رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 545273

جاذبه های دیدنی در شهر آنتالیا و سفر به دبی

رپورتاژ تبلیغی / در ابتدا یکی از زیباترین سواحل این شهر را معرفی می کنیم و پیشنهاد می کنیم حین اقامت در آنتالیا حداقل یک روز را به تفریح و خوشگذرانی در امتداد این ساحل اختصاص دهید .

ساحل زیبای کمر در آنتالیا

در ابتدا یکی از زیباترین سواحل این شهر را معرفی می کنیم و پیشنهاد می کنیم حین اقامت در آنتالیا حداقل یک روز را به تفریح و خوشگذرانی در امتداد این ساحل اختصاص دهید . منطقه ساحلی کمر یکی از جاذبه های شگفت انگیز شهر آنتالیا است و حدودا چهل دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد . کمر دارای ساحلی مرجانی است و دارای امکانات رفاهی متعدد ٬ مراکز خرید و کافه و رستوران های متنوع است . اگر کمر را برای بار اول میبینید حتما این حس را خواهید داشت که رویایتان به واقعیت پیوسته و در تکه ای از بهشت قدم می زنید .

این خط ساحلی در امتداد رشته کوه های توروس واقع شده و در مدت زمانی که در این منطقه به تفریح و خوشگذرانی مشغول هستید چشم اندازی زیبا از کوههای سرسبز برابر دیدگانتان قرار می گیرد .

در ادامه تور آنتالیا سفر باتو باید افزود ساحل کمر یکی از پربازدیدترین سواحل شهر آنتالیا بوده و با وجود وسعت کم دارای جاذبه های دیدنی و تفریحات آبی متنوعی است . همانطور که گفتیم این ساحل در چهل کیلومتری از مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته و در اغلب ایام نسبتا خلوت و آرام است .

در نهایت باید اضافه کنیم بازار تفریحات آبی در این منطقه داغ است و می توانید قایق سواری ٬ غواصی و برخی ورزش های پر هیجان را در امتداد این ساحل تجربه کنید .

ساحل سیده

ساحل زیبای شهر سیده Side دارای چشم اندازی زیبا بوده و امکانات رفاهی و تفریحی متنوع موجود در آن سبب جذب بیشتر گردشگران شده است . در امتداد این ساحل مراکز خرید مختلفی به چشم می خورد که برای ادامه گشت و گذار و تهیه سوغاتی بسیار ایده آل هستند . باید افزود فروشگاه های این منطقه تا پاسی از شب باز بوده و به دلیل بندری بودن شهر سیده ٬ قیمت اجناس در اینجا بسیار پایین است . گفتنی است مهم‌ترین مناطق توریستی سیده چلاکلی (cholakli) و کاملیا (Kamelya) نام دارند که هر دو در بخش کوم کوی (KumKōy) قرار گرفته ‌اند .

ساحل المپوس

ساحل المپوس Olimpos نیز بسیار زیباست و در امتداد آن پوشش گیاهی متراکم با گونه های کمیابی وجو دارد . این ساحل دارای کافه‌ها و رستوران‌های متنوع است و برخی از کافه ها میز و صندلی‌های خود را در سایه درختان گذاشته ‌اند و با اینکار لذت صرف غذا و نوشیدنی را چندین برابر نموده اند . جالب است بدانید این منطقه در گذشته شهری ثروتمند بوده و یکی از مهم‌ترین بندرهای کشور ترکیه به حساب می ‌آمد و در گوشه و کنار آن شاهد آثار باستانی ارزشمندی خواهید بود .

جاذبه های دیدنی در شهر شگفت انگیز دبی – امارات

شهر زیبا و شگفت انگیز دبی در تور دبی سفر باتو یکی از زیباترین و البته مدرن ترین شهرهای دنیاست و توانسته در میان ده شهر دیدنی دنیا قرار بگیرد . دبی در دو دهه اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته و در عرصه صنعت توریسم بسیار موفق بوده و هم اکنون سالانه میلیون ها مسافر از سراسر دنیا برای گذران تعطیلات خود به این شهر سفر می کنند . و این پایان ماجرا نیست زیرا اغلب سرمایه گذاران و افراد مشهور ترجیح می دهند در این شهر سرمایه گذاریهای کلان داشته باشند .

نکته جالب اینکه شهر دبی در مجموع کمتر از شش درصد خاک کشور امارات را اشغال نموده و با این حال ، بعد از ابوظبی که پایتخت این کشور است ، دومین شهر بزرگ در میان شیخ‌نشین ‌های هفت‌گانه و یکی از ده شهر پیشرفته دنیاست . دبی بیشترین جمعیت کشور امارات را در خود جای داده و قطب تجارت و بازرگانی این کشور محسوب می شود و نقش بزرگی در اقتصاد این کشور دارد . بهتر است برخی از ویژگی های این شهر شگفت انگیز را به شما معرفی کنیم تا درک بهتر و تصویری روشن تر از دبی در ذهن داشته باشید .

این شهر مدرن سراسر با آسمان خراش ها و برج های سر به فلک کشیده پوشیده شده که سرآمد همه آن ها برج الخلیفه نام دارد که با ارتفاع هشتصد و بیست و هشت متر بلند ترین سازه دنیاست . البته دبی شگفتی این چنینی کم ندارد و جزایر مصنوعی که بر روی آب ساخته شده اند و همچنین بزرگترین مرکز خرید دنیا و آکواریوم نیز در این شهر به چشم می خورد . این شهر در سال ۲۰۰۷ میلادی هشتمین شهر پربازدید جهان نام گرفته و از ان به عنوان پایتخت خرید خاورمیانه نیز نامبرده می شود . شهر دبی دارای مراکز خرید مدرن و بسیار لوکسی است که سر آمد همه آن ها دبی مال نام دارد . این مجموعه همچون شهری شگفت انگیز است و با قدم زدن در آن ساعت ها مبهوت و سرگرم خواهید بود زیرا این مجموعه دارای جاذبه های بصری فراوان است و صدها برند معتبر و مشهور دنیا در آن نمایندگی دارند .

بیشتر بخوانید

البته نباید از طبیعت شگفت انگیز و تاریخ و فرهنگ مردمان این سرزمین غافل شد و پییشنهاد می کنیم نیمی از زمان اقامت خود را به گشت و گذار در سواحل و بر دبی اختصاص دهید و از تماشای موزه ها و اماکن فرهنگی شهر غافل نشوید . در ادامه برخی از جاذبه های شهر دبی را به شما معرفی می کنیم . پس تا انتها با ما همراه باشید :

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها