رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570484

واگذاری زمین و تسهیلات ساخت مسکن حق مردم است

ساعت 24 - یک کارشناس مسکن گفت: عده‌ای هزار میلیارد تسهیلات می‌گیرند ولی به افراد مستضعف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن تعلق نمی‌گیرد، مردمی که فرصت دسترسی به زمین و تسهیلات ندارد، محروم می‌شوند.

html>

نشست «رویکرد قانون اساسی در تامین مسکن خانوار»، ‌با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در مجلس شورای اسلامی به همت اندیشکده اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

این نشست، اولین پیش نشست تخصصی از هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی بود که در تاریخ یکم اسفند سال جاری با موضوع «مسکن؛ پیشران تولید» برگزار خواهد شد.

در این بخشی از این نشست، هادی عباسی، مشاور اسبق وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط تورمی معلوم است که خانه استیجاری فایده ندارد، چون مستاجر از دو جنبه ضرر می‌کند. هم دسترسی آن‌ها به مسکن کم می‌شود و هم اجاره‌بهای آن زیاد می‌شود. سوال مهمی که اینجا مطرح می‌شود این است که مستاجری که بیکار است، چطور می‌تواند تحمل کند.

*واگذاری زمین و تسهیلات دو حقی است که به مردم ندادند

مشاور اسبق وزیر راه و شهرسازی گفت: چرا واژه مستضعف را به کار می‌بریم‌ چون دولت در حق آن‌ها ظلم کرده و آن‌ها را از فرصت بهره‌مندی از زمین وسیع ایران محروم کرده است. مساحت سیستان نصف آلمان است، چرا باید زاهدان و زابل قیمت مسکن بالا باشد و مساله مسکن داشته باشند، چرا زمین تعلق نگرفته است؟ در صورتی که باید یک بار در طول عمر افراد به آن‌ها تعلق می‌گرفت.

این کارشناس مسکن اشاره کرد: ظلم دوم اینکه اجازه داده‌اند عده‌ای هزار میلیارد تسهیلات بگیرند ولی به افراد مستضعف ۲۰۰ میلیون تسهیلات برای ساخت مسکن تعلق نگرفته است. ملتی که فرصت دسترسی به زمین و تسهیلات ندارند محروم می‌شوند. یک شهروند در طول حیاتش از این همه زمین، سهم اجاره‌ی ۲۰۰ متر را ندارد؟ اگر بنابر انتقال مالکیت هم نباشد، حداقل سهم آن‌ها از طریق تسهیلات داده شود. اصلا نیازی به تصدی‌گری دولت نیست. با اینکه ایران ۴.۵ برابر آلمان است، مازنداران و گیلان و گلستان از هلند بزرگتر است، چرا مشکل زمین ایجاد شده است؟

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها