رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566279

انتقاد تند بادامچیان از قالیباف و مجلس یازدهم/ انتظار از مجلس برآورده نشده است

ساعت24-دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از نمایندگان مجلس خواست ضمن بازنگری در بودجه نویسی، با دقت در گزارش تفریغ بودجه ۹۹، بودجه ۱۴۰۱ را به گونه ای تدوین کنند که درآمد و هزینه کشور واقعی شود.

html>

اسدالله بادامچیان در بیان مواضع هفتگی این حزب با تشکر از ارائه به موقع گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه ۹۹، گفت: اعلام شده انتشار تفریغ تبصره‌های ۱، ۴، ۵ و ۱۴ ماده واحده دارای طبقه بندی است و فقط در اختیار رییس مجلس قرار می‌گیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: بدیهی است که اسناد و موارد محرمانه و سری به طور علنی اعلام نمی‌شود اما اطلاع مردم از بودجه و تفریغ آن حق عام است که در اصل ۵۵ قانون اساسی به آن توجه شده و رییس مجلس نیز باید به این اصل توجه داشته باشد.

وی تاکید کرد: دیوان محاسبات کشور باید با دادستانی خود با متخلفین از بودجه برخورد کند زیرا در گزارش آمده است که از ۲۷۲ تبصره و بند فقط ۲۸ درصد احکام تحقق یافته است و بقیه یا اجرا نشده، یا اهداف قانونگذار به هنگام اجرا محقق نشده، یا بخشی به طور ناقص اجرا شده و یا ۳۴۵ دستگاه اجرایی دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را از طریق خزانه داری کل انجام نداده‌اند.

بادامچیان افزود: نمایندگان محترم مجلس به این امر توجه لازم را داشته باشند زیرا طبق اصل ۵۳ باید کلیه دریافتهای دولت به خزانه واریز شود و پرداختها طبق ردیف بودجه انجام شود تا بی نظمی در خزانه و بیت المال پدید نیاید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار امیدواری کرد که نمایندگان از هم اکنون تمهیدات لازم را برای بازنگری در بودجه نویسی و تنظیم بودجه ۱۴۰۱ را در نظر بگیرند.

وی با بیان این که مجلس باید تحرک بیشتری از خود نشان دهد، افزود: نزدیک به دو سال از عمر مجلس یازدهم می گذرد و انتظار از این مجلس و رییس مجلس برآورده نشده است.

بادامچیان در بخش دیگری با محکوم کردن جنایات داعش در افغانستان، گفت: این جنایات با هدفی مشخص در جهت اجرای توطئه خبیثانه آمریکا در ایجاد جنگ بین شیعه و سنی در آن کشور صورت گرفته است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: حاکمان فعلی افغانستان مسوول برقراری امنیت همه شهروندان هستند و باید پاسخگوی مردم مظلوم این کشور باشند.

وی افزود: انفجار در دو مسجد در قندوز و قندهار در روز جمعه که عید مسلمانان است، ضد موازین انسانی، وجدانی و دینی در تمام مذاهب است و اگرحاکمان نتوانند جلوی این اقدامات خائنانه را بگیرند ملت افغانستان خود باید اقدام کنند.

بادامچیان در ادامه درباره مذاکرات برجامی و درخواست‌های اروپایی‌ها تاکید کرد: مذاکره باید نتیجه لازم را داشته باشد و آمریکا و همدستانش باید بدانند که ایران از حقوق حقه و مسلم خود گامی عقب نخواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: آمریکا اگر در پی مذاکره باشد، ناچار است با لغو تحریم ها، آزاد کردن دارایی‌های ایران، قبول راستی آزمایی زمان‌دار ایران، احترام به قوانین بین الملل و احترام به حقوق حقه ملت ایران، مسیر را هموار سازد.

بادامچیان تصریح کرد: با زیاده خواهی های آژانس بین الملل انرژی هسته ای، دلیلی برای ماندن ایران در پیمان ان، پی، تی باقی نمانده است و عضویت ایران در این پیمان هیچ فایده ای ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره انتخابات عراق گفت: احترام به نتایج آراء مردم عراق امری ضروری است و تقلب در انتخابات قابل قبول نیست و اکرمعلوم شود که در آراء مردم دست کاری شده، این انتخابات باطل خواهد شد.

بادامچیان در پایان با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: وحدت مسلمانان خواست پیامبر اسلام است و رمز پیروزی و اعتبار مسلمانان می باشد.

وی با بیان اینکه مسلمانان با خطر توطئه های تفرقه انداز عوامل بیگانه و استکبار جهانی روبرو هستند گفت: باید وحدت را با هوشیاری و گذشت حفظ کرد و کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اسلامی باید با تمسک به قرآن و حبل الهی در خنثی کردن طرح های تفرقه آمیز و مقابله با درگیری و تنش کوشا باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها