رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575619

گرفتن مالیات از خانه‌های خالی بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ؛ در اولویت

ساعت۲۴-معاون حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: در نسخه فعلی قانون مالیات بر خانه‌های خالی، بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ مد نظر هستند که ده‌ها مسکن خالی را در تملک دارند.

html>

حسین زمانی در نشست «پایه‌های مالیاتی در بخش مسکن، آثار و اولویت‌ها» با اشاره به اینکه اولویت اصلی مالیات در بخش مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی است، افزود: در عین حال مهمترین چالش در این زمینه شیوه شناسایی و اخذ مالیات بر خانه‌های خالی است. ماده قانونی دیگری که اخذ آن با چالش جدی مواجه است، مالیات بر سازندگان مسکن است که امکان اخذ آن از تمامی واحدهای مسکونی که در طول سال ساخته می‌شوند با چالش‌های جدی مواجه است.

وی در خصوص معافیت‌های مطرح شده در قانون مالیات بر خانه‌های خالی گفت: ممکن است انتقاداتی به این قانون در زمینه معافیت‌ها مطرح باشد. اما در وهله اول مسئله اجرایی شدن قانون مهم است و در نظر گرفتن معافیت‌ها صرفاً با هدف اینکه این قانون از مرحله تصویب عبور کند و به سلامت به مرحله اجرا برسد، در نظر گرفته شده است. مسئله بعدی اینکه در نسخه فعلی این قانون بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ که ده‌ها مسکن خالی را در تملک دارند منظور نظر بوده است و در ادامه می‌توان به سراغ دیگر گروه‌های هدف هم رفت.

معاون حسابرسی سازمان امور مالیاتی در ادامه گفت: مالیات بر خانه‌های خالی، مالیاتی برای گرفته نشدن است و هدف آن اتفاقاً عرضه شدن خانه‌های خالی به بازار است؛ نه اینکه از این محل برای دولت درآمدزایی کنیم. به همین دلیل مالیات سالانه املاک که یک مالیات برای افزایش درآمدهای دولت است، نمی‌تواند کارکرد مالیات بر خانه‌های خالی را داشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها