رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 532916

بازدید از کاخ های استانبول

رپورتاژ تبلیغی / شهر استانبول یکی پر طرفدارترین شهرهای توریستی دنیاست که با وجود جاذبه های دیدنی فراوان و همچنین تعداد زیادی موزه و امکان فرهنگی دیگر به پایتخت فرهنگی قاره اروپا تبدیل شده است . این شهر زیبا در لیست برترین شهر های دنیا قرار گرفته است و سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است .

شهر استانبول دارای کاخ های با شکوه ، مساجد زیبا ، موزه های مختلف ، بازار های سنتی و همچنین مراکز خرید مدرن و متنوع است که حتی نام بردن همه آن ها کار دشواری خواهد بود . اما از میان همه جاذبه های این شهر کاخ توپکاپی ، کاخ دولما باغچه ، کاخ بیلریی و کاخ کوچوک سو از شهر بسیاری برخوردار اند و همچنین بازدید از مساجد شگفت انگیزی مانند مسجد سلطان احمد و مسجد و موزه ایاصوفیا و مسجد سلیمانیه در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد . و همه اینها تنها بخشی از آثار تاریخی در این شهر اند . برای بازدید از دیدنی های این شهر به زمان بسیار زیادی نیاز خواهید داشت و حتی اگر ماه ها در این شهر بچرخید هر بار با جاذبه ای جدید روبرو خواهید شد .

موزه های شهر استانبول نیز دارای شهرت بسیاری هستند و از این میان همه آن ها موزه حاجیا صوفیا و دژ اروپایی یا روملی حصاری ، موزه سنت ایرنه ، چینعلی کوشک ، و موزه هنرهای اسلامی ، موزه فرش ، موزه موزائیک ، موزه هنرهای زیبا از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و ارزش بارها دیدن را دارند .

در ادامه مطلب به شرح برخی از معروف ترین دیدنی های این شهر بسنده می کنیم و اطلاعاتی هرچند مختصر در اختیارتان قرار خواهیم داد .

بازدید از کاخ باشکوه توپکاپی

کاخ توپکاپی در رزرو تور استانبول ارزان قیمت از جمله بناهای باشکوه و تاریخی شهر استانبول است که برای قرن ها محل زندگی و فرمانروایی قدرتمندترین سلاطین این سلسه بوده است . توپکاپی در محل اتصال تنگه بسفر و دریای مرمره و خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار گرفته است و از این در بهترین نقطه شهر استانبول واقع شده است و به همین خاطر دارای چشم اندازی بسیار شگفت انگیز است . کاخ باشکوه توپکاپی به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد و مابین قرون پانزدهم تا نوزدهم میلادی مقر فرماندهی و اقامت سلاطین بزرگ عثمانی بود و خود سلطان محمد تا سال 1481 میلادی در آن زندگی می کرد .

به گزارش سفر باتو ، این بنا از بخش های مختلفی تشکیل شده که بازدید اجمالی از آن ساعت ها زمان می برد . در سمت راست این کاخ درختان سرو تنومندی به چشن می خورند که منظره ای خیره کننده را پدید آورده اند و همچنین مطبخ های کاخ نیز در همین مکان قرار دارند . و در قسمت چپ کاخ نیز حرمسرای پادشاهان قرار دارد که همه همسران و فرزندان سلاطین در این مکان زندگی می کردند . این بخش از جمله بخش های جذاب این کاخ است . بخش دیگر این کاخ شامل مرکز اجتماعات در مراسم های مهم بوده و کتابخانه احمد سوم نیز در این مکان به چشم می خورد . همچنین موزه ای از لوازم شخصی سلاطین و خانواده سلطنتی و جواهرات بسیار نفیس و ارزشمند آن ها وجود دارد که بخش جذاب و سرگرم کننده بعدی است . موزه کاخ توپکاپی یکی از ارزشمندترین موزه های این شهر است و در آن بیش از دویست هزار سند تاریخی و هشتاد و شش هزار کتاب خطی نگهداری می گردد .

خرید لباس از مراکز کیش
در جزیره کیش مراکز خرید و بازارهای سنتی متعددی وجود دارد که انواع کالا و لباس و پوشاک از برندهای مختلف داخلی و خارجی را ارائه می دهند و گردشگران زیادی با مراجعه به این مراکز این اجناس را می خرند و به عنوان سوغاتی هدیه می دهند.

صنایع دستی دریایی
اگر قصد سفر به کیش با تور کیش و یا به صورت جداگانه و معمولی را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از صنایع دستی دریایی این جزیره اعجاب انگیز به عنوان سوغاتی و یادگاری تهیه کنید. قرار گیری جزیره کیش در کنار آب های نیلگون خلیج فارس موجب شده که صنعت تولید صنایع دستی دریایی در آن خیلی رواج داشته باشد. معمولا زنان و دختران کیش با استفاده از صدف،گوش ماهی، مرجان، حلزون و بقایای آبزیان که در ساحل وجود دارد اشیا تزئینی و کاربردی بسیار زیبایی درست می کنند که در میان گردشگران طرفداران بسیاری دارند.
انواع لباس های محلی و جنوبی
جزیره کیش نیز همانند سایر نقاط ایران دارای لباس های محلی زیبایی است که بسیار جذاب و خاص هستند. این لباس ها به دلیل شرایط آب و هوایی این ناحیه معمولا نخی و خنک هستند و می توانند سوغات بسیار مناسبی باشند.
صنایع گلیم بافی
گلیم بافی در خطه جنوب قدمتی دیرینه دارد و مردم این منطقه سالیان طولانی است که به تولید فرش و پارچه های رنگی مشغول هستند. تنوع طرح و رنگ گلیم های این منطقه بسیار بالا است و با قیمت مناسبی عرضه می شوند. معمولا گردشگران داخلی و خارجی که به جزیره کیش سفر می کنند از گلیم های جزیره به عنوان سوغاتی خریداری می کنند.

نان محلی
علاوه بر انواع صنایع دستی جزیره کیش در قیمت تور کیش لحظه آخری آفر دار سوغاتی های خوراکی خوشمزه ای نیز دارد که نان محلی این خطه یکی از آن ها است. تنوع نان های محلی که در جزیره پخته می شود بالا است و حدود 10 نوع نان محلی با عطر و طعمی بی نظیرطبخ می گردد. گردشگران می توانند این نان های خوشمزه را از نانوایی های سنتی و شیرینی فروشی ها تهیه کنند و به عنوان سوغاتی به شهر خود ببرند.
کیک سنتی هلر
اگر به بازدید از روستا هلر در 18 کیلومتری جزیره کیش بروید شیرینی پزی هایی را مشاهده می کنید که کیک سنتی هلر که بسیار خوش طعم است را ارائه می دهند . این شیرینی های خشک می تواند سوغاتی بسیار خوشمزه و مناسبی برای دوستان تان باشد.

خرما
خطه جنوب و سوغات خرما آن شهرتی جهانی دارد. رطب های این منطقه طعم شیرین بی نظیری دارند و خیلی مقوی هستند. رطب های درجه یک و شیرینی هایی که از این رطب ها تهیه می شود از دیگر سوغاتی های پر طرفدار و معروف جزیره کیش است که گردشگران معمولا به عنوان سوغات به شهر خود می برند. علاوه بر خرما گردشگران می توانند انواع شیره های باکیفیت را نیز از فروشگاه های این جزیره با قیمتی مناسب خریداری نمایند. تنوع خرماهایی که در خطه جنوب وجود دارد بالا است و هر کدام دارای طعم و خواص متفاوتی می باشند.
سخن پایانی
قیمت تور کیش متنوع است و با جستجو در تورها می توانید یک تور با قیمت مناسب رزرو نمایید تا ضمن بازدید از جاذبه های دیدنی این جزیره از سوغاتی های بی نظیر آن نیز برای دوستان خود خریداری نمایید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها