رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 578800

۴ جاذبه گردشگری جهان که در طول زمان تغییر کردند + تصاویر

ساعت۲۴-درست است که مشهورترین نقاط دیدنی جهان فوراً قابل تشخیص هستند، اما برخی از آن‌ها نیز به سرعت در حال تغییر هستند.

گردشگری
html>

شگفتی‌های جهان ما هر روز در معرض تهدید قرار می‌گیرند. در اینجا تعدادی از مشهورترین مکان‌ها در سرتاسر جهان که به‌طور چشمگیری در حال تغییر هستند را معرفی می‌کنیم:

Lascaux، Montignac، فرانسه

صدها بازدیدکننده از غارهای ماقبل تاریخ Lascaux در منطقه Dordogne فرانسه، به نمایش خیره کننده حدود ۶۰۰ نقاشی در این غار آسیب جبران ناپذیری وارد کردند. این آثار توسط پسرانی نوجوان در سال ۱۹۴۰ کشف شد و غار در سال ۱۹۴۸ به روی عموم گشوده شد. اما سال‌ها رطوبت ناشی از گرمای بدن و افرادی که دی اکسید کربن را حین تنفس، بیرون می‌دهند باعث شد آثار ویران شوند.

Lascaux، Montignac، فرانسه


این غار اکنون به روی عموم بسته است، اما گردشگران می‌توانند یک ماکت کامل و فوق‌العاده با جزئیات را در مرکز بازدیدکنندگان نزدیک به سایت اصلی (با اقدامات ایمنی در محل) مشاهده کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند تا زمانی که دوست دارند بدون ترس از خراب شدن، به نقاشی‌های حیوانات خیره شوند. خود غارها در سال ۱۹۷۹ در فهرست یونسکو قرار گرفتند.

نقاشی گاو میش در غار

غارهای آلتامیرا، کانتابریا، اسپانیا

نقاشی‌های گاومیش کوهان دار ۱۴۰۰۰ ساله در غارهای آلتامیرا در شمال اسپانیا به دلایلی مشابه با غارهای فرانسه، به روی جمعیت بسته شده است؛ و در هر بار حداکثر شش نفر مجاز به شرکت در این تور هستند.

غارهای آلتامیرا، کانتابریا، اسپانیا

برای افرادی که تور غار را از دست می‌دهند، موزه‌ای در همان نزدیکی وجود دارد که شامل کپی بسیار متقاعدکننده‌ای از غار است و نقاشی‌های آن را به نمایش می‌گذارد و بسیار ماهرانه انجام شده است.

غواص زیر آب

صخره‌های مرجانی بزرگ، استرالیا

بزرگترین صخره‌های مرجانی جهان و بزرگترین سازه زنده دیواره بزرگ مرجانی یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های استرالیا است. اما آنچه زمانی مجموعه‌ای رنگارنگ از مرجان‌ها بود که با انواع ماهی‌ها و جانوران دریایی رشد می‌کرد، اکنون به یک تراژدی تغییرات آب و هوایی تبدیل شده است.

صخره‌های مرجانی بزرگ، استرالیا

سفید شدن مرجان ها، زمانی که دمای آب خیلی گرم می‌شود و ارگانیسم‌هایی را که روی مرجان‌ها رشد می‌کنند از بین می‌برد و تأثیر زیادی بر زندگی دریایی این صخره داشته است، اما بر گردشگری نیز تأثیر گذاشته است. برخی از مناطق برای غواصان جذاب نیستند و مشکلات پیش روی دیواره بزرگ مرجانی احتمالا بدتر خواهد شد.

نمکزار

سالار دی اویونی، بولیوی

نمکزارهای جنوب غربی بولیوی بزرگ‌ترین مناطق جهان هستند، در واقع بیش از ۴۶۰۰ مایل مربع (۱۲۰۰۰ کیلومتر مربع). هنگامی که سطح خشک است، گستره مانند یک تکه تکه‌ای از ابری سفید و درخشان به نظر می‌رسد و هنگامی که خیس است، آسمان آبی و ابرهای بالا در آن کاملاً منعکس می‌شوند. این نمکزارها روی نیمی از ذخایر لیتیوم جهان قرار دارند.

سالار دی اویونی، بولیوی

تقاضا برای لیتیوم در حال افزایش است (برای مثال در باتری‌های گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود) و بولیوی در حال استخراج آن است. معادن و ماشین آلات سنگین منظره را خراب می‌کنند و نمکزارهای زیبا را در معرض خطر جدی قرار می‌دهند.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها