رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563194

علائم راهداری نیشابور به سرقت رفت

ساعت24- رییس اداره راهداری و حمل و نقل نیشابور گفت: دزدان در یکسال گذشته ۱۳۰ میلیارد ریال تابلو و علائم راهداری منصوبه در مسیر راه‌های اصلی و روستایی شهرستان‌های نیشابور و زبرخان را ربوده‌اند.

html>

رییس اداره راهداری و حمل و نقل نیشابور گفت: دزدان در یکسال گذشته ۱۳۰ میلیارد ریال تابلو و علائم راهداری منصوبه در مسیر راه‌های اصلی و روستایی شهرستان‌های نیشابور و زبرخان را ربوده‌اند.

مجید مفیدی‌فر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: تنها در یک هفته علائم راهداری ۱۲ کیلومتر از مسیر اصلی نیشابور - سبزوار سرقت شده است که برای تکمیل و جایگزینی علائم راهنمایی و رانندگی به سرقت رفته در شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های نیشابور با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار خط‌کشی و ۲۰ مورد از پل‌ها و آب‌نماهای محورهای نیشابور با ۱۶ میلیارد ریال اعتبار مرمت شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۶ کیلومتر راه روستایی در نیشابور با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال آسفالت شده، بیان کرد: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث راههای روستایی نیشابور در نظر گرفته شده و زیرسازی ۳۰ کیلومتر از این راه‌ها برای اجرای آسفالت انجام شده است.

مفیدی‌فر عنوان کرد: طی سه سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات میزان مطلوبیت راه‌های اصلی کاهش یافته و طی یک سال گذشته ۲ قرارداد با پیمانکاران به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال برای لکه‌گیری هندسی و روکش آسفالت محور نیشابور - مشهد و نیز مسیر نیشابور - سبزوار منعقد شده که به دلیل کمبود اعتبارات و قیر، با تاخیر در اجرا مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال روکش آسفالت گرم محور چکنه به طول ۲ کیلومتر با بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و راههای روستایی و فرعی باغشن گچ، فدیشه و حشمتیه به طول ۱۱ کیلومتر و روکش حفاظتی آسفالت با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال انجام شده و طرح اجرای روشنایی در مسیر روستای اسلام آباد لزگی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

رییس اداره راهداری نیشابور با بیان اینکه به طور میانگین برای اجرای هر کیلومتر آسفالت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود، گفت: قیمت قیر که به تنهایی نیمی از هزینه تمام شده عملیات آسفالت را تشکیل می‌دهد در سه سال اخیر از تُنی ۷۰۰ هزار تومان به هشت میلیون تومان رسیده است.

وی گفت: پارسال از میزان اعتبارات نگهداری این اداره ۶۰ درصد و اعتبارات طرح‌های ملی ۱۰۰ درصد محقق شده است و میزان اعتبارات نگهداری راههای این شهرستان در سال گذشته ۴۳ میلیارد ریال و امسال ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

مفیدی‌فر اظهار داشت: در محورهای نیشابور نقطه حادثه‌خیزی وجود ندارد اما ۲ نقطه پرتصادف داریم که ماهیانه چهار سرعت‌کاه در محورهای شهرستان اجرا می‌ شود که به طور میانگین به ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد: جاده باغرود نیشابور به طول ۹کیلومتر با وجود پرتردد بودن، روستایی محسوب می‌ شود که ایمن‌سازی آن با اجرای روشنایی و دوربرگردان و سرعت‌کاه در دستور کار قرار دارد و برای اجرای آن بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است‌.

رییس اداره راهداری نیشابور گفت: در حال حاضر پنج هزار دستگاه کامیون، ۷۰ دستگاه اتوبوس، ۱۶ شرکت حمل‌ونقل داخلی کالا و هفت شرکت مسافربری در نیشابور فعالیت دارند که پارسال ۲میلیون و ۲۲ هزار و ۹۸۸ تُن کالا و یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳۸ نفر مسافر در این بخش جابه‌جا شده است.

وی خاطرنشان کرد: نیشابور پس از مشهد، بیشترین میزان حمل‌ونقل کالا را دارد که ۵۰ درصد این حجم مختص بارهای مجتمع فولاد نیشابور است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها