رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507367

هشدار در مورد مصرف قرص‌های ضدبارداری

ساعت 24 محققان آمریکایی به تازگی به زنانی که قرص‌های ضدبارداری مصرف می‌کنند و یا کسانی که تحت هورمون‌درمانی جایگزین هستند، هشدار داده‌اند که هرچه سریع‌تر این درمان‌ها را در دوران اپیدمی ترک کنند.

دارو
r /> به گزارش نشرینه بریتانیایی میرور، این گروه از زنان، در صورت ابتلا به کووید۱۹، بیشتر در معرض لخته شدن خون و مرگ ناشی از آن قرار می‌گیرند.در حال حاضر ثابت شده که برخی از انواع قرص‌های ضدبارداری می‌توانند خطر لخته‌شدن خون را افزایش دهند. اما محققان می‌گویند آلوده بودن به کووید۱۹ باعث می‌شود خطر لخته شدن خون چند برابر شود. این تحقیقات نشان داده قرص‌های ضدبارداری حاوی استروژن هستند که می‌توانند عروق را باریک کنند.پیش از این متخصصان هشدار داده بودند که تا یک سوم از بیمارانی که به طور جدی با کووید۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند، در حال ابتلا به ترومبوز یا لخته‌شدن خون هستند.

دکتر دانیل اسپرت، نویسنده این مطالعه، از مرکز پزشکی ماین در پورتلند گفت: از آنجا که زنان باردار نیز در معرض خطر لخته شدن خون ناشی از کووید۱۹ هستند، بر اساس نتایج این مطالعه باید مشخص شود آیا آنها باید درمان‌های ضد انعقادی دریافت کنند؟

قرص‌های ضدبارداری با وجود گزینه‌های دیگری مانند تزریق و ایمپلنت، محبوب‌ترین روش پیشگیری از بارداری در بریتانیا هستند. با وجود عوارض جانبی احتمالی، اعم از افسردگی و تغییرات خلقی، بیش از ۳ میلیون زن بریتانیایی این قرص‌ها را مصرف می‌کنند.

برای درمان دردهای مزمن، سراغ مسکن‌های ضد درد نروید
متخصصان بریتانیایی می‌گویند مسکن‌های ضد درد از قبیل پاراستامول، بنزودیازپین‌ها یا مواد افیونی، آسپرین و ایبوپروفن برای درمان دردهای مزمن مناسب نیستند.

به گزارش گاردین، انستیتوی ملی سلامت و تعالی مراقبت بریتانیا (NICE)، اعلام کرده که این داروها نه تنها هیچ سودی برای بیمار ندارند بلکه در طولانی‌مدت باعث آسیب‌های احتمالی از جمله اعتیاد می‌شوند.

درد مزمن با دردهای عادی متفاوت است و بدن حتی پس از بهبود آسیب نیز به فرستادن سیگنال‌های درد ادامه می‌دهد. این نوع درد ممکن است چندین هفته تا چندین سال ادامه یابد. برخی از شایع‌ترین دردهای مزمن عبارتند از سردرد، دردهای پس از جراحی، دردهای پس از وقوع ضربه، کمردرد، درد آرتریت، دردهای ناشی از آسیب عصبی و دردهای روان‌تنی.

به گفته متخصصان، در حالی که بیماران انتظار دارند درد آنها تشخیص واضح و معالجه موثری داشته باشد، اما مدیریت این دردها برای پزشکان بسیار چالش‌برانگیز بوده و عدم تطابق میان انتظارات بیمار و نتایج درمانی می‌تواند بر رابطه میان متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و بیماران تأثیر بگذارد، که نتیجه احتمالی آن تجویز داروهای بی‌اثر اما مضر است.

متخصصان همچنین هشدار داده‌اند که داروهای ضد صرع از جمله گاباپنتینوئیدها، بی‌حس‌کننده‌های موضعی، کتامین، کورتون و... به افراد برای مدیریت درد مزمن نباید ارائه شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها