رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497278

کشورهای اروپایی که مرزهای خود را باز کردند

ساعت 24 -این گزارش سعی دارد تا اطلاعاتی در خصوص وضعیت مرزهای داخلی اروپا و اقدامات انجام شده برای برداشتن محدودیت‌های سفر در قاره سبز در اختیار شما قرار دهد

گردش
dir="RTL">اتریش

اتریش مرزهای زمینی خود را با آلمان،‌ ایتالیا،‌ سوئیس، لیختن‌اشتاین، اسلوواکی و جمهوری چک بسته است. وین اعلام کرده که مرز بسته شده با آلمان را روز ۱۵ ژوئن به طور کامل بازگشایی می‌کند. زباستیان کورتس، صدر اعظم اتریش گفته است که نسبت به حصول توافق‌هایی مشابه با دیگر کشورهای همسایه برای بازگشایی مرزها در هفته پایانی ماه ژوئن بسیار خوشبین است.هر مسافری که وارد اتریش می‌شود،‌ به عنوان مثال از طریق هوایی،‌ باید گواهی بهداشتی ویژه‌ای دال بر منفی بودن تست بیماری کووید ۱۹ در اختیار داشته باشد و به مسئولان مربوطه ارائه کند. این گواهی نامه نباید بیش از چهار قبل از ورود صادر شده باشد.ورود به اتریش از مرزهای هوایی در حال حاضر برای شهروندان ساکن در کشورهای خارج حوزه شنگن ممنوع است.

بلژیک

مرزهای بلژیک بسته است و این کشور سفر غیر ضروری به خارج را ممنوع کرده است.

بلغارستان

بلغارستان قرار است از اول ژوئن مرزهای خود را با صربستان و یونان بازگشایی کند.

کرواسی

کرواسی از جمله کشورهایی است که خیلی زود اقدام به بستن مرزهای خود کرد. زاگرب برغم بستن مرزها از شانزدهم ماه جاری میلادی به شهروندان اتحادیه اروپا اجازه داد در صورت داشتن ملک، قایق و یا بنا به دلایل تجاری به این کشور سفر کنند.شهروندان دیگر کشورها پس از ورود باید به مدت چهارده روز به صورت اجباری خود را قرنطینه کنند. کرواسی سیاست‌های جدیدی را برای کاهش محدودیت‌ها در نظر گرفته که قرار است از بیست و نهم ماه مه به اجرا درآید و به موجب آن مرزهای این کشور به روی اتباع اتریش،‌ جمهوری چک، مجارستان و اسلوواکی باز خواهد شد.

قبرس

قبرس برنامه‌ای را برای ازسرگیری تدریجی پذیرش پروازهای تجاری از برخی کشورهای دارای میزان پایین موارد ابتلا به کووید ۱۹ ارائه کرده که از ماه آینده میلادی اجرایی می‌شود.این طرح با هدف راه‌اندازی تدریجی صنعت جهانگردی و پیش‌گیری از تبعات سنگین بحران کرونا بر این صنعت تدوین شده است.وزیر حمل و نقل قبرس اعلام کرده که این طرح در دو مرحله طی روزهای ۹ و ۲۰ ژوئن به اجرا گذاشته می‌شود و به موجب آن کشورهای کم‌تر آلوده به ویروس با مشورت هیئتی از متخصصان حوزه سلامت انتخاب شده‌اند.در فهرست تهیه شده نام کشورهای یونان، مالت، بلغارستان،‌ نروژ، اتریش، فنلاند، اسلوونی،‌ مجارستان،‌ اسرائیل، دانمارک،‌ آلمان، اسلوواکی و لیتوانی در گروه یک قرار گرفته است.گروه دوم نیز از کشورهای سوئیس، لهستان، رومانی، کرواسی، استونی و جمهوری چک تشکیل شده است.در فهرست تهیه شده نامی از دو بازار عمده صنعت توریسم قبرس یعنی روسیه و حاکم سابق این کشور در دوره استعماری دیده نمی‌شود.به گفته وزیر حمل و نقل قبرس مسافران هر دو گروه از کشورهای یاد شده که از نهم ژوئن وارد کشور می شوند باید حد اکثر سه روز قبل اقدام به تهیه گواهی پزشکی کرده باشند.وی در عین حال یاد آور شد که از بیستم ژوئن مسافران گروه نخست نیاز به مجوز پزشکی برای ورود به کشور نخواهند داشت اما شهروندانی که از کشورهای گروه دوم قصد ورود به قبرس را دارند باید همچنان اقدام به تهیه گواهی پزشکی کنند.

جمهوری چک

جمهوری چک از روز ۲۶ ماه جاری میلادی مرزهای خود را با آلمان و اتریش بازگشایی کرد و مرز این کشور با اسلوواکی و مجارستان با در نظر گرفتن محدودیت‌هایی قرار است از امروز/ چهارشنبه ۲۷ ماه مه بازگشایی شود.شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، دیدار با بستگان یا تحصیل در دانشگاه وارد این کشور شوند. کلیه افرادی که برای ورود آنها محدودیتی در نظر گرفته نشده باید گواهی عدم ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به همراه داشته باشند.

دانمارک

دانمارک مرزهای خود را به روی مسافران خارجی بسته است. بر اساس محدودیت‌های در نظر گرفته شده تنها شهروندان و ساکنان دانمارک،‌ گرینلند و یا جزایر فارو می توانند وارد این کشور شوند؛ این در حالیست که برای شهروندان دیگر کشورهای قاره که توجیهی منطقی برای ورود داشته باشند نیز مجوزهایی در نظرگرفته شده است.افرادی که دارای اقامت دائم در یکی از پنج کشور نوردیک (دانمارک،‌ فنلاند،‌ ایسلند، نروژ و سوئد) و یا آلمان هستند از ۲۵ ماه جاری میلادی اجازه یافته‌اند که در صورت داشتن ارتباط دوستانه یا خانوادگی با شهروندان دانمارکی و یا برای انجام امور تجاری به این کشور سفر کنند.دولت دانمارک قرار است روز بیست و نهم ماه جاری محدودیت‌های فعلی را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد و در صورت لزوم تصمیم‌های جدیدی را در این خصوص اتخاذ کند.

فنلاند

مرزهای زمینی فنلاند دست کم تا ۱۴ ژوئن بسته خواهد بود. دولت فنلاند با این حال از اواسط ماه جاری میلادی مرزهای این کشور را به روی کارگران حوزه شنگن باز کرد.

فرانسه

فرانسه نیز مرزهای خود را تا پانزدهم ژوئن بسته نگاه خواهد داشت؛ با این وجود به شهروندان اتحادیه اروپا،‌ آندورا، انگلیس، ایسلند، لیختن‌اشتاین، موناکو، نروژ، سوئیس، سن مارینو و واتیکان که اقامتگاهی در فرانسه داشته و یا از این کشور برای ترانزیت جهت بازگشت به خانه استفاده کنند اجازه ورود داده خواهد شد.کارگران فصلی و شهروندان اتحادیه اروپا که برای یک شرکت مستقر در فرانسه کار می کنند نیز از محدودیت‌های در نظر گرفته شده معاف هستند.فرانسه در حال حاضر به هیچ مسافری از کشورهای خارج اتحادیه اروپا اجازه ورود نمی دهد.

آلمان

برغم کاهش محدودیت‌ها در مرزهای آلمان، مسافرانی که قصد ورود به این کشور را داشته باشند باید دلیلی قانع کننده ارائه دهند.مرزهای آلمان با اتریش، سوئیس، فرانسه و دانمارک همچنان تحت کنترل قرار دارد و مسافرانی که از طریق هوایی بخواهند از ایتالیا و اسپانیا وارد این کشور شوند، تا ۱۵ ژوئن باید محدودیت‌های درنظر گرفته شده را در نظر داشته باشند.شهروندان اتحادیه اروپا،‌ بریتانیا، لیختن‌اشتاین، سوئیس، نروژ و ایسلند و اعضای خانواده این شهروندان که ساکن آلمان هستند مجازند به محل زندگی خود باز گردند و یا از آلمان به کشور خود سفر کنند. آندسته از شهروندانی که در آلمان زندگی نمی‌کنند نیز می توانند از این کشور برای بازگشت به کشورهای خود استفاده کنند.

یونان

مرزهای یونان روز پانزدهم ژوئن تنها به روی شهروندان کشورهای آلمان، اسرائیل،‌ قبرس، و کشورهای حوزه بالکان و بالتیک باز خواهند شد.دولت یونان اعلام کرده که جهانگردان خارجی از اول ماه ژوئیه، زمان از سرگیری پروازهای بین‌المللی بدون آنکه نیازی به انجام آزمایش تشخیص کووید یا ماندن در قرنطینه داشته باشند، می توانند وارد کشور شوند اما در صورت لزوم کنترل‌های بهداشتی برای برخی مسافران انجام خواهد شد.

مجارستان

مرزهای مجارستان با رومانی باز است و از روز چهارشنبه ۲۷ مه مرزهای این کشور با اسلوواکی و جمهوری چک نیز با در نظرگرفتن محدودیت‌هایی باز گشایی شده است.

ایسلند

ایسلند قرار است مرزهای خود را از روز پانزدهم ماه ژوئن بازگشایی کند.جهانگردان پس از ورود به ایسلند مورد آزمایش قرار می‌گیرند. نتیجه آزمایش انجام شده ساعاتی بعد از طریق پیام تلفنی و اپلیکیشن‌های مخصوص به اطلاع توریست‌ها خواهد رسید.

ایرلند

مقامات بهداشتی در ایرلند اعلام کرده‌اند که هر مسافری به جز شهروندان ایرلند شمالی پس از ورود وارد یک دوره چهارده روزه را در قرنطینه سپری کند.

ایتالیا

ایتالیا پس از گذرندان یک دوره بسیار سخت از حیث شیوع بیماری کووید ۱۹ که با قرنطینه عمومی از نهم مارس گذشته همراه بود قرار است از روز سوم ژوئن مرزهای خود را به روی شهروندان اتحادیه اروپا، انگلیس، حوزه شنگن، آندورا و موناکو باز کند.

مسئولان برخی مناطق توریستی این کشور اعلام کرده‌اند برای پیش‌گیری از شیوع مجدد ویروس،‌ ممکن است تدابیر احتیاطی ویژه‌ای در نظر بگیرند که درخواست برگه گواهی سلامت و یا انجام تست‌ پزشکی به روی گردشگران در بدو ورود از جمله آنها است.

دولت محلی در منطقه توسکانی اعلام کرده که هر بازدید کننده از خارج این منطقه و یا از کشوری دیگر باید پس از ورود ۱۴ روز قرنطینه شود. هنوز مشخص نیست که مسئولان این منطقه تا پیش از سوم ژوئن دستورالعمل یاد شده را مورد تجدید نظر قرار می‌دهند یا خیر.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها