رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542985

جمعیت قاره‌های جهان در سال ۲۰۲۱

ساعت24- از سال ۲۰۱۷، جمعیت جهانی به بیش از ۷.۵ میلیارد نفر رسیده است که قاره‌های پرجمعیت آفریقا، آمریکای شمالی و جنوبی، آسیا، اروپا و استرالیا یا اقیانوسیه را در بر می‌گیرد. دو کشور پرجمعیت جهان، یعنی چین و هند در آسیا قرار دارند و به عبارتی قاره آسیا با جمعیتی بیش از ۴.۵ میلیارد نفر بزرگترین قاره محسوب می‌شود.

به نقل از وردنیوز، در جهان هفت قاره، آفریقا، جنوبگان، آسیا، استرالیا، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی وجود دارد.

در قاره استرالیا یا اقیانوسیه (کوچکترین قاره) حدود ۴۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند. این قاره نمونه خوبی از تعریف یک قاره مرکب است، زیرا شامل مناطق پلی‌نزی (گروهی از ۱۰۰۰ جزیره در اقیانوس آرام)، میکرونزی (کشور مستقل و وابسته به ایالات متحده آمریکا در غرب اقیانوس آرام) و مِلانِزی (ناحیه‌ای که از کناره غربی اقیانوس آرام شرقی تا دریای آرافورا در شمال و شمال‌شرقی استرالیا ادامه دارد) است و به‌عنوان منطقه‌ای بین قاره آمریکا و آسیا تعریف می‌شود. اگر این مناطق کنار گذاشته شوند و فقط استرالیا و نیوزیلند شمارش شوند، جمعیت کل به زیر ۳۰ میلیون نفر کاهش می‌یابد.

قابل توجه است که در سال ۲۰۱۷ از بین تمام قاره‌ها، تنها اروپای جنوبی و شرقی دارای نرخ رشد منفی- اروپای جنوبی منفی ۱۲ درصد و اروپای شرقی منفی ۱۵ درصد- بود. در تمام اروپا، افزایش جمعیت ۰.۰۸ درصد بوده که کمترین میزان رشد در قاره‌هاست. اگرچه تراکم جمعیت اروپای غربی همچنان ۱۷۸.۳۱ در هر کیلومتر مربع است، اما تمام مناطق آفریقا با افزایش ۲.۵ تا ۳ درصدی در سراسر آفریقای مرکزی، شرقی، غربی و کشورهای جنوب آفریقا، نرخ رشد جمعیت قابل توجهی را نشان می‌دهند.

قاره آسیا با نرخ رشد ۰.۸۳ درصد، ۵۹.۴۱ درصد جمعیت جهان، آفریقا با نرخ رشد ۲.۴۵ درصد، ۱۷.۴۴ درصد جمعیت جهان، قاره اروپا با نرخ رشد ۰.۰۲ درصد، ۹.۵۱ درصد جمعیت جهان، قاره آمریکای‌شمالی با نرخ رشد ۰.۷۶ درصد، ۷.۵۸ درصد جمعیت جهان، قاره آمریکای‌جنوبی با نرخ رشد ۰.۸۱ درصد، ۵.۵۱ درصد جمعیت جهان و قاره اقیانوسیه با نرخ رشد ۱.۲۷ درصد، ۰.۵۵ درصد جمعیت جهان را دارد.

در این بررسی کشور روسیه با جمعیت ۱۴۵ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۲۵ نرخ رشد منفی ۰.۰۲ درصد، ژاپن با جمعیت ۱۲۶میلیون و ۵۰هزار ۸۰۴ نرخ رشد منفی ۰.۳۴ درصد و ایتالیا با جمعیت ۶۰ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۷۷ نرخ رشد منفی ۰.۱۶ درصد را دارد. همچنین شبه قاره‌های اروپای شرقی و اروپای جنوبی در این جدول نرخ رشد منفی ۰.۱۸ درصد را دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها