رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563894

فعالیت‌های تجاری فرانسه کمتر از حد انتظار شد

ساعت24-بررسی ماهانه اقتصاد فرانسه نشان می‌دهد که نرخ رشد شرکت‌های فرانسوی در ماه سپتامبر کندتر شده است و نگرانی از تامین کالاهای کلیدی بر دوش دومین اقتصاد بزرگ اروپا سنگینی می‌کند.

html>

به نقل از رویترز، بررسی ماهانه اقتصاد فرانسه نشان می‌دهد که نرخ رشد شرکت‌های فرانسوی در ماه سپتامبر کندتر شده است و نگرانی از تأمین کالاهای کلیدی بر دوش دومین اقتصاد بزرگ اروپا سنگینی می‌کند.

مشکلات به وجود آمده در حمل‌ونقل و کشتی‌رانی که تا حدودی به علت بحران کرونا و بازرسی‌های سختگیرانه در بنادر چین رخ داده است منجر به اختلال در زنجیره تأمین بسیاری از شرکت‌های جهان شده است.

ای‌اچ‌اس مارکیت اعلام کرد که شاخص مدیران خرید (پی‌ام‌آی) ترکیبی (هم تولید و هم خدمات) فرانسه در ماه سپتامبر از ۵۵.۹ واحد به ۵۵.۱ واحد افت کرده است.

اعداد بالاتر از ۵۰ واحد این شاخص نشان‌دهنده رشد فعالیت‌های شرکت‌های فرانسوی هستند و هرچه فاصله این رقم با ۵۰ بیشتر باشد نشان‌دهنده شتاب بیشتر رشد فعالیت‌ها است.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که پی‌ام‌آی ترکیبی فرانسه در ماه سپتامبر ۵۵.۸ واحد می‌شود.

پی‌ام‌آی شرکت‌های خدماتی در ماه سپتامبر از ۵۶.۳ واحد به ۵۶.۰ واحد افت کرد و پی‌ام‌آی بخش تولید ۵۷.۵ واحد به ۵۵.۲ واحد کاهش یافت در حالی که ۵۷ درصد پیش‌بینی شده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها