رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480170

غم انگیز ترین دیوار تاریخی جهان+تصاویر

ساعت24-در دنیا کمتر کسی هست که نام دیوار چین را تا به حال نشنیده باشد. دیوار چین که به عنوان غم انگیز ترین دیوار تاریخی دنیا شناخته شده است بیش از دو هزار سال عمر و 6000 کیلومتر طول دارد. در ادامه کاربران ماجراجو را بیش تر با غم انگیز ترین دیوار تاریخی دنیا آشنا خواهیم کرد.

خبر
div>گردشگران توجه داشته باشند که ارتفاع آن قسمت از دیوار چین که در قسمت شمالی پکن قرار دارد 8.5 متر و در دیگر نقاط ارتفاع آن بین 4 تا 15 متر متغیر می باشد و همچنین قطر این دیوار بین 4.5 تا 7.5 متر است.
دیوار

دیوار چین یک دیوار متصل به یکدیگر نمی باشد و هر کدام آنان از روی هم قرار گرفتن دیوار های دیگر ساخته شده به همین خاطر دیوار بزرگ چین از دیوار های جداگانه و متعدد ساخته است.

دیوار بزرگ چین
ساخت دیوار چین در قرن سوم قبل از میلاد ، در زمان عهد امپراطوری شی خوانگ تی شروع شد و دامنه کار ساخت دیوار چین بسیار وسیع و طولانی بود. بازدیدکنندگان بدانند که یک میلیون نفر برای ساخت دیوار بسیج گردید و جالب بدانید شرایط کار به قدری سخت بوده که برخی از گروه های کارگران می رفتند و دیگر بر نمی گشتند.
بزرگ ترین دیوار جهان
کسانی که در طی ساخت می مردند جسدشان را لای دیوار دفن می کردند. امروزه در انتهای شرقی دیوار چین یعنی در شان های گوان معبدی وجود دارد که می گویند برای بانویی به نام مون جیان نو ساخته شده است. مون جیان نو دختری بود که با جوانی از دهکده ی خویش ازدواج و پس از چند روز شوهر او را برای دیوار سازی چین بردند ، چند سالی از رفتن وی گذشت دختر جوان تصمیم گرفت به سراغ شوهر خود برود. وی پس از طی کردن مسافتی طولانی به محل کار همسر خود رسید اما او را پیدا نکرد و همکاران وی گفتند احتمالا مرده باشد و جسد او را لای دیوار گذاشته باشند. در نهایت او شب ها و روز ها در این محل نشست و گریست و شبی دیوار شکاف برداشت و جسد شوهر خود را دید و بیدرنگ خود را روی جسد او انداخت و دیگر بیرون نیامد.
دیوار غم انگیز چین

تصاویر دیدنی دیوار چین

دیوار غم انگیز
دیوار چین
دیوار بزرگ چین
جاذبه های چین
جاذبه های گردشگری چین
دیدنی های چین
چین
جاذبه های گردشگری چین
لحظه اخر
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها