رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 454662

طرز تهیه پیراشکی کدو حلوایی | نحوه تهیه پیراشکی فوری

پیراشکی کدو حلوایی از محبوب ترین غذا هاست که اکثر مردم به آن علاقه دارند روشن است که پی بردن به خواص این ماده غذایی می تواند اهمیت زیادی داشته باشد در این مطلب هر آنچه در خصوص نحوه تهیه پیراشکی کدو حلوایی لازم است بدانید برای شما گردآوری کردیم.

پیراشکی کدو حلوایی
html>

طرز تهیه پیراشکی کدو حلوایی

مواد لازم:

آرد سه و نیم لیوان

نمک 1 قاشق چای خوری

پوره کدو حلوایی یک و نیم لیوان

روغن مایع 1/۴ لیوان

تخم مرغ 2 عدد آب ولرم 1 لیوان
شکر 1/۴ لیوان

پودر قند به مقدار لازم

پودر مخمر خشک 1 قاشق غذا خوری

مربا یا مارمالاد به مقدار لازم

زمان تهیه این پیراشکی یک ساعت می باشد و زمان پخت 20 دقیقه است .

یکی از پیراشکی های لذیذ که می توان به آسانی در فصل سرد سال تهیه نمود پیراشکی کدو حلوایی می باشد و البته از خواص آن هم بهره می برید کدو حلوایی بافتی نرم و مزه شیرین دارد . این میوه کالری کمی دارد پس نگران چاقی نباشید کدو حلوایی حاوی آنتی هیدروکسی و ویتامین آ می باشد که برای پوست بسیار مفید است اگر به صورت کرم به پوست تان بمالید پوستی شفاف و صاف خواهید داشت همچنین این میوه برای درمان سرفه و گلو درد مفید است برای درمان آب کدو حلوایی را غرغره نمایید این میوه به علت دارا بودن کارو تنوئید از سرطان جلوگیری می کند.کدو حلوایی تب و زردی را از بدن خارج می نماید.با استفاده از این میوه روح و جسمتان تقویت می شود و باعث استحکام استخوان ها می گردد.همچنین برای کاهش فشار خون به همراه کرفس و جوانه گندم بسیار موثر است و در آخر برای بیماران قلبی مفید است.پس این پیراشکی خوشمزه را تهیه نموده و از این همه خواص خارق العاده این میوه بهره ببرید قابل ذکر است که تخمه کدو حلوایی هم خواص بسیاری دارد در صورتی که هنوز میوه را برش نداده اید می توانید خارج یخچال نگهداری نمایید اما در صورت برش دادن حتما تخم های آن را خارج نموده و پلاستیکی روی آن بکشید و در داخل یخچال نگهداری نمایید.

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا مواد خشک مثل آرد ، مخمر خشک ، نمک و شکر را داخل ظرفی ریخته و با هم قاطی نمایید اگر آرد را سه بار الک نمایید بهتر است .

مرحله دوم:

سپس تخم مرغ ها را دانه دانه بیافزایید و بعد از آن پوره کدو حلوایی را اضافه و به خوبی قاطی کنید سپس آب ولرم و روغن را اضافه نمایید و به مدت چند دقیقه هم بخورد تا خمیر نرمی حاصل شود.

مرحله سوم:

در ظرفی مقداری روغن ریخته و کل ظرف را چرب نمایید و خمیر را داخل آن بگذارید ، بر روی ظرف پارچه ای قرار دهید تا محل خمیر گرم بماند و به مدت زمان دو ساعت در محل گرمی بگذارید تا خمیر به اصطلاح استراحت نماید و میزان آن دو برابرقبل گردد.

مرحله چهارم:

بعد از اینکه دو ساعت گذشت و حجم خمیر بیشتر شد روی کابینت آشپزخانه کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید با وردنه پهن کنید و به کمک یک لیوان قالب های گرد بزنید این کار را با ظرافت تمام انجام دهید تا پیراشکی های زیبایی داشته باشید.

مرحله پنجم:

خمیرهایی را که قالب زدید را روی سینی یا ظرفی که از قبل نموده اید قرار دهید و روی آن ها را یک نایلون بکشید و به مدت زمان ۳۰ دقیقه در جای گرم قرار دهید تا به اصطلاح استراحت نماید.
حالا در داخل قابلمه ای به میزان زیادی روغن بریزید و بر روی حرارت متوسط گاز بگذارید تا داغ گردد ، حتما صبر کنید روغن داغ داغ شود تا خمیر نچسبد و در ضمن میزان روغن حتما زیاد باشد تا پیراشکی ها خشک نشود و خوشمزه شود خمیرها را دانه دانه داخل روغن انداخته و با قاشق مرتب حرکت دهید تا زمانی که پیراشکی سرخ گردد و به اصطلاح پف نماید سپس بر روی دستمال کاغذی یا توری بگذارید تا روغن اضافی اش خارج گردد و در هنگام خوردن از آن روغن نچکد یا به علت چربی زیر دلتان نزند.

مرحله ششم:
پیراشکی ها را در همان هنگام که داغ می باشند داخل پودر قند بزنید تا تمام سطح آن را به پودر قند آغشته گردد سپس با استفاده از مداد یا وسیله مشابه داخل هر پیراشکی سوراخی تعبیه نمایید.
داخل حفره های پیراشکی را با مربا یا مارمالاد پر نمایید و سرو کنید ( همچنین می توانید با شکلات آب شده ، انواع خامه و کرم نیز داخل این پیراشکی را پر نمایید ).

طرز تهیه پیراشکی فوری

طرز تهیه پیراشکی فوری

مواد لازم:

2کیلو آرد الک کرده سفید 100 میلی لیتر روغن مایع
نیم لیتر شیر سرد نمک یک ق چ
نیم لیتر آب سرد 11 گرم پودر خمیر مایه فوری



طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا مواد را با مخلوط کن به خوبی ترکیب کنید سپس خمیر مایع را اضافه کرده مجددا هم بزنید.

مرحله دوم:

در این مرحله روی مواد یک سلفون کشید بزارید خمیر استراحت کند بعد از 3 ساعت خمیر آماده ست می توانید داخل آن را با موادی نظیر گوشت چرخ کرده و قارچ پر کنید خمیر ها را به اشکال دلخواه شکل دهید و داخل تابه با روغن داخ سرخ کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها