رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507474

دلار در پرتگاه قرار گرفت

ساعت 24-اقتصادانان بر این باورند که افزایش شدید قیمت طلا که از 2 هزار دلار از هر اونس عبور کرده تهدید جدی برای دلار است که آن را با تعبیر افتادن سنگ از پرتگاه تعبیر کردند.

پتر شف تحلیل گر اقتصادی، گفت: قیمت طلا به نقطه عطف تاریخی خود رسیده و برای نخستین بار از 2 هزار دلار در هر اونس عبور کرده است. اکثر مردم واقعا نمی‌دانند که این رشد عجیب چه بلایی سر دلار آمریکا خواهد آورد.

این تحلیل‌گر اقتصادی گفته است در واقع طلا تنها سرمایه‌ای است که به دلیل نرخ بهره منفی حباب ندارد. اما تنها چیزی که باعث تعجب این تحلیلگر در باره افزایش قیمت فلز زرد به بیش از 2 هزار دلار شده این است که چرا این اتفاق زودتر نیفتاده است.

بر اساس اعلام اقتصادانان افزایش قیمت طلا نشان می‌دهد که دلار آمریکا تحت فشار است. دلار اکنون روی آتش است، اما این مسئله دلار به بازارهای مالی و کل اقتصاد تسری می‌یابد و متأسفانه بسیاری از مردم از این موضوع مطلع نیستند.

شف خاطرنشان می‌کند که بحران دلار جدی است و قیمت طلا مانند افتادن سنگی در دره رو به کاهش خواهد بود. زمانی که قیمت طلا همچنان رو به بالاست.

به گفته این اقتصاددان هر چه قیمت طلا صعودی می شود سرمایه گذاری ها به این سمت می رود و دلار بیشتر تحت فشار قرار خواهد گرفت بنابراین از آنجایی که آینده طلا درخشان است دلار بیشتر به سمت سقوط خواهد رفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها