رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473393

پامپئو: دنبال آزادی سایر زندانیان از ایران هستیم

ساعت24-وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری در واشنگتن ضمن تکرار اتهامات اثبات‌نشده گفته که کشورش به دنبال آزادی سایر زندانیان از ایران است.

style="text-align:justify">«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با برگزاری یک نشست خبری در ساختمان این وزارتخانه بار دیگر علیه ایران اتهام‌زنی کرده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نشست خبری خود را با تسلیت گفتن به خانواده قربانیان حمله عضو نیروی هوایی عربستان سعودی به پایگاه «پنساکولا» در ایالت فلوریدا شروع کرد و سپس حمله امروز چهارشنبه به نیروهای آمریکایی و خارجی مستقر در افغانستان را محکوم کرد.

پامپئو در ادامه این کنفرانس به آزادی «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی از زندان در ایران اشاره کرد و ضمن ابراز خرسندی از این موضوع از اولویت آزادی همه زندانیان آمریکایی در دولت «دونالد ترامپ» سخن گفت.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه به تعریف و تمجید از مواضع دولت این کشور در برابر «ناقضان حقوق بشر در جهان» پرداخت و از تحریم‌های واشنگتن علیه دیگر کشورها دفاع کرد.

پامپئو در این کنفرانس خبری با اشاره به تحریم‌های اعلام شده امروز چهارشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران افزود: «تا زمانی که رفتار مخرب جمهوری اسلامی ایران ادامه دارند، کارزار فشار حداکثری ایالات متحده باقی خواهند ماند».

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دقایقی قبل از کنفرانس خبری پامپئو اعلام کرد، یک فرد ۵ نهاد و دو کشتی مرتبط با ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است .

وزیر خارجه آمریکا سپس در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره حضور یک کشتیرانی چینی در بین تحریم‌ شدگان امروز آمریکا اعلام کرد، واشنگتن با دیگر کشورها درباره اجرای نظام تحریم‌های ایران صحبت کرده و چین هم از این موضوع مستثنی نیست.

به گفته او هدف آمریکا از این اقدامات، چین نیست بلکه این تحریم‌ها مقام‌های ایرانی را هدف گرفته است.

پامپئو در ادامه این نشست خبری با سوالی درباره آزادی «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی از ایران مواجه شد.

یک خبرنگار از وزیر خارجه آمریکا سوال کرد: «آیا شما از سوی ایران هیچ نشانه‌ای دریافت کرده‌اید مبنی بر اینکه آزادی آقای وانگ بتواند منجر به یک مذاکرات گسترده‌تر درباره موضوع زندانیان و گروگان‌ها شود؟».

پامپئو به این سوال اینطور جواب داد: «من امیدوارم که آزادی (وانگ و مسعود سلیمانی) به گفت‌وگوهای گسترده‌تر درباره آزادی زندانیان دیگر در ایران منجر شود. ما داریم کار و تلاش می‌کنیم تا از این فرصت برای گسترش دامنه تلاش‌ برای آزادی دیگر زندانیان استفاده کنیم».

وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که واشنگتن شاهد «برخی نشانه‌ها» در رابطه با آمادگی ایران برای مذاکرات در خصوص دیگر زندانیان آمریکا دیده است اما «من نمی‌خواهم درباره این موضوع مبالغه و اغراق کنم و نمی‌خواهم درباره راه رو به جلو، امید واهی داشته باشم».

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها