رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483316

طرز تهیه نان سیمیت ترکیه‌ای | طرز تهیه نان تست سه رنگ و نان تست فرانسوی

نان سیمیت ترکیه‌ای یکی از نان های محبوب و خوش طعم است که به عنوان نان صبحانه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد در این مطلب هر آنچه در خصوص نکات مهم تهیه این نان لازم است بدانید برای شما آماده کردیم.

نان سیمیت و تست سه رنگ
html>

طرز تهیه نان سیمیت ترکیه‌ای

مواد لازم:

کره 125 گرم

شکر ٢ قاشق

شیر ١ لیوان

خمیر مایه یک قاشق چایخوری

آب ١ لیوان

تخم مرغ 1 عدد

روغن مایع به مقدار لازم

آرد ٦ لیوان

نمک ١ قاشق

شیره انگور

کنجد به مقدار دلخواه

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان مغزدار

نان سیمیت ترکیه یکی از نان های معروف در این کشور است که بسیار خوشمزه هم می باشد ترک ها در وعده صبحانه و عصرانه از این نان بهره می برند در ادامه به آموزش این نان خوشمزه می پردازیم امیدوارم که آن را تهیه نموده و از سرو آن لذت ببرید .

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا کاسه مناسب و بزرگی را انتخاب نمائید سپس آب را در آن بریزد و در ادامه شیر را که ولرم نمودید اضافه نمائید سپس خمیر مایه فوری را بیافزایید مواد را ترکیب نمائید تا خمیر مایه حل گردد حالا کره را به روش بن ماری آب نموده و به مواد اضافه نمائید بعد روغن، شکر، نمک و تخم مرغ را بیافزائید با قاشق مواد را هم بزنید تا به خوبی ترکیب گردند حالا به کمک دست مواد را به خوبی ورز دهید .

مرحله دوم:

در این مرحله کاسه مناسبی را برداشته و داخل آن آرد بمالید و خمیر را در کاسه بگذارید و روی کاسه را پارچه ای قرار دهید و در مکان گرم و تاریک نگهداری نمائید.

مرحله سوم:

بعد از سپری شدن یک ساعت پف خمیر را با دست فشار دهید و دوباره با کمک دست خمیر را ورز دهید .یک تکه از خمیر به اندازه یک نارنگی برداشته و گرد نمائید بعد بصورت لوله های ١٥ سانتی در بیارید. دوتا دوتا کنار هم قرار دهید و به هم تاب بدهید. بعد هم دو سر خمیر که بهم پیچیده شده است را به هم بچسبانید.در مرحله بعد در کاسه ای شیره انگور را با آب رقیق نمائید و خمیر را در آن بزنید و بعد هم در ظرف کنجد بغلتانید .

مرحله چهارم:

کف سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و خمیر ها را با فاصله کنار هم بچینید و سینی را داخل فر قرار دهید درجه فر 180 درجه باشد مدت زمان پخت بیست دقیقه می باشد سپس از فر خارج نموده و در ظرف بچینید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان سوپ کنجدی

طرز تهیه نان تست سه‌رنگ

طرز تهیه نان تست سه‌رنگ

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان زعفرانی

مواد لازم:

آرد 375 گرم

کره 20 گرم

شیر 250 گرم

نمک نصف قاشق

شکر 35 گرم

پودر کاکائو به مقدار دلخواه

مایه خمیر فوری

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا کاسه مناسبی را بردارید و آرد را در آن سه بار الک نمائید سپس شیر که کمی داغ شده و ولرم است را آرام آرام اضافه نمئید و هم بزنید حالا شکر را بریزید و هم بزنید و در آخر مایه خمیر فوری و نمک را بیافزائید و به هم زدن ادامه دهید حالا با کمک دست خمیر را ورز دهید این ورز دادن برای پخت نهایی نان بسیار حائز اهمیت است پس به خوبی ورز دهید تا خمیر نرمی حاصل شود در حین ورز دادن کره را به خمیر بیافزائید تا براق گردد.

مرحله دوم:

در مرحله بعد خمیر را به سه قسمت تقسیم نمائید یک قسمت به رنگ سفید باشد این قسمت از دو قسمت دیگر مقدار بیشتری داشته باشد قسمت دوم را به کمک رنگ خوراکی سبز رنگ نمائید رنگ خارجی بهتر است و قسمت دیگر را به کمک پودر کاکائو و یک قاشق شیر رنگ نمائید هر قسمت را داخل کیسه جداگانه قرار دهید و در کناری قرار دهید البته روی کیسه ها دستمال ضخیم آشپزخانه بکشید تا گرم و تاریک باشد و یک ساعت به خمیر فرصت دهید تا عمل بیاید.

مرحله سوم:

حالا هر چونه دارای حجم دو برابر اولیه می باشد هر چونه از خمیر را به صورت جداگانه به شکل مستطیل باز نمائید و هر سه مستطیل را روی هم قرار دهید و رول نمائید .

مرحله چهارم:

حالا قالب مستطیل مناسبی را انتخاب نمائید و دوباره روی آن را با پارچه بپوشانید در این فاصله فر را روشن نمائید تا گرم گردد دمای مناسب 170 درجه می باشد بعد از گذشت بیست دقیقه خمیر را داخل فر قرار دهید نان تست سه رنگ در مدت زمان حدود سی دقیقه آماده می گردد و پخته می شود و در آخر گریل را روشن نموده تا روی نان هم طلایی گردد . نان خوشمزه تست سه رنگ که زیبا هم می باشد آماده سرو است در ظرف سرو بچینید و میل نمائید.

طرز تهیه نان تست فرانسوی

مواد لازم :

4 عدد نان تست

1/4قاشق چایخوری وانیل

2 عدد تخم مرغ کره به مقدار لازم
نصف لیوان شیر مارمالاد به مقدار دلخواه


طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا کره و مربا روی نان های تست را با پشت قاشق بمالید.

مرحله دوم:

در این مرحله تخم و مرغ و وانیل و شکر را با همزمن به خوبی مخلوط کنید و سپس نان های تست درون این مایع قرار دهید البته مراقب باشید نان ها نرم نشود.

مرحله سوم:

در آخر نان ها در ماهیتابه سرخ کنید تا هر دو طرف آن طلایی شود.

پیشنهاد می شود بخوانید :طرز تهیه نان تنگ زونگ با مغز کرمفیل
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها