رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457375

طرز تهیه پرده پلو | نحوه تهیه قیمه لاپلو

پرده پلو یک غذای خلاقانه لذیذ و با ظاهری خیره کننده است که نحوه آماده سازی آن نیازمند دقت کافی است در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه تهیه این غذای لذیذ آشنا کنیم.

پرده پلو
html>

طرز تهیه پرده پلو

مواد لازم:

سینه مرغ 1 عدد روغن مایع 5 ق غ
برنج 2 پیمانه ماست 5 ق غ
بادام خام 50 گرم نمک 1 ق چ
پیاز 1 عدد بکینگ پودر 1 ق چ
فلفل و نمک و روغن مایع به میزان لازم آرد 2 تا 3 لیوان

طرز تهیه:

مرحله اول:

مرغ را با کمی نمک و پیاز آب پز می کنیم. ریش ریش کرده کنار می گزاریم. توی ماهیتایه کمی روغن مایع ریخته و پیاز را خرد کرده و سرخ می کنم. بادام های خام را داخل ظرفی ریخته و ابجوش می ریزیم و بعد از ده دیقه پوست آن را درمی آوریم و تفت می دهیم. روی پیاز داغ ریخته و مرغ را هم قاطی کرده کنار می گزاریم.

مرحله دوم:

برنج را با کمی نمک و روغن روی حرارت ملایم می گذاریم تا ابش کشیده شود. داخل یک ظرف ماست،نمک،بکینگ پودر و روغن مایع را اضافه کرده باهم قاطی می کنیم.

مرحله سوم:

ارد را بتدریج اضافه می کنیم تا خمیر نرمی بدست بیاد اگه خمیر چسبناک بود می توانید باز ارد اضافه کنید بعد حسابی ورز داده روی تخته کار کمی ارد پاشیده ب کمک وردنه خمیر رو اندازه قالب مورد نظر باز میکنیم.

مرحله چهارم:
قالب مورد نظر رو خوب با کره چرب کرده. یک مقدار از بادام هارو ته قالب چیده و خمیر رو ک باز کرده بودیم اروم ب قالب منتقل کرده تا بادام هایی ک چیدیم تکون نخورن بعد یک لایه از برنج را ریخته بعد مقداری از مواد گوشتی ریخته و دوباره برنج منسجم کرده را پشت قاشق بعد کمی از خمیر رو ک نگه داشته بودیم اندازه قالب باز کرده با وردنه روی خمیر منتقل می کنیم خوب کناره هاشو بهم می چسبونیم و توی فر از قبل گرم شده با درجه حرارت 180بمدت 45 دقیقه قرار می دهیم.


 طرز تهیه قیمه لاپلو

مواد لازم:

لپه دو پیمانه مقداری روغن
2 عدد پیاز نمک و فلفل به مقدار لازم
۳۰۰ گرم گوشت زردچوبه به مقدار لازم
4 قاشق رب گوجه هل و گل سرخ به مقدار دلخواه
زعفران دم کشیده کمی دارچین

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا برنج با نمک و لپه را چند ساعت قبل بخیسانید سپس در تابه ای پیاز ها را خرد کرده به خوبی تفت دهید تا رنگ پیاز ها طلایی گردد سپس زردچوبه را اضافه کنید و بعد از آن گوشت ها نیز به مدت 10 دقیقه تفت دهید.

مرحله دوم:

در این مرحله نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی فرارسیده رب ها را به خوبی تفت دهید سپس الباقی ادویه ها ، زعفران و لپه ها اضافه کنید.

مرحله سوم:

حدود 4 لیوان آب جوش داخل مواد بریزید و بگذارید به خوبی پخته و جا بیفتد، سپس برنج ها داخل آب در حال جوش ریخته حدود ده دقیقه بعد آبکش نمایید.

مرحله چهارم:

مقداری نان را در ته قابلمه گذاشته و مقداری برنج بریزید سپس چند قاشق از قیمه آماده شده را روی آن بریزید همین طور لایه لایه برج و قیمه را روی هم ریخته تا انتهای کار پیش بروید حالا در قابلمه را گذاشته مدتی صبر کنید تا برنج دم بکشد بعد از آن میتوانید سرو نمایید.

خواص پیاز

گرچه همه سبزیجات برای سلامتی مهم هستند ، اما انواع خاصی از آنها مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند.پیازها حاوی ویتامین های مختلف ، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی قوی هستند که نشان داده شده است از بسیاری جهات باعث تقویت سلامتی می شوند.
در حقیقت ، خواص دارویی پیاز از زمان های بسیار قدیم ، زمانی که از آنها برای معالجه بیماری هایی مانند سردرد ، بیماری های قلبی و زخم های دهان استفاده می شده است .


1. پیاز سرشار از مواد مغذی

پیازها سرشار از مواد مغذی هستند ، به این معنی که کالری کمی دارند اما از نظر ویتامین و مواد معدنی بسیار زیاد هستند.
یک پیاز متوسط فقط 44 کالری دارد اما مقدار قابل توجهی از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر را تأمین می کند.
این سبزی به ویژه از نظر ویتامین C سرشار از مواد مغذی است که در تنظیم سلامت ایمنی ، تولید کلاژن ، ترمیم بافت و جذب آهن نقش دارد.
ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند در بدن شما عمل می کند و از سلول های شما در برابر آسیب های ناشی از مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند.
پیاز همچنین سرشار از ویتامین های گروه B ، از جمله فولات (B9) و پیریدوکسین (B6) است - که نقش مهمی در متابولیسم ، تولید گلبول های قرمز و عملکرد عصبی دارند.
سرانجام ، آنها منبع خوبی از پتاسیم هستند ، ماده معدنی که دربدن افراد زیادی وجود ندارد.
عملکرد سلولی معمولی ، تعادل مایعات ، انتقال عصب ، عملکرد کلیه و انقباض عضلات همگی به پتاسیم احتیاج دارند .


2. پیاز برای سلامت قلب


پیاز حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی است که با التهاب مبارزه می کنند ، تری گلیسیریدها را کاهش می دهند و کلسترول را کاهش می دهند - همه اینها خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.
خاصیت ضد التهابی قوی آنها همچنین ممکن است به کاهش فشار خون کمک کرده و از لخته شدن خون محافظت کند.
کوئرستین یک آنتی اکسیدان فلاونوئید است که به شدت در پیاز متمرکز است. از آنجا که این یک ضد التهاب قوی است ، ممکن است به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا کمک کند.
همچنین مشخص شده است که پیاز باعث کاهش سطح کلسترول می شود.

3. پیاز غنی از آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می کنند ، فرایندی که منجر به آسیب سلولی می شود و به بیماری هایی مانند سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی کمک می کند.

پیاز منبع عالی آنتی اکسیدان ها است. در حقیقت ، آنها حاوی بیش از 25 نوع مختلف آنتی اکسیدان فلاونوئید هستند.

پیازهای قرمز ، به ویژه ، حاوی آنتوسیانین ها - رنگدانه های گیاهی مخصوص در خانواده فلاونوئید هستند که به رنگ پیاز قرمز پیاز قرمز می دهند.
علاوه بر این ، آنتوسیانین ها در برابر برخی از سرطان ها و دیابت محافظت می شوند

4- پیاز ضد سرطان

خوردن سبزیجات از جنس آلیوم مانند سیر و پیاز موجب می شود با خطر کمتری از ابتلا برخی سرطانها از جمله معده و روده بزرگ مواجه شوید.
این خواص ضد سرطان با ترکیبات گوگرد و آنتی اکسیدان های فلاونوئید موجود در سبزیجات آلیوم مرتبط است.
پیازها همچنین حاوی فیستین و کورستین ، آنتی اکسیدان های فلاونوئید هستند که می توانند رشد تومور را مهار کنند.

5- به کنترل قند خون کمک می کند

خوردن پیاز ممکن است به کنترل قند خون کمک کند ، که به ویژه برای مبتلایان به دیابت یا پیشگیری دیابت بسیار مهم است.
علاوه بر این ، مطالعات متعدد روی حیوانات نشان داده اند که مصرف پیاز ممکن است به نفع کنترل قند خون باشد.
ترکیبات خاص موجود در پیازها ، مانند کوئرستین و ترکیبات گوگرد ، دارای خاصیت ضد دیابتی هستند.
به عنوان مثال ، کورستین برای کنترل تنظیم قند خون در بدن با سلول های موجود در روده کوچک ، لوزالمعده ، عضله اسکلتی ، بافت چربی و کبد در تعامل است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها