رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 434203

طرز تهیه پودر سوخاری خانگی | نحوه پخت کوفته سوخاری

پودر سوخاری خانگی کاربردهای متنوعی در آشپزی دارد دانستن نکات مهم تهیه این پودر همواره مورد اهمیت بوده است در ادامه مطلب میخواهیم شما را با نحوه تهیه پودر سوخاری آشنا کنیم.

پودر سوخاری
html>

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه پودر سوخاری خانگی ، شما میتونید از هر گونه نان حجیم مثل فرانسوی ، باگت ، نان همبرگر و ... استفاده کنید . برای این کار بهتراست از نان های مانده و بیات شده استفاده کنید .

مرحله دوم:

در ابتدای کار ، خمیر داخل نانها را خارج کنید و آن ها را درشت خرد کنید . بقیه قسمت نان را هم خرد کنید و بعد داخل سینی فر قرار بدید . میتوانید از مخلوط چند نوع نان استفاده کنید .
فر را روی 150 درجه تنظیم کرده و روشن کنید . بعد سینی نان را داخل فر قرار بدید و حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا نان ها کاملا برشته و تست بشوند .
مرحله سوم:

البته چون دمای فرها متفاوت است ، این زمان متغیر می باشد . اصلا نباید رنگ نان تغییر کند . همین که روی نان سفت بشود و خوب تست بشه کافی است .
بعد از اینکه نان ها آماده شدند ، اجازه بدین کمی خنک بشوند و بعد آن ها را داخل مخلوط کن یا بلندر بریزید یا با گوشتکوب بکوبید تا کاملا خرد بشوند . توی دمای آشپزخونه هم براحتی میتوانین خشک کنید . میزان ریز و درشت بودن پودر سلیقه ای می باشد . حتی میتونید کاملا اونها رو آرد کنید ، البته پیشنهاد می گردد که کمی درشت باشند تا غذای شما خوشمزه تر بشود .

طرز تهیه پودر سوخاری خانگی

نکات تهیه پودر سوخاری:
1) بهترین پودر سوخاری پودری هست که از کناره های نان تست تهیه میشود . البته میتوانید از نان تست بیات شده کامل هم استفاده کنید ولی قسمت های کناری پودر خوشمزه تری به شما میدهد .
2) در صورت تمایل پودر سوخاری رو با نان های معمولی تهیه کنید ، البته نان های حجیم مزه بهتری دارند .
3) میتوانید پودر سوخاری رو فقط از خمیر داخل باگت تهیه کنید . برای این کار هر بار نان باگت مصرف میکنید خمیر داخلش رو نگه دارید و در زمان مناسب آن ها را به پودر سوخاری تبدیل کنید
4) پودر سوخاری تهیه شده را داخل ظرف در بسته و داخل یخچال نگهداری کنید .
5) در صورت تمایل مقداری فلفل ، پودر سیر ، پودر زنجبیل ، زردچوبه یا زعفران هم به پودر اضافه کنید تا خوشمزه تر بشود. نسبت و نوع ادویه بستگی به ذائقه شما دارد.
6) طرز تهیه پودر سوخاری کارخانه ای هم دقیقا به همین شکل هست با این تفاوت که آنها پودر را در دو مرحله حرارت میدهند چون نان های کارخانه ای به شدت بیات هستند .
7) نوع درشت پودر سوخاری بیشتر برای غذاهای سرخ شده که باید ترد باشند مانند مرغ سوخاری، و نوع نرم آن بیشتر برای کباب شامی، کتلت، ماهی، بادمجان سوخاری و ... کاربرد دارد.
8) میزان خرد کردن نان به سلیقه شما بستگی دارد. در صورتی که تمایل دارید پودر سوخاری نرمی داشته باشید، می‌توانید پودر حاصل را الک کرده و دانه‌های درشت باقیمانده در الک را دوباره میکس کنید. ولی برای تهیه پودر سوخاری kfc بهتر است پودر سوخاری کمی درشت باشد.

تفاوت آرد سوخاری و پودر سوخاری :
آرد سوخاری از آرد گندم و چندین ادویه خاص تشکیل شده است ولی در پودر سوخاری ، آرد گندم ابتدا به نان حجیم تبدیل شده ، سپس پس از خشک و آسیاب شدن به صورت ساده یا ترکیبی از ادویه جات مخصوص مورد استفاده قرار میگیرد .

طرز تهیه کوفته سوخاری

طرز تهیه کوفته سوخاری

مواد لازم:

گوشت چرخکرده سفید و قرمز 250 گرم پنیر پیتزا به مقدار لازم
نمک ، فلفل ، زردچوبه و پودر سیر به مقدار دلخواه پودر سوخاری به مقدار لازم
تخم مرغ 1 عدد

طرز تهیه:

مرحله اول:

گوشت چرخکرده سفید و قرمز رو با پیاز رنده شده ، نمک ، فلفل ، زردچوبه و پودر سیر خوووب ورز میدم و حداقل یه ساعتی داخل یخچال استراحت میکنه . بعد به اندازه گردو از مایه گوشتی برداشته و به شکل قلقلی آماده و سرخ میکنم .

مرحله دوم:

نون تست رو دورگیری میکنم و با شیر رومال میکنم تا جایی که کاملا مرطوب قابل انعطاف بشه . روی هر نون تست ، یه دونه قلقلی سرخ شده میذارم و بعد جمعش میکنم و با دست فرم میدم . نهایتا داخل تخم مرغ ( یه دونه تخم مرغ رو با چنگال میزنم تا از حالت لختگی در بیاد ) و پودر سوخاری غلطونده و روی حرارت متوسط سرخ میکنم . بعد از سرخ ، داخل صافی میذارم تا روغن اضافیش گرفته بشه .

مرحله سوم:

میتونین داخل مایه گوشتی کمی پنیر پیتزا بریزین یا دور توپک از پنیر ورقه ای استفاده کنین که من بخاطر ممنوعیت چربی ، پنیر رو حذف میکنم . با نوشیدنی ، سس و مخلفات دلخواه سرو میشه . بجای نون تست ، از خمیر جادویی هم میشه استفاده کرد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها