رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473408

آنفلوانزا تا ۲ هفته آینده فروکش میکند

ساعت24-مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: بیماری آنفلوانزا در کشور کنترل‌شده است و تا ۲ هفته آینده فروکش می‌کند.

style="text-align:justify">سید حامد برکاتی در بجنورد، اظهار کرد: بیماری آنفلوانزا در کل کشور کنترل‌شده است و جای نگرانی وجود ندارد.

وی یادآور شد: دارو در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در اختیار مراکز قرارگرفته و توزیع‌شده است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: بیماری آنفلوانزا در کشور کنترل‌شده است و تا ۲ هفته آینده فروکش می‌کند.

وی بهداشت عمومی، رعایت فاصله یک و نیم متری با فرد مبتلا و شستن مکرر دست‌ها را در پیشگیری از این بیماری مؤثر دانست و اضافه کرد: واکسن برای همه افراد گروه‌های پرخطر وجود دارد.

برکاتی بابیان این‌که وظیفه وزارت بهداشت انجام واکسیناسیون نیست، اظهار داشت: بهترین زمان بهره‌مند شدن از واکسن آنفلوانزا شهریورماه بوده و خرید بدون نسخه پزشک هم امکان‌پذیر است.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت توصیه و تأکیدی به تعطیلی مدارس ندارد و اگر ۱۵ درصد دانش آموزان کلاس درگیر بیماری بودند، بهتر است، با صلاحدید مدیر مدرسه همان کلاس تعطیل شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت واگیری این بیماری در منزل را بیش از ۳۰ درصد و در مدرسه را حدود ۲۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: برای سرماخوردگی ساده حدود سه و برای آنفلوانزا حدود پنج تا هفت روز استراحت لازم است که مدارس باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون مرگ‌ومیر ناشی از آنفلوانزا در دانش آموزان و معلمان کشور نداشتیم و بیشترین مرگ‌ومیر مربوط به گروه‌های پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای بوده است.

برکاتی عنوان کرد: مهم‌ترین ویروس آنفلوانزا که امسال باعث مرگ‌ومیر شده است، ویروس H1N1 است که سال ۹۴ مشابه آن را داشتیم.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها