رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503254

روایتی تازه از لحظه شهادت نسیم افغانی

ساعت24- حسین رمضانی، همرزم نسیم افغانی، روایتی از نحوه شهادت این شهید را در عملیات والفجر ۱ بازگو کرد.

افغانستانی
حسین رمضانی‌ثانی، همرزم نسیم افغانی، شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس که پیکرش پس از ۳۸ سال از شهادت، چندی پیش توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف و شناسایی شد، نحوه شهادت او را بازگو کرد.

رمضانی‌ثانی، در خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس به حضور این شهید در لشکر ۵ نصر خراسان اشاره کرد و گفت: «شب ۲۲ فروردین سال ۶۲ که عملیات والفجر ۱ شروع شد گردان ما با حضور شهید نسیم وارد عمل شد. اما متاسفانه نیروها راه را گم کردند و شب تا صبح راه رفتیم تا اینکه نزدیک صبح به محور رسیدیم. از طریق بی‌سیم کسب تکلیف کردیم و گفتند باید حمله کنید، چرا که محورهای چپ و راست ما عمل کرده بودند.»

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: «من بی سیم چی شهید آخوندی بودم. در همان لحظات اول بسیاری از بچه‌ها شهید شدند. مابقی تا نزدیکی تپه‌ای که عراقی‌ها روی آن بودند رفتند سنگر گرفتند. مجبور شدیم خودمان را به تپه بچسبانیم تا از تیررس تیربارچی عراقی در امان بمانیم. از طرف دیگر ۳۰ تن از نیروها، عراقی‌ها را دور زدند و از تپه بالا رفتند، اما در اواسط مسیر زمین‌گیر شدند و با آتش تیربارچی دشمن همه به شهادت رسیدند.»

او با اشاره به نحوه شهادت نسیم افغانی گفت: «در این زمان شهید آخوندی فرمانده گردان، به نسیم افغانی گفت این تو و این میدان، ببینم چه می‌کنی، نسیم آرپی چی زن بود، آرپی جی را مسلح کرد، اما تا بلند شد که به دشمن شلیک کند، مورد هدف قرار گرفت و به گوشه‌ای پرتاب شد.»

رمضانی‌ثانی ادامه داد: «شهیدی، چون نسیم افغانی، نگرشی فراتر از یک کشور و منطقه داشت. او یک سال در منطقه بود و این نگاه بلند او را می‌رساند.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها