رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506087

پیش بینی چهره کودک قبل از تولد!

ساعت24-یک شرکت ادعا می کند که به کمک DNA پدر و مادر می تواند چهره کودک آنها را قبل از تولد پیش بینی کند

خبر
به تازگی یک استارتاپ به نام"بیبی گلیمپس"(BABYGlimpse) راه اندازی شده که از "دی.‌ان.‌ای"(DNA)برای پیش‌بینی ویژگی‌هایی که یک کودک به ارث می‌برد استفاده می‌کند.

ما دارای دو نسخه از هر ژن هستیم، زیرا از هر یک از والدین خود یک نسخه را به ارث می‌بریم و این دو ژن برای تشکیل ما با یکدیگر ادغام می‌شوند.

اما حتی صفات ظاهری ساده نیز بر اساس دی.‌ان.‌ای قابل تشخیص نیستند زیرا به عنوان مثال تغییرات ژنتیکی که سالیان قبل رخ داده است علت اصلی رنگ آبی در چشم انسان است.
محققان این شرکت ادعا می‌کنند که از یادگیری ماشینی و شبکه‌های عصبی برای ایجاد دقیق ترین نمرات خطر پلی ژنیک(چند ژنی) استفاده کرده‌اند.

به عبارت دیگر، آنها از الگوریتم‌های فانتزی برای پیش‌بینی اینکه چگونه تمام ژن‌های مختلف شما ممکن است با ژن‌های شریک زندگی شما ارتباط برقرار کنند، استفاده کرده‌اند.
این شرکت می‌گوید که در این روش جدید ویژگی‌هایی از قبیل ظاهر فیزیکی و اجدادی و همچنین چیزهایی مانند آلرژی و شخصیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و به جای اینکه بگویند که شما و همسرتان قطعا یک بچه با چشم آبی خواهید داشت، می‌گویند که به احتمال 50٪ آنها دارای چشم های آبی خواهند بود و نسبت به چه چیزهایی حساسیت خواهد داشت.

با این حال، این شرکت پیش از این اعلام کرده که فناوری جدید آنها نبایست چیزی فراتر از یک سرگرمی برای والدین باشد.

این شرکت در وبسایت خود می‌نویسد: "شما نتیجه میلیاردها تعاملات زنجیره‌ای ناشناخته هستید که در بدن شما رخ می دهد. ما دی.‌ان.‌ای شما را تفسیر می‌کنیم، اما در این زمینه نمی‌توان نقشی که محیط زیست و شانس در گذشته، حال و آینده فرد بازی می‌کند را نادیده گرفت."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها