رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465429

جانسون از نخست‌وزیری انگلیس استعفا نمیکند

ساعت 24- سخنگوی دولت انگلیس گفت که در صورت مخالفت مجلس این کشور با برنامه‌های دولت، نخست وزیر از سمت خود کناره گیری نخواهد کرد.

style="text-align:justify">سخنگوی نخست وزیر انگلیس دوشنبه شب به وقت تهران گفت که در صورت کارشکنی‌های مجلس، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس از سمت خود استعفا نخواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سخنگوی نخست وزیر انگلیس در توضیح در این زمینه گفت، اگر مجلس برنامه دولت که در واکنش به سخنرانی امروز «الیزابت دوم» ملکه انگلیس مهیا شده بود را رد کند، بوریس جانسون از سمتش استعفا نخواهد داد.

ملکه الیزابت دوم، دوشنبه با حضور در جلسه مجلس انگلیس، در جمع نمایندگان مجلس عوام و اعیان گفت: «اولویت دولت من همواره اطمینان از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر است.»

ملکه انگلیس که در مراسم بازگشایی مجلس شرکت کرده بود در ادامه گفت که دولتش قصد دارد مشارکت جدیدی را با اتحادیه اروپا بر اساس تجارت آزاد و همکاری دوستانه برقرار کند. وی گفت وزرای دولت او تلاش خواهند کرد نظام‌های جدیدی را در خصوص شیلات، کشاورزی و تجارت اعمال کنند.

این در حالی است که اعضای حزب محافظه کار جانسون که قرار است هفته آینده در مجلس در رای گیری شرکت کنند، اکثریت مجلس را در دست ندارند.

در روزهای گذشته شخصیت‌های ارشد احزاب «کارگر» و «حزب ملی اسکاتلند»، ضمن استقبال از غیرقانونی خواندن تعلیق پارلمان انگلیس از سوی دیوان عالی، استعفای نخست‌وزیر را خواستار شدند. ملکه انگلیس ششم شهریور ماه درخواست جانسون برای تعلیق پنج هفته‌ای مجلس این کشور تا ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) را تأیید کرد. این اقدام، راه را برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق دو طرف درباره برگزیت باز می‌گذاشت.

مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق ۳۱ اکتبر (9 آبان 1398) است و جانسون تأکید کرده تا این زمان، کشورش را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها