رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446683

طرز تهیه شامی هویج | طرز تهیه هویج پلو و دسر هویج و مرغ بلغاری و کیک هویج نارگیلی

شامی هویج یک شامی خوشمزه با طعمی متفاوت است که میتواند به عنوان میان وعده خصوصا برای کودکان سرو شود در ادامه شما را با دستور پخت این شامی همراهی می کنیم.

غذا با هویج
html>

در اینجا به آموزش چند غذا با هویج می پردازیم چرا که هویج سرشار از ویتامین می باشد و برای سلامت چشم و پوست بسیار مفید می باشد.
مواد لازم:

گوشت چرخ کرده فلفل
یک عدد پیازمتوسط رنده شده زردچوبه یک قاشق چای خوری
هویج یک عددرنده شده آردنخودچی سه قاشق غذاخوری
نمک

طرزتهیه:

مرحله اول:

من از نخود آبگوشتی اندازه چهار قاشق غذاخوری داخل تابه نخود و کمی تفت دادم ...بعد ریختم داخل آسیاب وآسیاب کردم .بعد اضافه کردم به مواد شامی هویج، طعم خوشمزه ای میده به شامی ،حسابی موادو ورز بدید .

مرحله دوم:

داخل ظرفی بریزید وحدود یکساعت داخل یخچال گذاشتم .بعد داخل تابه روغن بریزید، به اندازه ی نارنگی بردارید. وبادستتون فروم بدید... وداخل تابه سرخ کنید .با حرارت کم تا بپزه

مرحله سوم:
بعد میتونید شامی هویج وداخل ی تابه دیگه انتقال بدید .دوقاشق سرکه ،یک قاشق شکر، ونصف استکان آب با هم مخلوط کنید. بریزید رو شامیا مجددا بزارید .روی حرارت تا چاشنی وارد شامی بشه .وجذب شامی بشه .طعم شامی ملس میشه . که بانان یا برنج سرو کنید .....

نکته : طعم هویج داخل شامی وشیرین نمیکنه .

طرز تهیه هویج پلو

طرز تهیه هویج پلو

موادلازم :

هویج متوسط ۳عدد و رنده شده خلال پسته
سینه مرغ خرد شده مکعبی یا انگشتی نمک و فلفل و زعفران و زردچوبه
زرشک_پیاز



طرزتهیه:

مرحله اول:

پیاز را نگینی خرد کرده و داخل تابه کمی روغن ریخته و سرخ میکنیم،مرغ ها رو اضافه میکنیم و زردچوبه و فلفل میزنیم و در تابه رو میزاریم تا هم پخته و سرخ بشه. حالا مرغ ها از داخل تابه به ظرف دیگه منتقل میدیم و دوباره داخل تابه کمی روغن میریزیم و هویج ها رو تفت میدیم و کمی زعفران هم میزنیم.حالا زرشک رو اضافه میکنیم و کمی تفت میدیم، مرغ ها رو به تابه انتقال داده و با هویج مخلوط کرده خلال پسته هم اضافه میکنیم.

مرحله دوم:

برای ته چین هم،یک عدد تخم مرغ و یک عدد زرده رو باچنگال میزنیم تا از لختگی دربیاد،الی شش قاشق ماست اضافه میکنیم و نمک و فلفل و زعفران زیاد و غلیظ و کمی گلاب و کمی روغن اضافه و مخلوط میکنیم.

مرحله سوم:

برنج رو که آبکش کردیم،دو کفگیر برنج به مواد تخم مرغی اضافه میکنیم و آروم مخلوط میکنیم و داخل قابلمه روغن میریزیم و برنج زعفرونی رو داخلش ریخته و مابقی برنج رو روی برنج زعفرونی ریخته و با پشت قاشق فشار میدیم تا کاملا بچسبه،دم کنی میزاریم و دم میکنیم،

طرز تهیه دسر هویج

طرز تهیه دسر هویج

مواد لازم:

اب هویج ۲ لیوان پر آب سرد نصف لیوان
بستنی ۱ لیوان ژلاتین ۳ ق غ سر خالی
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم وانیل نوک ق چ
شکر ۵ ق غ



طرز تهیه :

مرحله اول:

ابتدا اب هویج رو چندبار از صافی ریز رد کنید و بعد بهش بستنی رو ک کاملا شل شده اضافه کنید و بعد بهش خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست بشه .

مرحله دوم:

ژلاتین و شکر و اب سرد رو باهم مخلوط کنید و ب روش بنماری حلش کنید و بعد ب موادتون اضافه کنید و بعد داخل قالب چرب شده برزید و ۶ الی ۷ ساعت داخل یخچال قرار بدید

تزیین دسر:

ژله بستنی آلوورا هستش درست کردم داخل ظرف پیرکس ریختم گذاشتم یخچال سفت شد بعد با قالب دایره قااب زدم و ب دیواره های قالب چسبوندم و نیم ساعت گذاشتم یخچال تا کامل ب دیواره بچسبن بعد مواد دسر روریختم روش

طرز تهیه مرغ بلغاری

طرز تهیه مرغ بلغاری

مواد لازم:

نصف فلفل دلمه ای نمک
مرغ ۶ تیکه زعفران
۲ حبه سیر شکر
زنجبیل نصف استکان سرکه
پیاز درشت ۲ لیوان آب جوش
زردچوبه نصف قاشق غذاخوری هویج کوچیک ۶ عدد



طرز تهیه:

مرحله اول:

اول از همه پیاز رو نگینی خرد میکنیم و سرخ میکنیم. بعد دو حبه سیر ورق شده رو اضافه کرده و تفت میدیم. مرغ ها ک بهتره از قسمت ران باشن رو فیله میکنیم. ب پیاز و سیر اضافه میکنیم و بعد ادویه ها رو اضافه میکنیم.

مرحله دوم:

تفت میدیم بعد حدودا دو قاشق غذاخوری زعفران دم کرده غلیظ اضافه میکنیم. و در آخر فلفل دلمه ای ( آخه نمیخوایم فلفل ها توی غذا آب بشن). بعد از ترکیب مواد، در قابلمه رو گذاشته، کم میکنیم تا با حرارت کم نیم ساعت مرغ ها پخته بشن. ( ب این سبک اصلا احتیاج ب آب نیست، اما من ۱ لیوان اضافه کردم ک سس بیشتری داشته باشم) خوشمزگی این غذا ب اینا ک با آب مرغ پخته میشن و طعم لذیذی داره. من این غذا رو بیشتر با سبزی پلو دوس دارم اما میتونید با برنج سفید هم سرو کنید. هم خیلی راحته هم خیلی خوشمزه.

مرحله سوم:

برای آماده کردن هویج های مزه دارمون دو لیوان اب و نصف لیوان سرکه و یک قاشق غذاخوری شکر رو ترکیب میکنیم هویج های کوچیکمون رو شیار میدیم ک خوب پخته بشن. حرارت کم باشه در تابه هم بگیرید تا مغز پخت بشه.

طرز تهیه کیک هویج نارگیلی

طرز تهیه کیک هویج نارگیلی

مواد لازم:

آرد دو پیمانه شیر نصف پیمانه
تخم مرغ دو عدد پودر نارگیل سه چهارم پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری مغز گردو خرد شده و پسته با هم نصف پیمانه
شکر یک پیمانه بکینگ پودر دو قاشق چایخوری
روغن نصف پیمانه هویج ریز رنده شده یک و یک سوم پیمانه
ماست نصف پیمانه



طرزتهیه :

مرحله اول:

شکر ، وانیل و تخم مرغ ها رو خوب هم میزنیم تا سفید وکشدار شوند . روغن رو کم کم اضافه میکنیم و هم میزنیم . ماست و شیر رو اضافه کرده و تا زمانی که مخلوط بشن هم میزنیم. پودر نارگیل و گردو خرد شده رو میریزیم و با قاشق به هم میزنیم .

مرحله دوم:
هویج ها رو هم به مخلوطمون می افزاییم و با قاشق مخلوط می‌کنیم . حال آرد و بکینگ پودر رو که الک کرده ایم با قاشق به حالت دورانی و أرام با موادمون مخلوط کرده تا یکدست شوند . نهایتا دمای 180درجه به مدت 40 تا 45 دقیقه پخته شود . بعد از نیم ساعت چک کنین. اگه نیاز به پخت داشت؛ زمان بدین.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها