس و باتومی به‌شمار می‌آید که در آن موسیقی‌دانان و نوازندگان مشهور دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند. این فستیوال قرار هرساله در اواخر ماه اکتبر تا اوایل ماه نوامبر برگذار می‌شود و شرکت‌کنندگان در آن لحظات شادی را سپری می‌کنند. این فستیوال با هدف حمایت و ترویج موسیقی گرجی به جهانیان برگذار می‌شود. تور باتومی و تفلیس به دلیل برگذاری این‌نوع جشنواره‌ها رونق زیادی گرفته است.اطلاعات بیشتر در مور تور لحظه آخری در سایت سفر باتو موجود است.

باتومبا (Batumoba)

فستیوال باتومبا روز شهر باتومی است که در کنار دریای سیاه برگذار می‌شود. در این فستیوال کنسرت‌های موسیقی همراه با رقص و آوازهای مختلف می‌باشد که به طور معمول به مدت ۲ روز به طول می‌انجامد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها