رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575487

گردشگری در موزه‌های مشهور چین

ساعت۲۴-چین صدها موزه دیدنی را در خود جای داده است،‌ بنابراین آن‌چه در ادامه مشاهده می‌کنید فقط شمار اندکی از این موزه‌ها را شامل می‌شود. موزه‌هایی که توسط «دیلی آرت» انتخاب شده‌ و در ادامه معرفی می‌شوند اطلاعات مفیدی درباره سنت‌ها و آثار تاریخی مشهور و حتی آثاری که چندان شناخته‌شده نیستند ارائه می‌دهند.

موزه
html>

کاخ‌موزه سلطنتی شهر ممنوعه در پکن

گشتی در موزه‌های مشهور چین

این موزه به جرات جذاب‌ترین موزه در بین موزه‌های چین محسوب می‌شود. موقعیت مکانی این کاخ بر اساس نظر منجمان باستانی چین از نظر کیهان‌شناختی از اهمیت برخوردار بوده است. این کاخ طی سال‌ ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰ و به دستور امپراتور سوم دودمان «مینگ» که پایتختش را از «نانجینگ» به «پکن» تغییر داد ساخته شد. یک سال پس از خروج آخرین امپراتور از کاخ در سال ۱۹۲۴، این موزه به طور رسمی افتتاح شد.

گشتی در موزه‌های مشهور چین

مجموعه‌های این کاخ‌موزه از امپراتوری چینگ نشات گرفته‌اند و آثار سرامیکی، نقاشی، خوشنویسی، آثار برنزی، یشم، گاه‌شمار،‌ کتاب‌های باستانی و اسناد تاریخی را شامل می‌شوند. در حال حاضر در مجموع شمار آثار این موزه به ۱.۸ میلیون اثر می‌رسد. اما نباید فراموش کنیم که نکته اصلی و ارزشمند این موزه،‌ ساختمان و معماری آن است.

موزه ملی هنر چین در پکن (NAMOC)

گشتی در موزه‌های مشهور چین

این موزه تنها موزه ملی آثار هنری پلاستیکی در چین است. این موزه که در فاصله بین ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۳ ساخته شد آثار بسیار متفاوت‌تری را در مقایسه با آثار کاخ‌موزه شهر ممنوعه به نمایش می‌گذارد. این موزه در حقیقت یک بنای یادبود در چین است و نگرش آن نسبت به هنر،‌ تحقیقات و حفظ منابع طبیعی است. این موزه در مجموع بیش از ۱۱۰هزار اثر را به نمایش می‌گذارد که از جمله آن‌ها به آثار هنری سنتی چین و آثار هنری مدرن چین در کنار شماری از آثار هنری غربی می‌توان اشاره کرد.

گشتی در موزه‌های مشهور چین

در سال ۲۰۱۳، این موزه طرح برنده یک رقابت معماری را که برای ساختمان جدید این موزه ترتیب داده شده بود اعلام کرد. روند آغاز ساخت طراحی «ژان نوول» در سال ۲۰۱۴ آغاز شد، اما هنوز اطلاعات دقیقی از چگونگی روند پیشرفت ساخت و ساز آن در دست نیست.

موزه شانگهای

گشتی در موزه‌های مشهور چین

این موزه بر آثار هنری پیشامدرن چینی تمرکز دارد و تاریخچه مفصلی دارد. از زمانی که این موزه در سال ۱۹۵۲ تاسیس شد به سه ساختمان مختلف منتقل شد و در نهایت در سال ۱۹۹۶ در بنای کنونی ثابت باقی ماند. ساختمان این موزه نیز بسیار قابل توجه است. این ساختمان با الهام از شکل یک ظرف آشپزی باستانی چینی ساخته شده است. قسمت بالایی این ساختمان دایره‌ای‌شکل و بنای کلی آن مربعی است که نشانگر تعبیر باستانی چینی از جهان یعنی «آسمان دایره‌ای و زمین مربعی» است.

گشتی در موزه‌های مشهور چین

مجموعه این موزه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و بخش‌های مختص برای تابلوهای نقاشی، ‌آثار برنزی،‌ آثار یشمی،‌ مجسمه‌ها، آثار سرامیکی و خوشنویسی در آن وجود دارد.

موزه هنر معاصر شانگهای

گشتی در موزه‌های مشهور چین

موزه هنر معاصر شانگهای به عنوان نخستین موسسه هنری معاصر، غیردولتی و مستقل در شانگهای در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد.

گشتی در موزه‌های مشهور چین

این موزه خانه آثار هنرمندان شناخته‌شده و همچنین محل نمایش آثار هنرمندان تازه‌کار است که در سال ۲۰۱۵، فضای مشخصی برای آثار هنرمندان جوان با هدف پرورش ابتکار و آزمایش اختصاص داد.

موزه تاریخ شانشی در شی‌آن

گشتی در موزه‌های مشهور چین

در این موزه تاریخی روزانه ۹۰۰۰ بلیت صادر می‌شود اما بازدیدکنندگان برای ورود به موزه حتما باید از قبل بلیت را به صورت اینترنتی رزرو کنند.

گشتی در موزه‌های مشهور چین

«شانشی» نام پایتخت باستانی ۱۳ دودمان باستانی چین بود. موزه تاریخ شانشی در جنوب شهر «شی‌آن»‌ قرار دارد. در این موزه مجموعه دائمی عظیمی از آثار تاریخی از جمله اشیاء برنزی، مجسمه‌های سفالی،‌ نقاشی و همچنین شماری از مجسمه‌های ارتش سفالین نگهداری می‌شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها