رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 534239

جریمه جدید برای تاخیر در ثبت‌نام کنکور!

ساعت24- سخنگوی سازمان سنجش گفت: طبق مصوبه هیات دولت داوطلبانی که با تاخیر در آزمون‌های سراسری ثبت نام کنند موظفند علاوه بر هزینه اصلی ثبت نام، ۱۲۰ هزار تومان هم هزینه دیرکرد پرداخت کنند. خانم زرین آمیزی در واکنش به غیر منصفانه خواندن هزینه دیرکرد ۱۲۰ هزار تومانی افزود: شاید در نگاه اول غیرمنصفانه باشد، اما تبعات این دیرکرد بسیاری از بخش های اجرایی را درگیر می کتد و باید به یک شکلی هزینه هایی که به سیستم ها تحمیل می شود جبران شود.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: طبق مصوبه هیات دولت داوطلبانی که با تاخیر در آزمون‌های سراسری ثبت نام کنند موظفند علاوه بر هزینه اصلی ثبت نام، ۱۲۰ هزار تومان هم هزینه دیرکرد پرداخت کنند.

خانم فاطمه زرین آمیزی با بیان اینکه ما هر سال برای هزینه ثبت نام آزمون هایمان از هیات دولت مصوبه می گیریم و بر اساس آن هزینه ثبت نام را در دفترچه ثبت نامی اعلام می کنیم افزود: امسال هیات دولت مصوب کرد برای ثبت نام های با تاخیر علاوه بر هزینه ثبت نام اصلی، داوطلب موظف است ۱۲۰ هزار تومان هم هزینه دیرکرد واریز کند.

وی همچنین درخصوص اینکه این مبالغ صرف چه اموری می شود، گفت: این مصوبه دولت برای تمام آزمون های سراسری است که توسط سازمان سنجش انجام می شود، اما هزینه اصلی ثبت نام و ۱۲۰ هزار تومان هزینه دیرکرد، طبق روال گذشته به حساب خزانه دولت واریز می شود و سازمان سنجش اصلا در این زمینه ذینفع نیست.

خانم زرین آمیزی در واکنش به غیر منصفانه خواندن هزینه دیرکرد ۱۲۰ هزار تومانی افزود: شاید در نگاه اول غیرمنصفانه باشد، اما تبعات این دیرکرد بسیاری از بخش های اجرایی را درگیر می کتد و باید به یک شکلی هزینه هایی که به سیستم ها تحمیل می شود جبران شود.

اخذ هزینه دیرکرد برای ثبت نام در آزمون های سراسری بدون اعلام قبلی و همگانی بوده است. به داوطلبان ادامه تحصیل توصیه می شود در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام کنند تا کار به تمدید مهلت ثبت نام و جریمه دیرکرد نرسد.

هزینه مصوب برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، نود هزار و ۸۵۰ تومان بوده که این هزینه در ثبت نام های با تاخیر به ۲۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.

کنکور دکتری ۱۴۰۰ در موعد مقرر برگزار می شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص درخواست برخی داوطلبان آزمون دکتری برای تغییر زمان این آزمون، گفت: آزمون دکتری سال 1400 در موعد مقرر برگزار می شود.

قرار است کنکور دکتری ۱۴۰۰ در تاریخ ۱۵ اسفند برگزار شود اما در این میان برخی داوطلبان مخالف برگزاری این آزمون در زمان مقرر هستند و عنوان می کنند که کنکور دکتری ۱۴۰۰ در ۱۵ اسفند با کمتر از چند ماه فاصله نسبت به کنکور سال ۹۹، برخلاف روال سال های قبل برگزار می شود که خواستار به تعویق افتادن این آزمون به فروردین یا اردیبهشت سال بعد هستند.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این باره به خبرنگار فارس، گفت: آزمون در زمان مقرر برگزار می شود.

وی افزود: اطلاع رسانی و ثبت نام طبق روال هر ساله انجام شده و تغییر محسوسی در آزمون دکتری ۱۴۰۰ نداشته ایم که داوطلبان از آن بی اطلاع باشند؛ بنابراین آزمون طبق روال هر سال در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار رسمی و قطعی کل آمار ثبت نام کنندگان در کنکور دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه ها ۱۷۹ هزار و ۱۹۲ نفر است.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته نتایج اولیه و انتخاب رشته اینترنتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دهه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ منتشر و انجام می شود؛ همچنین نتایج نهایی این آزمون در نیمه اول شهریور ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها