رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451985

طرز تهیه مرغ کیوسکی | نحوه تهیه پاکوره مرغ

مرغ کیوسکی یک غذای مناسب و مجلسی برای مناسبت های مهم است این غذا برای مهمانی ها بسیار مناسب است اگر میخواهید از نحوه آماده سازی این غذا آگاه شوید ادامه مطلب را بخوانید.

مرغ کیوسکی
html>

کیوسکی یا کیفسکی؛ یه غذای اکراینی و همچنین روسی هستش. در واقع این غذا برای شهر کیف هست که اسمش کیفسکی و به مرور کیوسکی بهش میگن. این نوع مرغ هم یک نوع مرغ سوخاری می باشد که در آرد سوخاری غلتانیده می گردد اما تنها تفاوت آن این است که در میان مرغ موادی مانند پنیر و جعفری پیچیده می شود لذا لذیذ تر و خوشمزه تر می شود این غذا مناسب مهمانی ها و جشن های شما می باشد چرا که غذای مجلسی و با کلاسی هستش امیدوارم آن را تهیه نموده و از طعم و مزه آن لذت کافی ببرید .

مواد لازم:

سینه مرغ ۲ عدد آرد سفید به میزان لازم
جعفری خرد شده ۴ ق غ تخم مرغ ۲ عدد
کره ۴۰ گرم آرد سوخاری به میزان لازم
سیر ۱ حبه پنیر پیتزا به دلخواه

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه این غذا بهتره از سینه های مرغ که متصل به کتف هست استفاده بشه. من برش دادم و اون استخوان رو نگه داشتم و بعد اگر سینه مرغ بزرگ هست می تونید دوقسمت کنید و اگر نه که نیازی نیست بهتره کمی با بیفتک کوب (یا گوشت کوب) بکوبید که کمی پهن بشه.

مرحله دوم:

برای مرینیت کردن (مزه دار کردن) هر طور که دوست داشته باشید. من سینه های مرغ رو با کمی سس سویا و پودر سیر و کمی نمک مزه دار کردم و چند ساعتی در یخچال قرار دادم. (هر جور دوست داشتید و با هر موادی می تونید مزه دار کنید)

مرحله سوم:
جعفری خرد شده و کره و سیر خرد شده رو با هم مخلوط کردم. بهتره یه ساعتی این مواد رو داخل یخچال بزارین.

مرحله چهارم:
مرغ ها رو از یخچال بیرون آوردم یه مقدار وسطش شکاف ایجاد کردم. از مواد جعفری و کره و سیر یه مقدار وسطش قرار دادم. اگر دوست داشتین به دلخواه کمی پنیر پیتزا هم می تونید قرار بدین الزامی نیست. البته با قرار دادن پنیر مزه فوق العاده ای می گیرد.

مرحله پنجم:

بعد مرغ رو رول کردم و پیچیدم.ابتدا داخل آرد سفید غلتوندم و بعد داخل تخم مرغ و سپس داخل آرد سوخاری.

مرحله ششم:
داخل یه ظرفی روغن ریختم گرم بشه و با حرارت کم سرخ کردم. حدودا برای پخت هر کدوم ده دقیقه داخل روغن با حرارت کم و ملایم گذاستم که حسابی هم داخلش مغز پخت میشه خیالتون راحت فقط هم روغن گرم باشه و هم حرارت کم.

طرز تهیه مرغ کیوسکی | نحوه تهیه پاکوره مرغ

خواص جعفری


جعفری گیاهی است که برگ، بذر و ریشه آن برای ساخت دارو استفاده می شود.

آب جعفری برای عفونت های دستگاه ادراری (UTIs)، سنگ کلیه (نفروتیلاسیون)، اختلالات گوارشی (GI)، یبوست، دیابت، سرفه، آسم و فشار خون بالا مفید است.

در زنان، آب جعفری موجب شروع جریان قاعدگی می شود یا موجب سقط جنین می گردد.

برخی از مردم آب جعفری را به طور مستقیم به پوست برای پوست ترک خورده یا فاسد، کبودی، تومورها، نیش حشرات و تحریک رشد مو اعمال می کنند.

آب جعفری می تواند باعث تحریک اشتها، بهبود هضم، افزایش تولید ادرار، کاهش اسپاسم و افزایش جریان قاعدگی شود.

مضرات آب جعفری

مصرف مقدار بسیار زیادی از آب جعفری به احتمال زیاد غیر ایمن است، زیرا این می تواند عوارض جانبی دیگری مانند "خون خسته" (کم خونی) و مشکلات کبدی یا کلیه ایجاد کند.

بارداری و شیردهی: خوردن آب جعفری در بارداری موجب سقط جنین و زایمان زودرس می گردد.

در مورد ایمنی استفاده از آب جعفری در مقادیر دارویی در هنگام شیردهی به اندازه کافی شناخته نشده است. بهتر است از مقدار بیشتری از مواد غذایی معمولی حاوی جعفری استفاده نکنید.

اختلالات خونریزی: آب جعفری ممکن است لخته شدن خون را کاهش دهد. در تئوری، مصرف آب جعفری ممکن است خطر خونریزی در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی را افزایش دهد.

دیابت:آب جعفری ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. اگر دچار دیابت هستید و از جعفری استفاده می کنید، مراقب قند خون پایین (هیپوگلیسمی) باشید و به قند خون خود توجه داشته باشید.

احتباس مایع (ادم): نگرانی وجود دارد که آب جعفری ممکن است بدن را به روی سدیم (نمک) نگه دارد، و این باعث می شود که آب حفظ شود.

فشار خون بالا: نگرانی وجود دارد که آب جعفری ممکن است بدن را بر روی سدیم (نمک) نگه دارد، و این می تواند فشار خون بالا را بدتر کند.

بیماری کلیه: اگر بیماری کلیوی دارید، آب جعفری را مصرف نکنید. جعفری حاوی مواد شیمیایی است که می تواند بیماری کلیوی را بدتر کند.

خواص آب جعفری


1. آب جعفری می تواند از زخم جلوگیری کند.
باتحقیقات از مجله The American Journal of Chinese Medicine نتیجه گرفتند که آب برگ جعفری حاوی تانن ها، فلاونوئیدها، استرول ها و تریترپن ها است.

2. آب جعفری حاوی خواص ضد باکتری باشد.
محققان مرکز بیماری های عفونی و سلامت بین المللی خواص ضد باکتری و ضد چسبندگی 25 گیاه را در مقابل باکتری Helicobacter pylori (H. pylori) بررسی کردند. آنها دریافتند که آب جعفری دارای برخی از اثرات ضد باکتری است و می تواند سوسپانسیون H. pylori را از اتصال به بخش های معده مهار کند.

3. آب جعفری دارای خواص ضد التهابی باشد.
یک تحقیق انجام شده نشان می دهد که وقتی آب جعفری با آب ریشه اسپارگ مخلوط می شود، این ترکیب دارای فعالیت ضد التهابی است و متابولیسم سلول های کلیه را افزایش می دهد.

4. آب جعفری تشکیل پلاکت را کند می کند.
بعضی از افراد ممکن است پلاکتهای پرفشاری داشته باشند، به خصوص در بیماریهایی مانند فشار خون بالا. آب جعفری می تواند زمان خونریزی طولانی مدت و جلوگیری از تجمع پلاکت ها را افزایش دهد

5. آب جعفری کبد شما را محافظت می کند.
افراد مبتلا به دیابت علائم یک کبد دژنراتیو را نشان داده اند. تغییرات دژنراتیو ممکن است به طور قابل توجهی کاهش یافته و یا در سلول های کبدی وجود داشته باشد، در صورت درمان با آب جعفری این مشکل مرتفع می گردد.

6. آب جعفری به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با سطح قند کمک کند.
افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است مزایای مصرف آب جعفری را پیدا کنند. آب جعفری سطح قابل توجهی از قند خون و سایر آنزیم هایی مانند آلانین ترانس آمیناز و آلکالین فسفاتاز را نشان می دهد.

7.آب جعفری برای مو
شستن مو با آب جعفری موجب براق شدن موهایتان می گردد. فقط آب را ابتدا جوشانده، سپس کمی برگ جعفری به آن اضافه نمایید و صبر کنید نیم‌ساعت بجوشد. وقتی زرد شد، با آب‌لیمو قاطی کنید. بگذارید خنک گردد.

8.آب جعفری برای پوست


برای داشتن پوستی صاف و درخشان به دستور زیر عمل کنید:

مرحله اول:

یک دسته برگ جعفری را با چنگال فشار دهید تا آب آن را بگیرید. آن را با آب ‌مقطر در حال جوش م اضافه نمایید و صبر کنید خنک گردد.

مرحله دوم:

۱ قاشق آب‌لیمو، ۳ قطره عصاره‌ی درخت چای، و ۳ قطره عصاره‌ی رزماری به آن بیافزایید. سپس در یخچال نگه‌داری نمایید. با مالش این مایع به وسیله پنبه به صورت دایره ای برروی صورت پوست را شاداب نمایید . آب جعفری میزان PH پوست را متعادل می نماید و باکتری‌هایی را که موجب جوش صورت می‌گردد از بین می رود. هم‌چنین یک متد مفید برای پوست چرب و ملتهب می باشد.

طرز تهیه پاکوره مرغ

طرز تهیه پاکوره مرغ

مواد لازم:

یک عددسینه ی مرغ پخته پودر شده یک عدد پیاز
نصف پیمانه آردسفید نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودرزیره، دو قاشق
نصف پیمانه آب گشنیزساطوری یک ق چ
دوقاشق آرد نخودچی بکینگ پودر
یک عدد تخم مرغ یک ق چ آبلیموی تازه

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا باید مرغ ها را با تخم مرغ و پیاز و ادویه ها و گشنیز مخلوط کنیم سپس آرد با یک لیوان آب و بکینگ پودر مخلوط کنید سپس به موادتون اضافه کنید.

مرحله دوم:

در تابه ای نچسب مقداری روغن بریزید و بزارید خوب داغ شود سپس مواد را به حالت قلقلی داخل روغن بریزید تا سرخ شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها