رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555815

۶۰درصد ساکنان آلمان واکسینه شدند

ساعت24- شمار افرادی که در آلمان حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند به ۵۰ میلیون نفر رسید. نزدیک به ۴۷ درصد بطور کامل واکسینه شده‌اند. شمار مبتلایان پس از یک فروکش چند روزه، دوباره رو به افزایش گذاشته است.

شمار افرادی که در آلمان حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند به ۵۰ میلیون نفر رسید. نزدیک به ۴۷ درصد بطور کامل واکسینه شده‌اند. شمار مبتلایان پس از یک فروکش چند روزه، دوباره رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش موسسه روبرت کخ، تا ظهر روز سه‌شنبه ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) ۴۹ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۴۰۶ نفر در آلمان واکسینه شده‌اند که برابر با ۶۰ درصد کل جمعیت این کشور است.

از این مقدار ۳۸ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۴۷۶ نفر بطور کامل واکسینه شده‌اند که معادل ۴۶.۷ درصد جمعیت آلمان است.

یازده میلیون و ۸۷ هزار و ۹۳۰ نفر معادل ۱۳.۳ درصد نیز یک دوز واکسن دریافت‌ کرده‌اند و در انتظار دریافت دوز دوم هستند.

واکسن‌های "بیون‌تک/فایزر"، "مدرنا"، "آسترازنکا" و "جانسون و جانسون" چهار واکسن اصلی هستند که در آلمان به شهروندان تزریق می‌شوند. حفاظت کامل در مقابل کرونا در سه واکسن اول پس از تزریق دوز دوم حاصل می‌شود و در مورد "جانسون و جانسون" نیز تنها نیاز به تزریق یک دوز واکسن است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا پس از یک فروکش چند روزه، با غالب شدن "سویه دلتا" دوباره رو به افزایش گذاشته است. شاخص ابتلا امروز سه‌شنبه ۲۰ ژوئیه با اندکی افزایش به ۱۰.۹ درصد رسید. این شاخص روز گذشته ۱۰.۳درصد بود.

اداره‌های بهداشت آلمان اعلام کردند که یک هزار و ۱۸۳ مورد جدید ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده‌اند. این میزان ۵۴۰ نفر به نسبت هفته گذشته افزایش نشان می‌دهد. تاکنون سه میلیون و ۷۵۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۳ میلیون و ۶۴۰ هزار نفر دوباره بهبود یافته‌اند.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ درگذشته‌اند. در آلمان شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۹۱ هزار و ۳۹۷ نفر رسیده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها