رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 471809

سفری فراموش نشدنی به دیدنی ترین شهرهای جهان

ساعت 24-نقاش و هنرمند بریتانیایی، فرانسیس بیکن Francis Bacon می گوید: "زیبایی در چشمانی است که نگاه می کنند." نویسنده و نمایشنامه نویس فرانسوی، امیل زولا Émile Zola نیز اضافه می کند: "زیبایی به موقعیت ذهن و لحظه ای از زندگی که در آن قرار گرفته اید، بستگی دارد." این دو نقل قول و بسیاری از تئوری ها و اعتقادات دیگر در زمینه زیبایی اذعان می کنند که انتخاب هر چیزی به عنوان زیبا یا نازیبا با حالات و شرایط روحی و موقعیت ذهنی شخص بیننده ارتباط مستقیم دارد، از جمله انتخاب دیدنی ترین شهرهای جهان که در این نوشتار قصد داریم به آن بپردازیم.

خبر
برای اینکه از جنجال و سوء تفاهم پیشگیری کنیم، باید اینگونه آغاز کنیم که بیشتر گردشگران، علاوه بر تجربه بالای خود در زمینه گردشگری و بازدید از اقصی نقاط جهان، فاکتورهای دیگری مانند اندازه یک شهر، معماری آن، فضاهای سبز، میراث تاریخی، ظاهر هنری و تاریخی و نوع غذاها و نوشیدنی های آن شهر را به عنوان معیار انتخاب زیباترین شهرهای جهان در نظر می گیرند. ما هم سعی داشته ایم در این نوشتار، همین معیارها را در نظر بگیریم و شهرهای توریستی جهان از دید خودمان را به شما معرفی کنیم.

کیوتو در ژاپن

به نظر می رسد که زمان در شهر کیوتو کاملا متوقف شده است. این پایتخت باستانی کشور ژاپن جذابیت یک شهر کلاسیک و تاریخی ژاپنی را که در آن ساکنان هنوز کیمونو می پوشند با محله های مدرن تر ترکیب کرده و مجموعه ای تماشایی به گردشگران ارائه می کند. کیوتو یکی از دیدنی ترین شهرهای جهان بوده که در طول جنگ جهانی دوم بمباران نشد، بنابراین معماری بی نظیر و میراث بی همتای آن سالم و بی نقص باقی مانده است. کیوتو که در جزیره هونشو Honshu واقع شده، مرکز فرهنگی و سینمایی ژاپن به شمار می رود. در این شهر می توانید بیش از 1600 معبد بودایی، 400 معبد شینتو، ویلاهای سلطنتی باستانی، استودیوهای فیلمسازی و بیش از 200 باغ که به علت تنوع گیاهی از زیباترین باغ های موجود در این کشور هستند را پیدا کنید. دانشگاه موجود در این شهر نیز یکی از مهمترین دانشگاه های ژاپن بوده، بنابراین محیط این شهر از همه نظر کامل است و هیچ گونه کمبودی ندارد.

دوبرونیک در کرواسی

شهر دوبرونیک یکی از آن شهرهایی است که بیشترین آسیب را در جنگ بالکان دیده و مورد بمباران شدید قرار گرفته، اما این شهر اروپایی با وجود تمامی زخم هایی که بر بدنه اش فرود آمده است، هنوز زیبایی باستانی خاصی که به آن کاراکتر و شخصیت بخشیده، داراست. این شهر قدیمی که با عنوان مروارید آدریاتیک شهرت دارد و از نظر علمی و هنری بسیار پر اهمیت است، پشت یک دیوار واقع شد. درون این دیوارها می توانید یک شهر سرخ رنگ با فضایی بسیار خاص و ویژه پیدا کنید که سنت را با هنر ترکیب نموده است. خیابان های این شهر که یکی از بهترین شهرهای توریستی جهان هست، در گذشته مملو از شوالیه ها، ماهیگیرها، دزدان، پادشاهان و تاجران مختلف بود. امروزه، بسیاری از خانه های باستانی این شهر به گالری های هنری، کارگاه های هنری یا فروشگاه های کوچک تبدیل شده اند. زیبایی این شهر آنچنان تماشایی و منحصر به فرد بوده که الهام بخش سریال های تلویزیونی مشهوری مانند بازی تاج و تخت Game of Thrones بود. این شهر در تمامی فصل های این سریال محبوب به عنوان سرزمین پادشاهی King’s Landing حضور داشته، اما حتی اگر اینگونه نبود، می توانستیم به آسانی این شهر را در بین دیدنی ترین شهرهای جهان قرار دهیم.

سن پترزبورگ در روسیه

شهر سن پترزبورگ بخاطر کانال های آب و بیش از 300 پلی که روی آن ها واقع شده اند، ونیز شمال نامیده می شود و مملو از قصرهای باشکوهی بوده که از دوران امپراطوری تزارها به یادگار مانده اند. معماری سن پترزبورگ باعث می شود این شهر یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار برود، اما چیزهای بیشتری در این شهر برای تماشا و لذت بردن وجود دارند. این پایتخت سابق روسیه که خیابان ها و میدان های آن شاهد برخی از خونبارترین صفحات تاریخ بوده اند، یک موزه فضای باز است که در ماه های زمستان زیر انبوهی از برف پنهان می شود. رنگ های روشن و شاد کلیساها، قصرها و بناهای دیگر در گوشه به گوشه این شهر می درخشند. موزه آرمیتاژ Hermitage Museum جایگاه برخی از بهترین آثار هنری جهان است و فرصت بازدید از برخی از تالار های دوره رومانف Romanov را به گردشگران و بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

پراگ در جمهوری چک

این شهر افسانه ای یکی از شهرهای توریستی جهان به شمار می رود و دلیل آن نه تنها معماری فوق العاده، بلکه حساسیت ویژه و خاص این شهر نسبت به هنر هست. در این شهر موسیقیدان ها، نویسندگان و فیلم سازان خارق العاده ای پا گرفته که به ویژه بودن و منحصر به فرد بودن این شهر کمک کرده اند. از این جنبه، این شهر در موارد بیشماری با شهر پاریس مقایسه شده است. فضای قرون وسطایی شهر پراگ قادر است شما را به زمان دیگری در گذشته منتقل کند. پل چارلز Charles Bridge یا ساعت نجومی Astronomical Clock تنها برخی از گنجینه هایی بوده که باعث شده اند تا هر ساله تعداد بیشتری از گردشگران به بازدید از این شهر که یکی از دیدنی ترین شهرهای جهان هست، بیایند.

کیپ تاون در آفریقای جنوبی

کیپ تاون یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای قاره آفریقا به شمار می رود و مهمترین نقطه در آفریقای جنوبی بوده که حتما می بایست از آن بازدید کنید. این شهر میراث اروپایی خود را با شخصیت آفریقایی ویژه به بهترین وجه ترکیب نمود. این شهر مانند محیط اطرافش از طبیعت بکر تشکیل شده و در این شهر می توانید تپه های بزرگ و پوشش گیاهی انبوه و همچنین سواحل زیبا با آب های شفاف و آبی رنگ و دسته های پنگوئن ها یا جزیره فک ها را پیدا کنید. همچنین برخی از بهترین تاکستان های آفریقای جنوبی در نزدیکی این شهر که یکی از زیباترین شهرهای جهان بوده، قرار گرفته اند. تاریخ کیپ تاون هنوز به یاد می آورد که این شهر زادگاه بسیاری از رهبران جنبش ضد آپارتاید بوده است. در حقیقت، در همین شهر بود که نلسون ماندلا Nelson Mandela سخنرانی مهم خود را که شروع یک دوره جدید در این کشور را رقم زد، انجام داد.

برگن در نروژ

شهر برگن یکی از شهرهای کشور نروژ است که بیشترین عکس و سلفی در آن گرفته شده و البته یکی از زیباترین شهرهای جهان نیز محسوب می شود. منطقه قدیم این شهر که بریگن Bryggen نام دارد، کارت پستالی از خانه های رنگارنگ و تماشایی شهر است. این شهر که یکی از معروف ترین شهرهای توریستی جهان هست، بین هفت تپه واقع شده که برخی از آن ها بسیار شهرت دارند. این شهر همچنین دروازه ای به گلوگاه های نروژی هست، بنابراین جای شگفتی ندارد که یکی از ایستگاه های اصلی تماشای شگفتی های طبیعی کشور به شمار رود. موزه کوده KODE Museum برخی از بهترین آثار هنری نقاش مشهور ادوارد مونک Edvard Munch را به نمایش می گذارد. یکی دیگر از مهمترین نقاط این شهر، بندر آن است که غذاهای خیابانی بسیار خوش طعمی در غرفه های کوچک خیابانی آن به فروش می رسند. حتما در سفر به این شهر که یکی از شهرهای توریستی جهان به شمار می آید، از ماهی سالمون و غذاهای دریایی دیگر این غرفه ها بچشید.

استانبول در ترکیه

شهر استانبول که نیمی از آن در اروپا و نیمی دیگر از آن در آسیا قرار دارد، نمونه ای از هم زیستی بین سنت های باستانی و مدرنیته غربی به شمار می رود. این شهر در گذشته بیزانس یا بیزانتیوم Byzantium نامیده می شد و بعدها قسطنطنیه یا کنستانتینوپول Constantinople نام گرفت. تاریخ این شهر هنوز در قدیمی ترین بخش آن دیده و احساس می شود. برخی از بناهای مهم و جالب توجه شهر در این بخش قرار گرفته اند، بناهایی مانند مسجد آبی Blue Mosque، ایاصوفیه Hagia Sophia، کلیسای Cisterna Basilica، قصر توپقاپی Topkapi Palace یا بازار بزرگ استانبول Grand Bazaar، بناهای باشکوهی که قادر هستند ما را در زمان به عقب بازگردانند، اما مدرن ترین بخش شهر استانبول در سمت دیگر تنگه بسفر یا بوسفور Bosphorus قرار دارد و در آن فرهنگ و زندگی بسیار مدرن تر و غربی تر هست. شهر استانبول بدون از دست دادن ریشه ترکی خود، درهای خود را به روی جهان باز کرده است. همچنین تنها مورد از شهرهای توریستی جهان بوده که در آن می توانید با رد شدن از یک پل، قاره خود را تغییر دهید.

سانفرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا

شهر تپه ها و سراشیبی ها یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار می رود. مناطق باغی بزرگ، پارک هایی که می توانید در آن ها احساس جدایی از شهر را تجربه کنید و سواحلی که در خطوط ساحلی سانفرانسیسکو قرار گرفته اند، آن را به یکی از دیدنی ترین شهرهای جهان تبدیل نموده اند. پل گلدن گیت Golden Gate یکی از شناخته شده ترین و مشهورترین بناهای آمریکا محسوب می شود. همچنین میدان آلامو Álamo Square که خانه های رنگین در آن قرار دارند، از مهمترین بخش های این شهر است. شخصیت بین المللی زیباترین شهرهای جهان، از محله های جالب و منحصر به فرد آن ها ناشی می شود. تمامی محله های شهر سانفرانسیسکو چند فرهنگی و پر از شور زندگی هستند. این شهر همچنین شهر سرگرمی، هنرهای اجرایی، موسیقی و تنوع گسترده ای از موزه هاست.

ونیز در ایتالیا

شهر کانال ها از بیش از 100 جزیره کوچک تشکیل شده که توسط بیش از 400 پل به هم متصل شده اند. مهمترین جذابیت شهر ونیز در این بوده که شهر پیاده هاست، زیرا تنها وسیله نقلیه ای که در آن حرکت می کند، قایق هایی هستند که در کانال های آن از سویی به سوی دیگر می روند. به همین دلیل است که شهر ونیز لقب رمانتیک ترین و خاص ترین شهر اروپا را به خود اختصاص داده است. بسیاری از هنرمندان، آثار هنری خود را در این شهر به جا گذاشته اند. یک مدرسه ونیزی نقاشی در این شهر وجود دارد و نمونه های آن در بسیاری از موزه های سرتاسر جهان به چشم می خورند. معماری سبک رنسانس این شهر یکی از مهمترین ویژگی های آن بوده و یکی از بهترین نمونه های آن میدان سن مارکو Piazza de San Marcos هست. در این میدان، برخی از کافه ها و رستوران های ایتالیایی که مملو از گردشگر هستند به چشم می خورند.

سن میگل دو آلنده در مکزیک

این شهر مکزیکی که در ایالت گوآناهواتو Guanajuato واقع شده، یکی از شهرهای توریستی جهان به شمار می رود. گذشته استعماری این شهر که در بسیاری از بناهای آن قابل مشاهده است با ریشه مکزیکی آن همزیستی جالبی دارد. این نکته در بسیاری از بناها، خیابان ها، بازارها، رستوران ها و بسیاری از موزه های این شهر کاملا آشکار به چشم می خورد. این شهر نقش بسیار مهمی در جنگ مکزیک برای استقلال داشته و به همین دلیل این شهر که یکی از بهترین زیباترین شهرهای جهان بوده، امروزه بخشی از مسیر میگوئل هیدالگو Miguel Hidalgo است.

همگردی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها