رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506088

جسد انسان پس از مرگ تا چه مدت حرکت میکند؟

ساعت24-دانشمندان استرالیا دریافتند که جسد انسان ۱۷ ماه پس از اعلام مرگ آنها همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهد

جسد
نویسنده مایک کلاجروسی در سایت بیگ‌تینک نتایج یک مطالعه جدید را بررسی کرده است و نتیجه گرفته است که اجساد بیش از یک سال پس از مرگ به حرکت خود ادامه می‌دهند. گزارش با چند نتیجه گیری اصلی آغاز شد:


دانشمندان استرالیا دریافتند که اجساد ۱۷ ماه پس از اعلام مرگ آنها همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهد. این محققان از یک تکنیک برای عکسبرداری روزانه هر سی دقیقه برای نظارت بر حرکت استفاده می کردند. این مطالعه ممکن است به تعیین دقیق‌تر زمان مرگ کمک کند.

نویسنده می گوید: ما هر روز چیزهای جدیدتری در مورد مرگ می آموزیم. بسیار گفته شده است و نظریه هایی درباره مرز بین زندگی و پس از مرگ ساخته شده است. و در حالی که هر فرد و هر فرهنگی ایده‌ها و فلسفه‌ی منحصر به فرد خود را در مورد این موضوع دارد، ما اکنون شروع به یادگیری واقعیت‌های علمی بسیاری در مورد شکل بدنی متوفی کرده‌ایم. وی می افزاید: «یک دانشمند استرالیایی دریافته است که بدن انسان بیش از یک سال پس از اعلام مرگ، به حرکت خود ادامه می‌دهد. این نتایج می‌تواند در طیف وسیعی از زمینه‌ها، از آسیب شناسی گرفته تا جرم شناسی، تأثیر داشته باشد.»

اجساد به مدت ۱۷ ماه در حال حرکت هستند!

محقق استرالیایی آلیسون ویلسون به مدت ۱۷ ماه حرکات بدن را مورد مطالعه و تصویربرداری قرار داد و اخیراً با آژانس فرانس-پرس در مورد جزئیات تکان‌دهنده این کشف صحبت کرد. آلیسون و تیم وی یک دوربین را به مدت ۱۷ ماه در مرکز تحقیقات استرالیا قرار دادند تا در طول روز هر ۳۰ دقیقه از جسد عکس بگیرند و متوجه شدند که بدن در طول ۱۷ ماه همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهد. آلیسون می‌گوید: ما دریافتیم که بازوها به وضوح در حال حرکت هستند. بازوهایی که در کنار بدن ممتد بودند، به حرکت درآمدند.

مایک گفت: محققان انتظار داشتند در مراحل اولیه تجزیه بدن نوعی حرکات انجام شود. اما آلیسون اظهار داشت که حرکت مداوم کاملاً تیم را متحیر کرده است. ما فکر می‌کردیم که این جنبش مربوط به روند تجزیه است؛ بدن سفت می‌شود و رباط‌ها خشک می‌شوند. در یک مطالعه، دریافتیم که بازوهای ممتد در اطراف بدن خم شده و روی خاصره قرار گرفته‌اند. موضوع تحقیق و پژوهش تیم تحقیقات، یک جسد در مزرعه اجساد در حومه سیدنی بود. ویلسون برای بررسی از جسد هر ماه سوار هواپیما می‌شد و نتایج تحقیقات وی اخیراً در مجله بین المللی پزشکی قانونی منتشر شد.

فواید این مطالعه

مایک از محققان این پژوهش نقل می‌کند که درک این حرکت پس از مرگ و بررسی میزان تجزیه ممکن است به برآورد دقیق‌تر زمان مرگ کمک کند. به گفته این تیم، به عنوان مثال پلیس با تعیین یک بازه زمانی معین برای مفقودین، می‌تواند آن را به اجساد ناشناس مرتبط کند، و از مزیت این تحقیق بهره‌مند بشود.

به گفته این پزشک، درک این میزان تجزیه در محیط استرالیا برای پلیس، برای پزشکی قانونی و آسیب شناسان برای کمک به شناسایی قربانیان ناشناس و تحقیقات جنایی مهم است.

مایک با بیان این جمله نتیجه می گیرد: در حالی که دانشمندان هیچ مدرک علمی برای احضار روح پیدا نکرده‌اند، کشف جدید ادراک تازه‌ای از آنچه برای اجساد پس از مرگ اتفاق می‌افتد را فراهم می‌کند.

سیمرغ

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها