رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469022

هیچ گونه بحران برقی در مناطق زلزله زده نداریم

ساعت 24- آذربایجان شرقی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با بیان این‌که همکاران شرکت توزیع برق در 27 روستای زلزله زده‌ی سراب و 13 روستای میانه برای تامین برق حضور دارند، گفت: مناطق زلزله زده از نظر دسترسی به شبکه‌های برق هیچ گونه بحرانی ندارند و همکاران در حال حاضر برای کاهش نگرانی‌های زلزله زدگان در خصوص تامین برق حضور دارند.

style="text-align:justify">اکبر فرج نیا در نشست خبری، با بیان این‌که وظیفه‌ی اصلی شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی خدمات رسانی به ۹۰۰ هزار مشترک در ۱۹ حوزه‌ی مدیریتی استان به غیر از تبریز، اسکو و آذرشهر است، اظهار کرد: اقداماتی از جمله توسعه‌ی دیجیتالی و تغییر در فضای کسب و کار در صنعت برق و حذف قبوض کاغدی برق توسط شرکت توزیع برق استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در سال 98، موفق به پوشش پیک تابستانی در استان شدیم، گفت: سال ۹۷ به دلیل بحث بارش‌ها و بی نصیب ماندن از ظرفیت نیروگاه‌های آبی، با خاموشی‌های محدود مواجه شدیم.

فرج نیا افزود: به دلیل انجام برنامه ریزی منسجم از آذرماه سال 97 در صنعت برق، وظایفی در قالب برنامه‌ی 098، برای شرکت‌های برق مشخص شد، این برنامه با همکاری مشترکین عملیاتی شد.

وی تاکید کرد: در سال ۹۸ علی رغم رشد بار و ورود مشترکین جدید با کمک و حمایت مشترکین در حوزه‌های کشاورزی و صنعت و اداری و تجاری کشور ، توانستیم پیک تابستانی سال 98 را بدون خاموشی سپری کنیم.

وی با بیان این‌که مصرف انرژی حوزه‌ی صنعت در سال چهارماهه پیک سال 98، نزدیک 9 و نیم تا 10 درصد رشد داشته است، گفت: امسال برنامه‌های شرکت توزیع برق در قالب 099 آغاز شده است که امیدوارم بتوانیم با کمک رسانه‌ها سال ۹۹ را نیز با سلامت و بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

وی بیان کرد: امروزه جامعه‌ی ما همواره مورد حمله‌ی رسانه‌های معاند قرار می گیرد، برخی از سوژه‌های کوچک و کم اهمیت از طریق همین رسانه‌های معاند بزرگ جلوه داده می‌شود و تمامی زحمات دستگاه‌ها تحت تاثیر قرار می گیرد، به عنوان مثال در بازی تراکتور برخی از افرادی که به صورت محدود در تشویق‌های خود نام کشوری را ذکر کردند، مورد سواستفاده‌ی رسانه‌های معاند قرار گرفتند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی افزود: رسانه‌های قابل اعتماد کشور و استان در چنین زمینه‌ها می‌توانند وضعیت را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر این‌که تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در راستای تامین رفاه مردم تلاش می‌کنند، گفت: در حال حاضر ۳۵شعبه‌ی شرکت توزیع استان در 19 شهرستان به طور ۲۴ ساعت به مردم خدمت رسانی می‌کنند و مردم با شماره گیری شماره‌ی 122 می‌توانند مشکلات خود را به مراکر گزارش کنند.

فرج نیا با اشاره به بازدید از روستای زلزله‌ زده‌ی ورنکش، گفت: بعد از وقوع زلزله‌ای با قدرت 5.9 ریشتر، نزدیک به ۸۲ روستای سراب و ۱۳ روستا در میانه دچار قطعی برق شدند ولی صبح فردای زلزله، هیچ روستایی بدون برق نبود.

وی ادامه داد: با گذشت کم‌ترین زمان از وقوع زلزله، روستاییان در چادرهای خود از نعمت برق برخوردار شدند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی،گفت: حذف قبوض کاغذی علاوه بر حفظ محیط زیست و کاهش مصرف کاغذ برای افزایش ارتباط دیجیتالی مشترکین با شرکت توزیع موثر است.

وی با بیان این‌که برای اجرای طرح قبض سبز ۹۸ درصد از شماره تماس مشترکان در اختیار شرکت توزیع برق قرار گرفته است، افزود: ۹ روش متفاوت با مد نظر قرار دادن تمام اقشار مردمی جهت پرداخت قبوض تعیین شده است.

وی ادامه داد: پیوند پیامکی مشترکین با شرکت توزیع برق، نصب آپ‌های صنعت برق و سرویس‌های پرداخت و آپ بانک‌ها، مراجعه به وب سایت‌ها، با شماره گیری کد دستوری *732*1521#، با مراجعه به ATM، با ثبت شناسه قبض، با شماره گیری 1521 و دنبال کردن کدهای دستوری، مراجعه به دفاتر پیشخوان برای پرداخت قبض خود، اعلام شناسه قبض به کارگزار ICT، روستایی از جمله روش‌های پرداخت قبوض برق به روش دیجیتال است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی به سامانه دوسویی ارتباط با مشترکین اشاره کرد و افزود: این طرح در فاز اول با مشترکین صنعتی و در فازهای بعدی با تمام مشترکین انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت‌های برق از منابع دولتی استفاده نمی‌کنند، بیان کرد: مصرف انرژی به ازای هر خانوار یک‌هزار و ۶۵۰ مگاژول به ازای هر متر مربع است که که کشور ایران در این زمینه دارای مقام اول است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها