رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576272

نامه اعتراضی جمعی از متخصصین پزشکی مشمول ماده 27 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت:

چگونه مادری را ملزم میکنید ۲۳ روز در ماه کودکش را نبیند؟

جمعی از متخصصین رشته پزشکی مشمول ماده 27 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به معاونت درمان وزارت بهداشت نامه نوشتند. اعتراض آنها به شرایط شغلی و تحصیلی است که امکان تشکیل زندگی و فرزندآوری را به آنها نمی‌دهد. متن این نامه به شرح زیر است:

html>

معاونت محترم درمان وزارت بهداشت
با سلام و احترام
اینجانبان جمعی از متخصصین رشته پزشکی مشمول ماده ۲۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستیم. قانونی که علی‌رغم ابلاغ رئیس‌جمهور و تصویب مجلس محترم، هنوز از اجرائی‌شدنش خبری نیست.
تاکنون تمام تلاش خود را در راستای احقاق حق خود کرده‌ایم از نامه‌ها و مکاتبات فردی و جمعی به نمایندگان مجلس، معاونت رئیس‌جمهور و سازمان بازرسی وزارت بهداشت و شکایت به دیوان عدالت گرفته تا درخواست‌های پیاپی از شخص خود شما و مسئولین ذی‌ربط. اما بعد از گذشت چندین ماه، ما مادران همچنان مستأصل وامانده‌ایم که آیا به حق مسلم خود خواهیم رسید یا با ارعاب و تهدید مجبور به فداکردن مادری خود و روح و روان کودکان خود خواهیم شد.
جناب آقای دکتر کریمی، آیا خبر دارید کمترین نرخ باروری کلی در جامعه پزشکان است؟ و جالب اینجاست تنها قشری هم که قانون حمایت از خانواده برایش اعمال نمی‌شود همین جامعه پزشکان متخصص است!
با مشکلاتی که مادران متخصص در دوران طرح دور از خانواده دست و پنجه نرم می‌کنند آشنا هستید؟ می‌دانید رهاکردن شیرخواران توسط مادر چه تبعات سنگینی برای روح و روانشان در پی خواهد داشت؟ می‌دانید این رویه شما باعث محرومیت تعداد زیادی از شیرخواران پزشکان متخصص از شیر مادر شده است؟
چگونه مادری را ملزم می‌کنید ۲۳ شبانه‌روز در ماه کودکش را نبیند؟! گمان می‌کنید چرا کودکان ما دچار اضطراب جدایی و افسردگی می‌شوند؟ کودکی که حقش از داشتن خانواده فقط یک هفته در ماه است، چگونه مبانی تربیتی و عاطفی را خواهد آموخت؟
حال اگر مادری بخواهد کودکش را با خود همراه کند چه خواهد شد؟ تحمیل مکرر دشواری راه به یک کودک، جداکردنش از پدر و خانواده‌اش، و سپردنش به دست پرستاری ناآشنا در شهری غریب تا خودش بیمارستان را در وقت‌های اداری و البته ۱۵ شبانه‌روز کشیک، پوشش دهد و نتیجه این تصمیم فقط محرومیت کودکان ما از هر دو والد خواهد شد به علاوه ابتلای مکرر به بیماری‌های گوارشی و تنفسی!
خبر دارید چندی پیش به خاطر همین شرایط دشوار ایجادشده، مادری جنینش را سقط کرد؟ آیا آمار سقط جنین‌هایی را که به علت نداشتن پشتوانه و حمایت خانواده، از روی اجباری تلخ صورت می‌گیرد، دارید؟ مگر نه اینکه اگر کسی انسانی را بکشد، گویی همه انسان‌ها را کشته است. چه بر سر مادری که تمام عمر برای نجات جان انسان آموزش دیده، می‌آید که حاضر است گوشه‌ای از جان خود را نابود کند؟
آمار تعداد جنین‌هایی را که به علت فشار کاری زیاد مادر دچار سقط یا زایمان زودرس می‌شوند، چطور؟
می‌دانید مادران باردار، حق مسافرت ندارند اما پزشکان باردار را مستثنا می‌دانید و ماهی دو بار مجبورشان می‌کنید به طی‌کردن مسیری با کیلومترها فاصله از محل زندگی‌شان؟
گمان ما بر این است یا تنها آماری که از آن خبر دارید نیاز مراکز درمانی‌تان است، که صدالبته راهکارهای بسیاری برای پوشش‌شان وجود دارد، و یا اینکه بر حقایق مسلم و بدیهی‌ترین حقوق انسانی ما و کودکانمان چشم بسته‌اید به امید آبادی کشور با زندگی ما و کودکانمان... که مسلما بنا بر فرمایش پیامبر مهربانی محقق نخواهد شد چراکه فرموده‌اند، هنگامی که به غیر عدالت حکم کنند، برکت‌ها از بین می‌روند.

روزنامه شرق

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها