رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521909

پوتین: سیستم انتخاباتی آمریکا مشکل دارد

ساعت 24- رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به مشکلاتی که در سیستم انتخاباتی ایالات متحده وجود دارد و جهان و خود آمریکایی‌ها به آن واقفند، گفت: اقدام رسمی در تبریک‌گفتن به پیروز انتخابات، باعث تیره‌تر شدن روابط بد کنونی مسکو و واشنگتن نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز در مصاحبه با برنامه مستند "مسکو. کرملین. پوتین" از شبکه اول تلویزیون روسیه، با مشکل‌دار خواندن سیستم انتخاباتی در ایالات متحده، توضیح داد که چرا هنوز به پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک نگفته است. به‌عقیده وی، به تعویق افتادن چنین اقدام کاملاً رسمی، باعث بدتر شدن روابط مسکو و واشنگتن که اکنون هم بد است، نخواهد شد.

پوتین در پاسخ به این سؤال که آیا تأخیر در تبریک گفتن به رئیس جمهور منتخب ایالات متحده از طرف روسیه، باعث بدتر شدن روابط با واشنگتن نخواهد شد، پاسخ داد: «شما نمی‌توانید یک رابطه تخریب‌شده را خراب کنید، برای اینکه این روابط از قبل خراب شده استرئیس جمهوری روسیه اطمینان داد: «ما به همه احترام می‌گزاریم: هم رئیس جمهور فعلی ــ دونالد ترامپ و هم نامزد این سمت ــ آقای جوزف بایدن، بنابراین مشکلی برای ما وجود ندارد، البته کارهای کاملاً رسمی باید مطابق با روال تعیین و جنبه قانونی قضیه انجام شود، در این رابطه هیچ دلیل خاص و هیچ چیز غیرعادی وجود ندارد که بخواهد تیره‌ترکننده بیشتر روابط ما باشد، این جنبه کاملاً رسمی این قضیه استوی همچنین ابراز عقیده کرد: «درباره دیگران و کسانی که تبریک می‌گویند، باید بگویم که هر فردی بر اساس تجربه خود و بر اساس کاری که فکر می‌کند درست است، عمل می‌کند.»، رئیس جمهور روسیه در عین حال یادآور شد که «در دوره انتخابات قبلی آمریکا همه به خانم هیلاری کلینتون تبریک گفتند و بعداً مشخص شد که دونالد ترامپ برنده شده استولادیمیر پوتین تأکید کرد: مقامات روسیه آماده همکاری با هر رئیس جمهور منتخبی در آمریکا هستند و در عین حال، مهم است که صبر کنیم تا نتایج نهایی انتخابات ایالات متحده مشخص شود و "تقابل سیاسی داخلی" پایان یابد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها