رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587248

عوارض جانبی خطرناک کراتین!! آپدیت 1401

ساعت24-ورزش نقش بسیار زیادی در سلامت افراد دارد. امروزه شاخه‌های ورزشی زیادی هستند که اشخاص بنا به سلیقه و نیاز خود هر یک از آن‌ها را انتخاب کرده و در آن فعالیت می‌کنند. یکی از ورزش‌های پرطرفدار در بین ورزشکاران ورزش بدنسازی می‌باشد. ورزشی که علاوه بر تامین سلامت شما به شما کمک می‌کند تا به تناسب اندام برسید و به اصطلاح یک هیکل خوب و ورزشکاری داشته باشید.

html>

عوارض جانبی خطرناک کراتین!! آپدیت 1401

ورزش نقش بسیار زیادی در سلامت افراد دارد. امروزه شاخه‌های ورزشی زیادی هستند که اشخاص بنا به سلیقه و نیاز خود هر یک از آن‌ها را انتخاب کرده و در آن فعالیت می‌کنند. یکی از ورزش‌های پرطرفدار در بین ورزشکاران ورزش بدنسازی می‌باشد. ورزشی که علاوه بر تأمین سلامت شما به شما کمک می‌کند تا به تناسب اندام برسید و به اصطلاح یک هیکل خوب و ورزشکاری داشته باشید.

در این بین برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل در کنار تمرین‌های ورزشی، ورزشکاران باید به رژیم غذایی خود نیز اهمیت بدهند و یک رژیم غذایی مورد تأیید مربی خود را داشته باشند. علاوه بر این برخی از ورزشکاران مکمل‌های غذایی نیز مصرف می‌کنند. یکی از مکمل‌های استفاده شده در رشته بدنسازی کراتین است. کراتین که نام کامل آن کراتین مونوهیدرات می‌باشد، یکی از پرطرفدارترین مکمل‌ها بین بدنسازان است که مصرف آن سبب افزایش میزان هورمون تستسترون در بدن شخص می‌شود. جالب است بدانید مکمل کراتین به صورت طبیعی در بافت ماهیچه‌ای بدن وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم تا به توضیح بیشتر در مورد مصرف کراتین و عوارض جانبی کراتین بپردازیم. با ما همراه باشید تا علاوه بر این اطلاعات بیشتری در مورد خرید پروتئین وی و کراتین پی ان سی کسب کنید.

مکمل کراتین چیست:

کراتین یک مکملی است که به صورت طبیعی در بدن نیز تولید می‌شود. بیشتر حجم کراتین موجود در بدن درون ماهیچه‌ها قرار دارد. کراتین درون بدن به کراتین فسفات تبدیل می‌شود. این ماده از جمله ملزومات تولید ماده‌ای دیگر به نام آدنوزین‌تری فسفات است. ماده تولیدی انرژی مورد نیاز عضلات را در بدن تأمین می‌کند. همین عملکرد کراتین در بدن سبب شده تا در ورزش‌هایی که نیاز به انرژی زیادی دارند، نظیر ورزش‌های مقاومتی و بدنسازی از آن استفاده شود. مکمل کراتین عملکرد عضلات را در طول ورزش‌های استفامتی افزایش می‌دهد.

به طور کلی می‌توان گفت که کراتین به عضلات انرژی می‌بخشد. در خصوص تأثیرات مصرف کراتین لازم به توضیح است که با انرژی دهی به عضلات سبب می‌شود تا حجم عضلات ضعیف افزایش پیدا کند. این موضوع سبب شده تا برخی از متخصصان مصرف کراتین را برای افراد مسن که عضلات ضعیفی دارند، مناسب بدانند. در این قسمت لازم به توضیح است که مصرف هر مکمل در کنار مزایایی که به همراه دارد، عوارضی هم دارد.

مزایای مصرف کراتین سبب شده تا برخی از ورزشکاران از آن به میزان زیاد استفاده کنند و درگیر عوارض آن شوند. به طور کلی به جهت بهره‌مندی از مزایای مکمل‌ها باید آن‌ها را به میزان مورد نیاز و تعیین شده مصرف کنید. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد عوارض جانبی کراتین می‌پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

عوارض جانبی خطرناک کراتین!! آپدیت 1401

عوارض کراتین:

یکی از رایج‌ترین عوارض استفاده زیاد از مکمل کراتین افزایش وزن است. در برخی موارد افراد در هفته اول مصرف کراتین تا ۳ کیلوگرم افزایش وزن داشته‌اند. علت اصلی افزایش وزن به واسطه استفاده از کراتین این است که به دنبال مصرف این ماده آب از خون وارد ماهیچه‌های اسکلتی فرد می‌شود. به دنبال این اتفاق ماهیچه‌ها دچار افزایش حجم و در نتیجه افزایش وزن می‌شوند. در این قسمت لازم به توضیح است که تجمع آب در ماهیچه‌ها سبب می‌شود تا میزان آب در دیگر قسمت‌های بدن شخص کاهش پیدا کند. در نتیجه آن می‌توان گفت از دیگر عوارض جانبی کراتین کاهش ادرار است. این موضوع می‌تواند در هنگام انجام ورزش به خصوص زمانی که هوا گرم است سبب بروز نقص در تنظیم حرارت بدن و همچنین بروز خستگی زود هنگام در اثر گرما شود. از دیگر عوارض مصرف زیاد کراتین نظیر کراتین پی ان سی، مشکلات گوارشی نظیر تهوع و اسهال است.

مشکلات گوارشی که به واسطه مصرف کراتین به وجود می‌آیند بیشتر به این دلیل است که قبل از مصرف کراتین را به طور کامل در آب حل نمی‌کنند. برای جلوگیری از بروز چنین مواردی بهتر است کراتین را قبل از مصرف به طور کامل در حداقل ۱۶ اونس آب حل کنید. ناگفته نماند در برخی موارد هم شکر زیادی که همراه با کراتین است سبب مشکلات معده می‌شود. ناگفته نماند که مشکلات گوارشی در صورتی بروز می‌کند که کراتین به مقدار زیاد مصرف شود. با مصرف به اندازه کراتین می‌توانید از مشکلات گوارشی جلوگیری کنید.

از دیگر عوارض مصرف کراتین می‌توان به گرفتگی و کشیدگی عضلات اشاره کرد. در توضیح این مورد می‌توان گفته که علت آن کم آبی بدن است که در اثر مصرف کراتین بروز می‌کند. کم آبی بدن تعادل الکترولیت‌های بدن را از بین برده و از این طریق سبب گرفتگی و کشیدگی عضلات می‌شود. به منظور جلوگیری از کم آبی بدن می‌توانید هنگام مصرف مکمل کراتین از مایعات، سبزیجات و میوه‌ها به میزان بیشتری استفاده کنید تا کم آبی بدن جبران شود.

افزایش فشار وارد شده به کلیه و کبد هم از جمله عوارضی هست که به دنبال مصرف زیاد کراتین بروز می‌کند. در خصوص عوارض مصرف زیاد کراتین نظیر مصرف زیاد کراتین پی ان سی بهتر است بدانید که برخی از افراد نسبت به مصرف کراتین آلرژی دارند. این افراد حتی اگر کراتین را به میزان کم مصرف کنند، دچار علائم آلرژی می‌شوند. از جمله علائم آلرژی می‌توان به تنگی نفس، تورم لب‌ها، زبان، گلو و کهیر و اثار کبود شدگی در چهره اشاره کرد. در صورت مشاهده چنین علائمی بهتر است در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی خطرناک کراتین!! آپدیت 1401

پروتئین وی:

یکی دیگر از مکمل‌های غذایی پروتئین وی است. اگر قصد خرید پروتئین وی را دارید، در این خصوص بهتر است بدانید که پروتئین‌ها یکی از عناصر اصلی بدن انسان‌ها هستند. در بدن برای موارد زیادی از جمله ساخت پوست، تاندوم‌، آنزیم‌ها و. . مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرفی دیگر یکی از اصلی‌ترین عناصر سازنده ماهیچه‌ها پروتئین است. یکی از انواع پروتئین، پروتئین وی است که ورزشکاران رشته‌های استقامتی به عنوان مکمل از آن استفاده می‌کنند. به طور کلی پروتئین وی سبب بهبود و رشد عضلات می‌شود. این پروتئین به دلیل دارا بودن ۹ اسید آمینه یک پروتئین کامل محسوب می‌شود.

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد عوارض مصرف زیاد کراتین و خرید پروتئین وی پرداختیم. دانستید که کراتین یکی از مکمل‌های مفید برای بدن است به شرط آنکه به میزان تعیین شده و به میزان نیاز استفاده شود. این مکمل به دلیل اثرگذاری بر روی افزایش انرژی و حجم عضلات بیشتر در بدنسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکمل به موازات مزایایی که دارد اگر به میزان زیاد استفاده شود سبب بروز عوارضی در بدن می‌شود. بنابراین اگر قصد مصرف کراتین را دارید، بهتر است تحت نظر مربی یا پزشک متخصص مصرف شود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها