رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484171

طرز تهیه شیرینی شکوفه وانیلی | نحوه تهیه شیرینی آقا گردک و پاپل شیرینی ترک و شیرینی لوکما ترکیه ای

شیرینی شکوفه وانیلی یک شیرینی مناسب و مقوی برای مناسبت های مهم است این شیرینی برای مهمانی ها بسیار مناسب است اگر میخواهید از نحوه آماده سازی این شیرینی آگاه شوید ادامه مطلب را بخوانید.

شیرینی
html>

تا عید نوروز زمان کمی باقی مانده است بعضی ها دوست دارند شیرینی شب عید را خودشان در منزل تهیه نمایند لذا بدین منظور آموزش چند نوع شیرینی خوشمزه را برای شما در ادامه آموزش خواهیم داد امیدوارم که آنها را تهیه نموده و از سرو آن لذت ببرید.

طرز تهیه شیرینی شکوفه وانیلی

مواد لازم:

پودر قند 80 گرم وانیل نیم قاشق
کره 200 گرم آرد 250 گرم
تخم مرغ 1 عدد چیپس شکلات

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا فر را روشن نموده تا گرم گردد درجه مناسب برای این شیرینی 180 می باشد. سپس کاسه مناسبی را بردارید پودر قند را سه بار در آن الک نمائید بعد کره که به دمای اتاق رسیده را به کاسه بیافزائید و با کمک هم زن برقی مخلوط نمائید تا سبک و پفی گردد بعد تخم مرغ را که در ظرف دیگری حسابی زده شده را بریزید و آنقدر هم بزنید تا به رنگ کرم درآید. توجه داشته باشید که در تهیه شیرنی کلیه مواد اگر قبلا داخل یخچال بوده از یخچال خارج نموده تا به دمای محیط برسد .

مرحله دوم:

در مرحله بعد آرد را در ظرف دیگری سه بار الک نمائید و به کرم اضافه نموده تا خمیر نرمی حاصل شود حالا خمیر را در کیسه با ماسوره ستاره ای ریخته و سینی فر را برداشته و روی آن شکوفه بزنید.

مرحله سوم:

توجه داشته باشید که ماسوره درشت را انتخاب نمائید و اینکه شکوفه ها را به صورت پهن در نیاورید چون در فر حین پخت حجم می گیرد و با هم دیگر مخلوط می گردند و اینکه اگر دوست دارید شیرینی شما شکلاتی باشد دو قاشق سوپ خوری از آرد را با پودر کاکائو جایگزین نموده و دو نوغ شیرینی با دو رنگ آماده نمائید در وسط شکوفه ها یک چیپس شکلات قرار دهید و سینی را در فر بگذارید.

مرحله چهارم:
مدت زمان پخت 15 دقیقه می باشد هنگامی که دور شیرینی را دیدید طلایی گردیده آن زمان پایان پخت است بعد از خنک شدن شیرینی در ظرف در بسته حتی در کابینت هم تازه می ماند اگر برای مدت بیشتر از یک ماه خواستید نگهداری نمائید در فریزر بگذارید.

طرز تهیه شیرینی آقا گردک

طرز تهیه شیرینی آقا گردک

مواد لازم :

آرد؛ در حدی که خمیر به دست نچسبه روغن ؛ مقداری برای سرخ کردن
آب نصف پیمانه پودر شکر؛ به مقدار لازم برای روی شیرینی
روغن مایع ؛ یک پیمانه پودر پسته؛ مقداری برای تزیین
پودر هل ؛ یک قاشق چایخوری

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه این شیرینی ظرف مناسبی را بردارید و آب و روغن و پودر هل را در آن بریزید و هم بزنید بعد آرد را که سه بار الک نمودید را آرام آرام بریزید تا جای که خمیر شل نباشد و به دست هم نچسبد .

مرحله دوم:

سپس مقداری از خمیر را برداشته و به صورت دایره می نمائیم حالا بر روی الک خمیر را به شکل نوار لوله ای باز نموده و دور انگشت به صورت حلقه می کنیم همه خمیر را به همین صورت در بیاورید و روی آن کیسه فریزر قرار دهید تا نیم ساعت استراحت نماید .

مرحله سوم:
در مرحله بعد داخل تابه مناسبی روغن بریزید و وقتی به خوبی داغ گردید خمیر را در روغن گذاشته تا طلایی گردد حالا روی دستمال گذاشته تا روغن اضافی آن خارج گردد وقتی خوب خنک گردید در پودر شکر بچرخانید و در ظرف سرو قرار دهید.

طرز تهیه پاپل شیرینی ترکی

طرز تهیه پاپل شیرینی ترک

مواد لازم:

آرد ۳/۴ پیمانه وانیل نصف قاشق چایخوری
شکر قهوه ای ۳/۴ پیمانه تخم مرغ ۱ عدد
کره ۱/۴ پیمانه شکلات رنده شده ۱/۳ پیمانه
بکینگ پودر ۱ ق چ پودر بادام به میزان لازم
پودر کاکائو ۱/۳ پیمان

طرز تهیه :

مرحله اول:

برای تهیه شیرینی پاپل در ابتدا کاسه مناسبی را بردارید و آرد و بکینگ پودر و شکر را در آن سه بار الک نموده و با هم ترکیب نمائید و در کناری قرار دهید .اگر به جای شکر قهوه ای از شکر معمولی استفاده نمائید رنگ شیرینی روشن تر می گردد.

مرحله دوم:

بعد کره را در قابلمه مناسبی آب نموده و پودر کاکائو را کم کم اضافه نموده و هم می زنیم و شعله را خاموش نموده و وانیل و تخم مرغ را اضافه نمائید حالا کاسه متشکل از آرد و شکر و بکینگ پودر را آرام آرام بریزید و با دست ورز دهید سپس شکلات را رنده نموده و به ظرف بیافزائید .

مرحله سوم:
حالا به اندازه یک گردو از مواد بردارید و در پودر بادام بچرخانید و داخل سینی فر با فاصله بگذارید و در فر قرار دهید درجه فر 170 باشد مدت زمان پخت 10 دقیقه می باشد وقتی به خوبی پخت و سرد گردید در ظرف سرو بچینید.

طرز تهیه شیرینی لوکما ترکیه ای

مواد لازم:

آرد سه لیوان و نیم برای تهیه شربت:
آب ولرم دو لیوان شکر سه لیوان
خمیر مایه یه ق غ خ گلاب یک چهارم لیوان
شکر یه ق چ خ نصف یه لیمو ترش
نمک نوک ق چ خ زعفران به مقدار دلخواه


طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا باید داخل یک قابلمه متوسط آب و گلاب و شکر را ریخته می گذاریم تا با حرارت به خود حل گردد سپس لیمو و زعفران را اضافه میکنیم تا شربت غلظت پیدا کند سپس قابلمه را درون یخچال میگذاریم تا سرد شود.

مرحله دوم:

در مرحله بعد همه مواد را داخل شرفی ریخته با هم مخلوط میکنیم تا به شکل خمیر دربیاید و میگذاریم حدود یکساعت استراحت کند.

مرحله سوم:

در یک تابه روغن میریزیم و می گذاریم زیر حرارت به خوبی داغ شود نصف قاشق از خمیر رو بردارید و توی روغن بندازید ،سریع پف می کنه و سرخ میشه ،سرخ که شد با توری بردارید و روغنش که گرفته شد توی شربت خنک بندازید و بعد دو دقیقه از تو شربت خارج کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه شیرینی گردویی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها