رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557533

آلمان،لبنان را تهدید کرد

ساعت ۲۴- وزیر امور خارجه آلمان گفت قانونگذاران لبنانی با خطر تحریمهای اتحادیه اروپا مواجه هستند، مگر اینکه اقدامی برای تشکیل دولت و اجرای اصلاحات اقتصادی کلیدی انجام دهند. لبنان در حال حاضر با بدترین بحران اقتصادی طی چند دهه اخیر مواجه شده است.

html>

به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) به قانونگذاران لبنانی هشدار داد یا به بن بست سیاسی کشورشان خاتمه دهند یا خطر تحریمهای اتحادیه اروپا را به جان بخرند.

لبنان بیش از یک سال است که دولت موقت دارد و هنوز درگیر اتفاقات ناشی از انفجار مهیب اوت گذشته در بند بیروت است که جان بیش از ۲۰۰ تن را گرفت و میلیاردها دلار خرابی به بار آورد. ماه گذشته سعد حریری، نخست وزیر مکلف وقت لبنان بعد از 9 ماه از تلاش برای تشکیل دولت جدید دست کشید..

هایکو ماس در بیانیه‌ای به مناسبت اولین سالروز انفجار بیروت گفت: هنوز پیشرفتی در تشکیل دولت یا اجرای اصلاحات به شدت ضروری صورت نگرفته است. با توجه به وضعیت اقتصادی که به سرعت رو به وخامت میرود، این بی مسوولیتی است.

روز جمعه اتحادیه اروپا در نهایت با ایجاد نظام جدید تحریمها که سیاستمداران لبنانی را هدف بگیرد، موافقت کرد و این در صورتی است که اتحادیه اروپا از پیشرفت در آنجا ناراضی باشد.

وزیر خارجه آلمان به سیاستمداران لبنانی هشدار داد که اگر برای پایان دادن به بحران سیاسی کشورشان یا اجرای وعده‌های اقتصادی کاری انجام ندهند، با تحریمهای اتحادیه اروپا مواجه می‌شوند. هایکو ماس گفت: این صحت دارد که اتحادیه اروپا به فشار روی تصمیم گیرندگان سیاسی لبنان ادامه میدهد.

با این حال، دیپلمات ارشد آلمان به ادامه حمایت از جامعه مدنی لبنان و ارائه کمک بشردوستانه وعده داد و گفت آلمان دومین کشور بزرگ اهداکننده به این کشور است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها