رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 456274

ثروتمندترین خانواده های جهان

ساعت 24-در شرایطی که هر کارگر والمارت در آمریکا ساعتی ۱۱ دلار دستمزد دریافت می‌کند، ثروت خانواده والتون‌ها که مالک این فروشگاه زنجیره ای مشهور هستند در هر ساعت ۴ میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند. آن‌ها به طور متوسط در هر دقیقه ۷۰ هزار دلار و در هر روز ۱۰۰ میلیون دلار درآمد دارند.

خبر
از ژوئن ۲۰۱۸ ثروت خانواده والتون با سرعت سرسام آوری رو به افزایش است و آن ها اکنون با ۱۹۱ میلیارد دلار ثروت، بالاتر از دیگر خانواده‌های آمریکایی به عنوان ثروتمندترین خانواده جهان معرفی می‌شوند. رقیبان نزدیک آن ها خانواده مارس با ۱۲۷ میلیارد دلار ثروت و خانواده کخ با ۱۲۵ میلیارد دلار ثروت هستند.

در حال حاضر کنترل نیمی از ثروت جامعه آمریکا در اختیار ۱۰ درصد جمعیت این کشور است با این حال در آسیا و اروپا نیز اختلاف طبقاتی رو به گسترش است: در حال حاضر ۲۵ خانواده ثروتمند جهان ثروتی معادل ۱.۴ تریلیون دلار در اختیار دارند که ۲۴ درصد بیش تر از سال قبل است. برخی از فعالان اجتماعی هشدار داده‌اند که شکاف طبقاتی بین طبقه ثروتمند و فقیر به حد انفجار رسیده است. لیزل پریتسکر- فردی که خود عضوی از هفدهمین خانواده ثروتمند آمریکا است به بلومبرگ می‌گوید: این آمریکایی نیست که بخواهیم در آن زندگی کنیم.

نکته جالب رده‌بندی بلومبرگ، حضور خانواده سلطنتی عربستان در این فهرست است: ثروت خاندان آل سعود در حال حاضر از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

از سوی دیگر اما ثروت برخی از خانواده‌ها کاهش محسوسی یافته است: خانواده کواندت به دنبال عملکرد ضعیف ب. ام. و در سال گذشته، ۸ رتبه در رده بندی امسال سقوط کرده‌اند. ربکا گوچ- محقق موسسه "کمپدین ولث" گفت: ثروتمند باقی ماندن در بلندمدت کار سختی شده است. به خاطر مسائلی نظیر متنوع نبودن سبد دارایی و یا تغییر نسل، ثروت خانواده ها می تواند سقوط یا جهش کند.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها