رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513352

جاذبه های دیدنی در شهر ازمیر ترکیه

رپورتاژ تبلیغی / ازمیر یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است ، که بعد از استانبول و آنکارا بیشترین وسعت را داشته و با داشتن فرودگاهی مجهز ، روزانه پذیرای پرواز های متعددی از سراسر دنیاست .

dir="RTL" style="text-align:right">این شهر در غرب کشور ترکیه قرار دارد و به یکی از مقاصد گردشگری ترکیه تبدیل شده و به شهرهای مارماریس . کوش آداسی نزدیک است . این شهر تابستانهای بسیار زیبایی دارد و سواحل آن به یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران تبدیل می شود . این سواحل شنی و طلائی رنگ در کنار آبهای فیروزه ای و کوههای سرسبز منظره شگفت انگیز را پیش روی بیننده قرار میدهد و به خصوص اغلب گردشگران ازمیر را با شبهای زیبا و پر انرژی آن می شناسند .

در ادامه این مقاله برخی از جاذبه های دیدنی این شهر و مناطق اطراف ازمیر را به شما معرفی خواهیم نمود . پس با ما همراه باشید :

موقعیت شهر ازمیر

شهر ازمیر با استانبول حدود چهارصد و هفتاد کیلومتر فاصله دارد و طی نمودن این مسافت حدودا پنج الی شش ساعت به طول می انجامد . و فاصله شهر ازمیر تا آنکارا کمتر از ششصد کیلومتر است و حدود هشت ساعت طول می کشد . کوش آداسی یکی از نزدیک‌ترین همسایگان این شهر است که حدود یک ساعت و نیم با ازمیر فاصله دارد . باید گفت راحت‌ترین راه دسترسی به شهر ازمیر ، استفاده از پرواز به مقصد فرودگاه بین‌المللی عدنان مندرز است که از آنجا تا مرکز استان، تنها ۴۵ دقیقه زمان است . ازمیر دارای جاذبه های فراوانی است که برخی از پرطرفدارترین آنها بازدید از جزایر اطراف ازمیر و بازارهای این شهر است و همانطور که گفتیم ، شبهای ازمیر بسیار رویایی است و کافه های مختلفی در سطح وجود دارند که میتوانند تا پاسی از شب در ان به خوشگذرانی مشغول باشید .

پارک آبی ازمیر

پیشنهاد می کنیم برای شروع تعطیلاتی دل انگیز و بیادماندنی به پارک آبی ازمیر در تور ازمیر سفر باتو بروید و روزی سراسر شاد و پر هیجان را تجره کنید . پارک آبی ازمیر که ترک ه آن را گومولدور یالی کستل می نامند ، حدودا پنجاه کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و در سی و پنج کیلومتری از فرودگاه عدنان مندرس قرار گرفته است . در این مجموعه بازی ها و سرگرمیهای مهیجی در انتظارتان خواهد بود به عنوان مثال بیست وسیله بازی و سرسره های مختلف را خواهید دید که تماما طبق استانداردهای بین المللی ساخته شده اند . دسترسی به این مجموعه آسان بوده و در برخی مواقع سرویس حمل و نقل رایگان در اختیارتان خواهد بود. پارک آبی ازمیر در منطقه ای به نام کاظم کارابکیر و محله ارزن واقع شده و در تمام ایام هفته و طول شبانه ‌روز باز می ‌باشد .

باغ وحش ازمیر

باغ وحش ازمیر در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و از همان مان به یکی از جاذبه های پرطرفدار تبدیل شد . هم اکنون بیش از هزار گونه جانور در این باغ وحش زندگی می‌کنند که بیش از یکصد و سی محوطه مجزا برایشان ساخته شده است . اگر همراه فرزندان راهی این سفر شده اید حتما بازدید از این مجموعه را در الویت برنامه های خود قرار دهید زیرا بازدید از این مکان برای آنها آموزنده و سرگرم کننده خواهد بود . باغ وحش ازمیر در منطقه احمد پریشتینا ، محله ازمیر تی آر قرار دارد و دسترسی به آن آسان است .

این مجموعه شبانه روز باز است و اگر شرایط جوی مناسب باشد اجازه بازدید به گردشگران داده می شود . تور ارزان استانبول را در سایت آنلاین رزرو کنید.

مسجد حصار

در کشور ترکیه مساجد تاریخی مختلفی به چشم می خورد که هریک دارای معماری شگفت انگیزی هستند . شهر ازمیر نیز از این قاعده مستثنی نیست و یکی از زیباترین و قدیمی ترن مساجد این شهر را در خود جای داده است . مسجد حصار ازمیر یکی از عظیم‌ترین و زیباترین مساجد کشور ترکیه است که قدمت ساخت آن به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد . و با اینکه بیش از پانصد سال از عمر آن می گذرد ، تا به امروز پابرجا ست . هنگام بازدید از این مسجد ، شاهد هنر و فرهنگ ارزشمند امپراتوری عثمانی خواهید بود . مسجد حصار دارای یک گنبد اصلی و بزرگ در مرکز و هشت ستون در اطراف است. سه گنبد کوچکتر نیز در بخش شمالی گنبد اصلی دیده می‌ شود که به شکوه آن افزوده است . مسجد حصار ازمیر در محله ای به نام کناک واقع شده است .

شهر باستانی افه‌سوس

افه‌سوس یا افسوس یکی از جاذبه های دیدنی در شهر ازمیر است که معمولاً اغلب گردشگران بازدید از آن را در الویت برنامه های خود قرار می دهند. شهر باستانی افه‌سوس در جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و باستان شناسان معتقدند تمدن آن متعلق به بیش از چهارصد سال پیش از میلاد مسیح و دوران نوسنگی است . شهر باستانی افه‌سوس در پیش از میلاد مسیح ، به عنوان دومین شهر بزرگ جهان شناخته می‌شد . باید افزود نیایشگاه آرتمیس که بعنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان شناخته می‌ شود در این منطقه قرار داشته است . همچنین تور آنتالیا را از دست ندهید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها