رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570609

راب مالی: کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خواهان توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران هستند

ساعت24-نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تصریح کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهان احیای برجام به منظور توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران هستند.

html>

«راب مالی» نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران که اخیراً برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران به فلسطین اشغالی، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین سفر کرده بود، در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «ان پی آر» آمریکا، از استقبال کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران در صورت احیای برجام خبر داد.

کشورهای خلیج‌فارس خواهان توسعه روابط با ایران هستند

وی در این خصوص توضیح داد: «دو مسیر پیش‌رو وجود دارد، یک راه، بازگشت به توافق (برجام) است که در آن صورت ما، کشورهای حوزه خلیج‌ (فارس)، آماده هستیم تا روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را (با ایران) گسترش دهیم. و این چیزی است که آن‌ها (کشورهای حوزه خلیج‌فارس) می‌گویند که خواهان انجام آن هستند و می‌خواهند منطقه را از نظر اقتصادی و دیپلماتیک کامل کنند».

مالی سپس ادامه داد: «اما اگر آن‌ها (ایران)، به توافق بازنگردند. اگر به تشدید و افزایش پیشرفت‌های هسته‌ای خود ادامه دهید، این درب بسته خواهد شد. ایران بار دیگر عامل بحران عدم اشاعه خواهد شد».

کشورهای خلیج فارس خواهان احیای برجام هستند

راب مالی در خصوص نگرش کشورهای حاشیه خلیج‌فارس درباره احیای برجام گفت: «نمی‌خواهم بگویم که آن‌ها عاشق این توافق (برجام) هستند اما این واقعیت را درک کرده‌اند که جایگزین توافق-یعنی عدم توافق یا عدم مشارکت آمریکا در توافق- که به مفهوم آن است که ایران تعهدات خود را ترک کرده است که این به معنای افزایش برنامه هسته‌ای ایران و رفتار تهاجمی‌تر ایران در منطقه است. و من فکر می‌کنم که تمامی کشورهای خلیج (فارس) و برخی از آن‌ها ارزیابی متفاوتی از مزایای این توافق دارند اما همگی موافق هستند که بازگشت به این توافق در حال حاضر بسیار مهم است و آن‌ها این دو راه را به ایران پیشنهاد می‌دهند».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها