رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 544100

خواص لوبیا قرمز | با فواید لوبیا قرمز برای بدنسازی و سلامت قلب آشنا شوید

ساعت24- لوبیا قرمز یکی از پر مصرف ترین حبوبات در غذاهای ما ایرانیان است این حبوبات خارق العاده بمب انرژی هستنددر این مطلب میخواهیم بهخواص آنها اشاره کنیم.

خواص لوبیا قرمز برای گوارش
html>

تاریخچه لوبیا قرمز


لوبیا قرمز اولین بار از پرو آمده است و به لطف تجار هندی ، در سراسر آمریکای جنوبی و مرکزی گسترش یافت. این گیاه توسط اسپانیایی ها در قرن پانزدهم به اروپا آورده شد.

در دوران باستان ، لوبیاقرمز بسیار ارزشمند بود و نه تنها برای غذا استفاده می شد. به عنوان مثال ، در فرانسه ، خانه ها را با تاج گل و دسته گل های او تزئین می کردند. در روم باستان از لوبیا حتی در لوازم آرایشی استفاده می شد - از آنها برای تهیه پودر و سفیدکاری پوست استفاده می شد.

خواص لوبیا قرمز برای لاغری
لاغری با لوبیا قرمز

خواص لوبیا قرمز برای لاغری

لوبیا یک پروتئین قابل هضم است. این یک گزینه عالی برای گوشت برای گیاه خواران و روزه داران است. لوبیا قرمز تا 25٪ پروتئین دارد که از نظر ارزش غذایی از پروتئین گوشت کم ندارد. علاوه بر این ، پروتئین لوبیا 70 - 80٪ جذب می شود.

به لوبیای قرمز لوبیای لاغری میگویند زیرا حاوی مهارکننده های اشتها است و همچنین مانع جذب کربوهیدرات های سریع می شود ، بنابراین میزان کالری وارد شده به بدن را کاهش می دهد.

خواص لوبیا برای قلب
درمان بیماری های قلبی با لوبیا قرمز

خواص لوبیا برای قلب

آرژنین ، موجود در لوبیا قرمز ، در متابولیسم نیتروژن شرکت می کند ، و یک اثر انسولین مانند دارد ، که به کاهش سطح قند خون کمک می کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. اسیدفولیک می تواند سطح هموسیستئین را کاهش دهد ، سطح بالای آن یکی از عوامل بروز بیماری های قلبی و عروقی است. غلظت بالای منیزیم در لوبیا بر گردش خون تأثیر می گذارد.

خواص لوبیا قرمز برای گوارش
هضم غذا به کمک لوبیا قرمز

خواص لوبیا قرمز برای گوارش


فوایدی برای روده ها. لوبیای قرمز سرشار از فیبر است. فیبرهای گیاهی تأثیر مفیدی بر وضعیت دستگاه گوارش دارند ، به پاکسازی روده ها کمک می کنند سموم را از بین می برند. یک لیوان لوبیا نیاز روزانه بدن به فیبر را برآورده می کند.

مزایای مصونیت گوگرد موجود در لوبیا قرمز بر ایمنی تأثیر مثبت دارد و مقاومت بدن را در برابر عفونت افزایش می دهد. خواص آنتی اکسیدانی دفع سموم را تسریع می کند و همچنین باعث بهبود سلامت سیستم ایمنی بدن می شود.

محتوای زیاد ویتامین ها و مواد معدنی. لوبیا حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری برای بدن است.

لوبیای قرمزدارای:

آلومینیوم گوگرد
بور فسفر
پتاسیم آهن
کلسیم ویتامین های گروه B
منیزیم K
مس اسیدهای آمینه

لوبیا یک گزینه عالی برای گوشت برای گیاه خواران و روزه داران است.

عوارض لوبیا قرمز

لوبیا نباید به صورت خام خورده شود زیرا باعث مسمومیت غذایی می شود. لوبیای خام حاوی فازین و فازولوناتیت است ، مواد سمی که با خیساندن لوبیا در آب یا هرگونه عملیات حرارتی به راحتی خنثی می شوند.

- افرادی که از نقرس رنج می برند یا مستعد ابتلا به این بیماری هستند ، باید حبوبات را محدود کنند. این ماده حاوی موادی به نام پورین است. هنگامی که آنها تجزیه می شوند ، اسید اوریک آزاد می شود و کلیه های برخی از افراد نمی توانند آن را دفع کنند. افزایش سطح اسید اوریک می تواند منجر به نقرس شود. همچنین افراد مسن ، کودکان و افراد مبتلا به بیماری های معده و روده ، خوردن لوبیا را محدود کنند. مشکلات گوارشی می تواند منجر به نفخ و گاز پس از خوردن لوبیا شود. هضم این محصول به مدت طولانی انجام می شود ، بنابراین توصیه نمی شود که کمی قبل از خواب لوبیا بخورید ، تا احساس سنگینی در معده ایجاد نشود .

خواص لوبیا قرمز در بدنسازی
لوبیا قرمز در بدنسازی

خواص لوبیا قرمز در بدنسازی

لوبیا بخش بسیار مهمی از رژیم غذایی ورزشکاران ، گیاهخواران و روزه داران است. بدن به پروتئین احتیاج دارد زیرا ماده سازنده پروتئین های خود است. وقتی گوشت از رژیم غذایی حذف شود ، مقدار پروتئین ورودی کاهش می یابد که می تواند با غذاهای گیاهی غنی از پروتئین تنظیم شود. یک وعده حبوبات در حدود 200 گرم حدود 30٪ پروتئین روزانه بدن را تامین می کند

لوبیا به عنوان محصولات رژیمی طبقه بندی می شود. این ماده می تواند از جذب کربوهیدرات های سریع جلوگیری کرده و در نتیجه مانع جذب کالری اضافی شود. مقدار زیادی فیبر به شما امکان می دهد تا احساس سیری را برای مدت طولانی تری حفظ کنید و عناصر کمیاب مختلف به سرعت متابولیسم کمک می کنند. این به کاهش موثر وزن اضافی کمک می کند. با این حال ، از آنجا که سایر مواد ضروری و ویتامین ها تأمین نمی شوند ، هر نوع رژیم غذایی مضر برای بدن مضر است. بنابراین ، توصیه می شود لوبیا را در رژیم غذایی با غذاهای دیگر جایگزین کنید: غلات ، گوشت ، لبنیات ، سبزیجات و میوه ها ، به طوری که رژیم غذایی متنوع باشد.

طرز تهیه لوبیا قرمز

لوبیا در همه غذاهای جهان یافت می شود ؛ غذاهای زیادی از آنها تهیه می شود: از غذاهای رژیمی گرفته تا غذاهای که در خانه درست میکنیم.

قبل از پخت و پز ، لوبیای خشک را برای چند ساعت در آب خیس کرده و سپس برای مدت طولانی می جوشانید. کنسرو لوبیا می تواند پخت و پز را ساده کرده و زمان آن را کوتاه کند ، در حالی که لوبیای کنسرو شده قسمت قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی خود را حفظ می کند.

امیدواریم مطلب خواص لوبیا قرمز برایتان مفید باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها